project Satran MK3

Alles over zelfbouwprojecten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pd5fk
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 feb 2021, 12:45
Roepletters: pd5fk
Locatie: emmen/Lamoli-IT

project Satran MK3

#1 Bericht door pd5fk »

Momenteel ben ik bezig met het voorbereiden van de Satran MK3 satelliet tracker.
Hier en daar de nodige materialen aan het verzamelen en langzaam de 3d printer aan het werk zetten.

Ik ben nieuwsgierig wie hier ook mee bezig is of wie deze ook al een maal gebouwd heeft.
De ervaringen zijn welkom.

hier onder de website;

https://satran.danaco.se
Het is nog nooit zo donker geweest of een lichtknopje is gevonden.

Gebruikersavatar
Laurens PD9X
Berichten: 1274
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
Roepletters: PD9X
Locatie: Langezwaag
Contacteer:

Re: project Satran MK3

#2 Bericht door Laurens PD9X »

Dat ziet er leuk uit, ik heb onlangs een 3D printer besteld, ik verwacht hem volgende week. (Bambulab P2S)

Ik ben niet thuis in de ham satellieten, maar misschien is het we leuk om er eens mee te beginnen. Met wat voor materiaal moeten de elementen geprint worden, is PLA sterk genoeg?
Laat even weten welke onderdelen je al hebt besteld, en waar vandaan.

pd5fk
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 feb 2021, 12:45
Roepletters: pd5fk
Locatie: emmen/Lamoli-IT

Re: project Satran MK3

#3 Bericht door pd5fk »

Op dit moment heb ik de arduino besteld en de electro motoren bij mijnheer Ali in C.
De lagers zijn verkrijgbaar gewoon bij de meeste ijzerwaren winkels online.
Ik print met Basf PLA (made in Emmen) waar ik goede ervaring mee heb.
Als ik alles binnen heb ga ik een lijstje maken .
Het is nog nooit zo donker geweest of een lichtknopje is gevonden.

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2576
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Roepletters: PE7EB
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: project Satran MK3

#4 Bericht door PE7EB »

Ondanks dat ik inmiddels een werkend systeem heb met m'n oude Kenpro rotoren, een ERC-DUO en SkyRoof blijf ik even over je schouder meekijken Freddy :D
73 es gud dx de eric pe7eb k

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1686
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: project Satran MK3

#5 Bericht door PH2LB »

Dat is een leuk ding voor /P LEO sats werken. Deze gaat op mijn "dit wil ik nog eens maken" lijstje.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

pd5fk
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 feb 2021, 12:45
Roepletters: pd5fk
Locatie: emmen/Lamoli-IT

Re: project Satran MK3

#6 Bericht door pd5fk »

Even een kleine update; Printwerk om maar zo uit te drukken is voorlopig klaar. Nu wachten op het electronica gebeuren (arduino en esp8622) en antwoord op het mailtje wat ik Dennis van Satran heb gestuurd.
Wie dit project een beetje volgt zal het zijn opgevallen dat het electronica gedeelte niet goed word beschreven bij de bouw.
Bijlagen
20260604_174815.jpg
Het is nog nooit zo donker geweest of een lichtknopje is gevonden.

Gebruikersavatar
Laurens PD9X
Berichten: 1274
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
Roepletters: PD9X
Locatie: Langezwaag
Contacteer:

Re: project Satran MK3

#7 Bericht door Laurens PD9X »

Dat viel mij inderdaad ook op. Jammer dat het forum ook niet werkt.

Heb je alles in ABS geprint?

pd5fk
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 feb 2021, 12:45
Roepletters: pd5fk
Locatie: emmen/Lamoli-IT

Re: project Satran MK3

#8 Bericht door pd5fk »

Nee, eerst in PLA van BASF. ABS doe ik later als alles goed draait in de praktijk. Zelf al its geprint?
Het is nog nooit zo donker geweest of een lichtknopje is gevonden.

Plaats reactie