Oude Hytera RD965 firmware

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PE1RIK
Berichten: 181
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:25

Oude Hytera RD965 firmware

#1 Bericht door PE1RIK »

Een vriend en mede-amateur (DL5WN) heeft een oude DMR Repeater van Hytera, de RD965 op de kop kunnen tikken. En daar zit een hele oude firmware in, versie 5.
Nu zijn daar meerdere firmware versies en upgrades van te vinden, maar niet de stap van versie 5 naar 6. Vanaf daar is alles te vinden.
Hij schijnt een bestand nodig te hebben met de naam DMR-SW-UPGRADEKIT-REPEATER-TO-V6.00.05.004-P.zip

Zelf ben ik niet thuis in DMR en repeaters, maar hij vroeg mij om hulp, vandaar dat ik de vraag hier stel. Heeft iemand deze firmware liggen en is bereid deze te delen met Sebastian? Er is veel te vinden op hamdigitaal. nl, maar dat begint bij versie 6.

Gebruikersavatar
PE1MBS
Berichten: 85
Lid geworden op: 24 jul 2015, 21:17

Re: Oude Hytera RD965 firmware

#2 Bericht door PE1MBS »

Hi PE1RIK,

Als versie 5.0 er in zit zou je gewoon naar 6.0 moeten kunnen, althans zo ging het met de firmware van mijn Hytera MD785 wel altijd.
Volgens mij heb ik ook wel eens een versie overgeslagen.
Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij een repeater zit, misschien eens bij Hytera zelf navragen...?

Succes ermee, of je vriend in elk geval.;)

PE1RIK
Berichten: 181
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:25

Re: Oude Hytera RD965 firmware

#3 Bericht door PE1RIK »

Dank je voor je reactie. Daardoor zag ik een typefout in mijn eigen bericht:
De firmware versie 6 is niet beschikbaar bij hamdigitaal, ze zijn beschikbaar vanaf versie 7.
En een upgrade is niet mogelijk van 5 naar 7.

Dus vandaar de vraag: Heeft iemand de versie 6 nog liggen?

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Oude Hytera RD965 firmware

#4 Bericht door PA0ETE »

Ik kan je niet helpen maar ik heb een MD785 en daar was (volgens mij ook een versie tussen 5 en 7 die je niet kon overslaan omdat daarin de manier van communiceren tussen het apparaat en de computer werd gewijzigd.

Ik heb die apparaten ooit verkocht (ook de repeaters), en ik bleek van de MD785 nog een CD te hebben liggen die een keer teveel bij een programmeerkabel was geleverd. Dat was niet helemaal een goede maar met een iets hoger versienummer, iets van V6.04 (ben niet zeker van het nummer, maar daarmee ging het toen in elk geval).

Volgens mij lukt het zonder die versie inderdaad niet. Als je er echt niet aan kunt komen kan ik kijken of ik nog wat voor je kan doen. Ik kan echter niets beloven. Mail me dan op x@xdv.me
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
pa0ejh
Berichten: 1889
Lid geworden op: 05 mei 2008, 13:23
Roepletters: PA0EJH
Locatie: Brunssum

Re: Oude Hytera RD965 firmware

#5 Bericht door pa0ejh »

73's Egbert PAØEJH. Licensed since 1971.
En meer dan 50 Jaar radio-actief

PE1RIK
Berichten: 181
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:25

Re: Oude Hytera RD965 firmware

#6 Bericht door PE1RIK »

Dank voor de reacties!
Ik ga dit voorleggen aan Sebastian.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Oude Hytera RD965 firmware

#7 Bericht door PA0ETE »

Ik heb bij de Wayback Machine (The Internet Archive) gekeken, maar bij de oudste snapshot van HamDigitaal.nl staat ook versie 7:

https://web.archive.org/web/20160621144 ... age_id=605

De site is een uitkomst voor dingen die niet meer op internet beschikbaar zijn, meestal is dit soort software daar gewoon te downloaden. (Ik heb het hier ook even geprobeerd, het duurt een minuut voordat de pagina staat, maar de files kun je daarna gewoon downloaden)
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Plaats reactie