Ook ik ben in het bezit van twee Microham USB3 Interfaces die opgeblazen zijn.
Ze hangen aan een FT-847 (Alleen voor VHF-UHF in gebruik) en een FT-2000.
Aan de FT-2000 hangt een FD-4 die op een afstand van zo'n 5 meter van de set hangt.
Na de interface een paar maanden gebruikt te hebben i.c.m. de FT-2000 fikte R22 (SMD) eruit. De interface is hiermee zo dood als een pier.
Deze weerstand hangt overigens aan een 3.3 Volt stabilisator. Hoe het schema verder in elkaar steekt is de vraag want Microham geeft deze niet vrij.
Met het idee "kan gebeuren" de tweede interface ingezet op de FT-2000. Helaas ging ook deze na verloop van tijd in rook op! Hier soldeerde R22 zich zelfs los.
Aangezien de FT-2000 max 100 Watt output levert en aangesloten is op een antenne waarvan de SWR niet boven de 1:2.5 uitkomt, denk ik niet aan een HF probleem. Alle sets en PC's zijn zonder aardlus aangesloten.
De interface die op de 847 was aangesloten heeft nooit HF voor zijn kiezen gehad omdat deze alleen voor ontvangst is ingezet.
Durf zonder dat de oorzaak boven water is niet opnieuw de, tzt gerepareerde, interfaces aan te koppelen.
De komende dagen neem ik contact op met Microham met de vraag of dit een bekent euvel is en zo ja hoe ze dit gaan oplossen.
Op de interfaces zit 3 jaar garantie.
(Lees hier meer problemen met de USB3 >
viewtopic.php?f=16&t=6637)