JTDX audio probleem

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

JTDX audio probleem

#1 Bericht door PC1TK »

Ik zit op FT 8 maar het lukt op eens niet meer om maar een verbinding te krijgen .Maar zie dat ik totaal geen vermogen uit stuur .
Kwam er vrij snel achter dat audio signaal naar de set veel te zacht is . ALC slaat niet uit .

Ik heb van alles geprobeerd .. de schuifknop is mij ook bekend . Maar ALC laat zien dat er te weinig audio signaal binnen komt . Zelfs andere interface geprobeerd andere PCs . Kom er niet uit . Op zo wel mijn TS - 690 als FT 897 .

Tegen beter weten in toch weer eens WSTJ-X geïnstalleerd . Audio instellingen precies het zelfde . En tot mijn grote verbazing , ik heb ruimschoots voldoende audio signaal en eerste aan roep lukte .

Ik ben twee week veder .. speur internet af !! Dacht het gevonden te hebben want op eens deed het weer . Maar moest afsluiten . Kom weer boven start programma weer op nieuw op. weer geen ALC uit slag .

WSTJ-x op gestart .. alles weer in orde .

Waarom dan niet veder op WSTJ-x ? ... Omdat het hrd log boek de logs niet meer wil lezen van uit WSTJ-x !

ON7IR
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 feb 2017, 18:09
Roepletters: ON7IR

Re: JTDX audio probleem

#2 Bericht door ON7IR »

Laat me raden... je gebruikt WSJT-X v2.2.2?
HRD logbook (of een ander logboek) leest de data niet in omdat er een fout staat in de eerste lijn van het wsjtx.log bestand. De end of header tag is verkeerd.
Die lijn is: WSJT-X ADIF Export<eh>
maar moet zijn: WSJT-X ADIF Export<eoh>

Dus wijzig naar <eoh> en save het bestand.

Verder is het best dat je de ALC net niet laat inspringen om oversturing te voorkomen.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: JTDX audio probleem

#3 Bericht door PA3DAT »

ON7IR schreef:Laat me raden... je gebruikt WSJT-X v2.2.2?
Je hoeft niet te raden, alleen even goed lezen... :wink:
Met WSJTx gaat alles ok, maar hij krijgt het niet goed bij JTDX, zoals te lezen in de titel...
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: JTDX audio probleem

#4 Bericht door PC1TK »

ON7IR schreef:Laat me raden... je gebruikt WSJT-X v2.2.2?
HRD logbook (of een ander logboek) leest de data niet in omdat er een fout staat in de eerste lijn van het wsjtx.log bestand. De end of header tag is verkeerd.
Die lijn is: WSJT-X ADIF Export<eh>
maar moet zijn: WSJT-X ADIF Export<eoh>

Dus wijzig naar <eoh> en save het bestand.

Verder is het best dat je de ALC net niet laat inspringen om oversturing te voorkomen.



Ik duik daar eens in ...

ALC komt totaal niet los .... als die dat niet doet komt geen audio binnen. Als ik naar 100 watt draai komt er 0 wat uit . Waar ik in WSTJ- x op zo laag mogelijk sta . En dat is 10 wat .

ON7IR
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 feb 2017, 18:09
Roepletters: ON7IR

Re: JTDX audio probleem

#5 Bericht door ON7IR »

PA3DAT schreef:
ON7IR schreef:Laat me raden... je gebruikt WSJT-X v2.2.2?
Je hoeft niet te raden, alleen even goed lezen... :wink:
Met WSJTx gaat alles ok, maar hij krijgt het niet goed bij JTDX, zoals te lezen in de titel...
Dan kan je best zelf nog eens lezen wat TS neerschrijft :roll: . Hij heeft een probleem met WSJT-X en wil daarom overstappen naar JTDX maar ook daar heeft hij een (ander) probleem.
Mijn antwoord gaat over een mogelijke oplossing voor het oorspronkelijke probleem met WSJT-X.

PA3CWI
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 feb 2017, 19:34
Roepletters: pa3cwi
Locatie: Ritthem

Re: JTDX audio probleem

#6 Bericht door PA3CWI »

Ik ben ook tegen dit probleem aangelopen toen ik JTDX wilde proberen.
Bij mij was er ook een verschil van output per band, op de lage banden (160) was er meer output (voldoende) en op de hogere banden (17) was het beduidend minder (onvoldoende)
Ik gebruik als interface een SCU-17 van Yaesu en daarmee kun je de TX drive verhogen.
Misschien kun je nog iets spelen met de instellingen van je interface ?
Succes !
73 de Kees

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: JTDX audio probleem

#7 Bericht door PC1TK »

PA3CWI schreef:Ik ben ook tegen dit probleem aangelopen toen ik JTDX wilde proberen.
Bij mij was er ook een verschil van output per band, op de lage banden (160) was er meer output (voldoende) en op de hogere banden (17) was het beduidend minder (onvoldoende)
Ik gebruik als interface een SCU-17 van Yaesu en daarmee kun je de TX drive verhogen.
Misschien kun je nog iets spelen met de instellingen van je interface ?
Succes !
73 de Kees
Mijn interface is zeer eenvoudig .Enige wat die met audio doet is het verzorgen van een galvanische scheiding tussen set en pc .
Ik heb er een geprobeerd met een USB audio kaart . Beef het zelfde . Ik heb losse USB audio kaart geprobeerd zelfde probleem .

Mijn goeie maat melde al dat ik gesaboteerd werd door de alu hoedjes uit mijn buurt. :lol:
Ik heb een daar van nog al geplaagd .... vind hij :roll:

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: JTDX audio probleem

#8 Bericht door PC1TK »

ON7IR schreef:Laat me raden... je gebruikt WSJT-X v2.2.2?
HRD logbook (of een ander logboek) leest de data niet in omdat er een fout staat in de eerste lijn van het wsjtx.log bestand. De end of header tag is verkeerd.
Die lijn is: WSJT-X ADIF Export<eh>
maar moet zijn: WSJT-X ADIF Export<eoh>

Dus wijzig naar <eoh> en save het bestand.

Verder is het best dat je de ALC net niet laat inspringen om oversturing te voorkomen.


Even geduurd voor dat ik er mee aan de slag ging .
Maar net je advies op gevolgd en dat lukte natuurlijk ... waar voor mijn dank !
Waarom audio in JTDX nog steeds een probleem is ?? Geen idee ... ook niet meer belangrijk

Plaats reactie