Na jaren inactiviteit wil ik de hobby weer wat nieuw leven inblazen. Binnenkort kan ik aan wat 2e hands DMR materiaal geraken, dus ben ik me daarin alvast aan het inlezen. Om te beginnen heb ik me een DVMEGA DVSTICK 30 gekocht die ik werkend probeer te krijgen met BlueDV for windows. Tot nog toe is het echter nog niet gelukt om een QSO te maken. Graag wat hulp voor de juiste instellingen, ik zou beginnen in TG2061, Vlaanderen.
Als ik Brandmeister DMR Master 2061 instel, lukt het niet om te connecteren (status logged out), met DMRPLUS lukt dit wel, maar er komt niemand terug op mijn CQ, niet zeker of ik aan het zenden ben dus.
Kan iemand me even bij staan met het maken van de juiste instellingen?
DMR for dummies
- PA3GNZ, Tjeerd
- Roepletters: PA3GNZ
- Contacteer:
Re: DMR for dummies
Kijk op de Brandmeister website. Sinds enkele maanden heb je een wachtwoord nodig voor je hotspot/BlueDV
Bedankt Tjeerd! Je moet inderdaad een hotspot wachtwoord instellen in de self care van Brandmeister. Het ziet ernaar uit dat het correct werkt...
Hoi allen,
Een oud topic, maar ik ben ook aan t worstelen met de instellingen van bluedv.
ik ben geregistreerd heb een DMR id , bij brandmeister in de selfcare een wachtwoord aangemaakt.
toch kan ik niks ontvangen, bij DMRplus word ik wel ingelogd, IPSC-nl, maar nergens resultaat.
Bij brandmeister word ik nog niet ingelogd.
Het is voor mij vrij nieuw dat DMR, kan mij iemand zijn instellingen geven, natuurlijk niet je DMR id.
DStar werkt wel.
Manuals gelezen Youtube filmpjes gekeken, Maar geen voortgang.
Grtn Martien.
Een oud topic, maar ik ben ook aan t worstelen met de instellingen van bluedv.
ik ben geregistreerd heb een DMR id , bij brandmeister in de selfcare een wachtwoord aangemaakt.
toch kan ik niks ontvangen, bij DMRplus word ik wel ingelogd, IPSC-nl, maar nergens resultaat.
Bij brandmeister word ik nog niet ingelogd.
Het is voor mij vrij nieuw dat DMR, kan mij iemand zijn instellingen geven, natuurlijk niet je DMR id.
DStar werkt wel.
Manuals gelezen Youtube filmpjes gekeken, Maar geen voortgang.
Grtn Martien.
Vergeten te vermelden ik gebruik een DVMEGA DVstick 30.
Martien.
Martien.
- ON7RA
- Roepletters: ON7RA
Niet vergeten dat je een specifiek hotspot wachtwoord moet aanmaken, zonder speciale tekens! Liefst gewone kleine letters, zowel op je hotspot als in brandmeister, Van DVMEGA ken ik niets, maar bij een MMDVM hotspot is het zo dat je bij sommige veranderingen zoals het instellen van een hotspot wachtwoord een reboot moet doen, zodat alles terug correct opgeslagen wordt. Als je op brandmeister bij my devices een groen stekkertje hebt naast je dmr nummer zou het moeten werken. Anders zal het wellicht aan een instelling liggen in de DVMEGA?
73 Renaat ON7RA
Ik ben nu zover dat ik bij brandmeister in devicelog de melding heb staan incorrect password.
en bij selfcare een hotspot wachtwoordt ingevoert en een succesvol melding.
Bedankt voor de reactie.
Martien
en bij selfcare een hotspot wachtwoordt ingevoert en een succesvol melding.
Bedankt voor de reactie.
Martien
Wachtwoord in kleine letters wordt geverifieerd, en kan ik verder.
Martien.
Martien.