Momenteel ben ik bezig met het voorbereiden van de Satran MK3 satelliet tracker.
Hier en daar de nodige materialen aan het verzamelen en langzaam de 3d printer aan het werk zetten.
Ik ben nieuwsgierig wie hier ook mee bezig is of wie deze ook al een maal gebouwd heeft.
De ervaringen zijn welkom.
hier onder de website;
https://satran.danaco.se
project Satran MK3
project Satran MK3
Het is nog nooit zo donker geweest of een lichtknopje is gevonden.
- Laurens PD9X
- Berichten: 1274
- Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
- Roepletters: PD9X
- Locatie: Langezwaag
- Contacteer:
Re: project Satran MK3
Dat ziet er leuk uit, ik heb onlangs een 3D printer besteld, ik verwacht hem volgende week. (Bambulab P2S)
Ik ben niet thuis in de ham satellieten, maar misschien is het we leuk om er eens mee te beginnen. Met wat voor materiaal moeten de elementen geprint worden, is PLA sterk genoeg?
Laat even weten welke onderdelen je al hebt besteld, en waar vandaan.
Ik ben niet thuis in de ham satellieten, maar misschien is het we leuk om er eens mee te beginnen. Met wat voor materiaal moeten de elementen geprint worden, is PLA sterk genoeg?
Laat even weten welke onderdelen je al hebt besteld, en waar vandaan.
Re: project Satran MK3
Op dit moment heb ik de arduino besteld en de electro motoren bij mijnheer Ali in C.
De lagers zijn verkrijgbaar gewoon bij de meeste ijzerwaren winkels online.
Ik print met Basf PLA (made in Emmen) waar ik goede ervaring mee heb.
Als ik alles binnen heb ga ik een lijstje maken .
De lagers zijn verkrijgbaar gewoon bij de meeste ijzerwaren winkels online.
Ik print met Basf PLA (made in Emmen) waar ik goede ervaring mee heb.
Als ik alles binnen heb ga ik een lijstje maken .
Het is nog nooit zo donker geweest of een lichtknopje is gevonden.
- PE7EB
- Berichten: 2576
- Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
- Roepletters: PE7EB
- Locatie: Alkmaar JO22jp19qv
Re: project Satran MK3
Ondanks dat ik inmiddels een werkend systeem heb met m'n oude Kenpro rotoren, een ERC-DUO en SkyRoof blijf ik even over je schouder meekijken Freddy 
73 es gud dx de eric pe7eb k
- PH2LB
- Berichten: 1686
- Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
- Roepletters: PH2LB
- Locatie: Almelo/JO32HI
- Contacteer:
Re: project Satran MK3
Dat is een leuk ding voor /P LEO sats werken. Deze gaat op mijn "dit wil ik nog eens maken" lijstje.
73, Lex
"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB
"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB
Re: project Satran MK3
Even een kleine update; Printwerk om maar zo uit te drukken is voorlopig klaar. Nu wachten op het electronica gebeuren (arduino en esp8622) en antwoord op het mailtje wat ik Dennis van Satran heb gestuurd.
Wie dit project een beetje volgt zal het zijn opgevallen dat het electronica gedeelte niet goed word beschreven bij de bouw.
Wie dit project een beetje volgt zal het zijn opgevallen dat het electronica gedeelte niet goed word beschreven bij de bouw.
Het is nog nooit zo donker geweest of een lichtknopje is gevonden.
- Laurens PD9X
- Berichten: 1274
- Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
- Roepletters: PD9X
- Locatie: Langezwaag
- Contacteer:
Re: project Satran MK3
Dat viel mij inderdaad ook op. Jammer dat het forum ook niet werkt.
Heb je alles in ABS geprint?
Heb je alles in ABS geprint?
Re: project Satran MK3
Nee, eerst in PLA van BASF. ABS doe ik later als alles goed draait in de praktijk. Zelf al its geprint?
Het is nog nooit zo donker geweest of een lichtknopje is gevonden.