amateurtele.com offline

Nuttige informatie en handige links.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA8S
Berichten: 168
Lid geworden op: 25 jan 2020, 21:42
Locatie: JO32bl
Contacteer:

amateurtele.com offline

#1 Bericht door PA8S »

Eind deze ochtend zag ik dat Jacob PE2CJ helaas gestopt is met zijn amateurtele.com website.

Gelukkig zijn er in de loop der jaren snapshots gemaakt door de Wayback Machine en kunnen we altijd nog beschikken over de grote collectie interessante informatie.

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: amateurtele.com offline

#2 Bericht door PH2LB »

Tja, dat zal helaas wel vaker gebeuren ben ik bang. Meer en meer zie je publicaties op sociale media (FB en Twitter) of in groups.io.

Waar veel mensen vroeger het leuk vonden om een website te hebben over hun hobby en te onderhouden, kost het altijd meer werk en tijd dan veel mensen denken (met de content alleen ben je er niet, feature en veiligheidsupdates moet ook periodiek doorgevoerd worden etc). En als je een beetje custom thema hebt, kan het zo zijn dat na een update die niet meer werkt.

En de kosten kan ik me wat bij indenken want als je een beetje goede hosting wilt zit je zo op euro 10,00 excl per maand (je hebt zo ook wel van 4 euro incl per maand), maar als je zelf een beetje controle wilt betaal je vaak gewoon meer. En als je pech hebt en je hosting boer wordt overgenomen door een ander (heb ik bij Sohosted gehad), kan het zo zijn dat je in eens 50 tot 100% extra gaat betalen voor "meer mogelijkheden, ondersteuning etc" (gelul natuurlijk want de ondersteuning is er niet beter op geworden en de klant vriendelijkheid helemaal niet).

Zelf host ik al jaren mijn eigen website en domeinen. En de hobby website wordt deels gefinancierd door verkoop van overtollige onderdelen, tweedehands spul en bouwpakketjes die ik ontwerpen heb. Een ander deel uit eigen zak, en ook mijn ouders dragen een stukje bij (hebben beide hun eigen websites en e-mail adressen in mijn domein).


Maar jammer dat Jacob er mee stopt. Het was een mooie verzameling artikelen.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Gebruikersavatar
radioshack
Berichten: 349
Lid geworden op: 24 sep 2012, 15:05
Roepletters: PE2CJ
Locatie: JO22xe
Contacteer:

Re: amateurtele.com offline

#3 Bericht door radioshack »

Hallo allen,

Hierbij even een berichtje van de eindredacteur/ontwikkelaar/fotograaf/sponsor/bedenker/redacteur van Amateurtele.com. :roll:

Jarenlang heb ik heel veel plezier gehad aan het bouwen en onderhouden van de site, maar 'het vlammetje' is weg. Het onderhouden van de site legt naast kosten ook een bepaalde druk op om het bij te houden en als de inspiratie minder wordt, wordt het ook steeds zwaarder. Ik heb gekozen om mijn leven anders in te richten waar het bijhouden van de website niet meer bij past. Aan de ene kant is het erg jammer, maar ik merk wel dat de keuze goed voor mij is. Ik merk dat 'een last minder' ook ruimte geeft voor nieuwe inspiratie. Daarbij, ik kan niet stil zitten, dus ik sluit zeker niet uit dat ergens enige vorm van 'doorstart' ooit nog eens zal gebeuren.

Uiteindelijk ook nog leuk nieuws: De site is verplaatst naar http://amateurtelecom.reiding.com. Houd er wel rekening mee dat alle ontwikkelingen en onderhoud gestopt is. Maar alle inhoud is zoals voorheen op de pagina te vinden. 8)
http://www.polytech.nu (Voorheen ook bekend als www.amateurtele.com...)

Gebruikersavatar
radioshack
Berichten: 349
Lid geworden op: 24 sep 2012, 15:05
Roepletters: PE2CJ
Locatie: JO22xe
Contacteer:

Re: amateurtele.com offline

#4 Bericht door radioshack »

...het bloed kruipt waar het niet gaan kan... Ik heb besloten om de website een 'doorstart' te geven. Omdat mijn interesse breder is geworden zoals meer interesse in avionica, war het ook tijd voor een andere naam. Vandaar dat de website nu te vinden is onder de naam www.polytech.nu met de gedachte dat meerdere (poly) vormen van techniek gedeeld kunnen worden. Ik ben al aan de code aan het schaven en de oude data is vooralsnog beschikbaar, maar de code moet nog 'flink over de kop'. Nu is de menustructuur maar twee niveaus diep waardoor dit een grote beperking is om de data gestructureerd weer te kunnen geven. Het is de bedoeling dat er een 'boom structuur' menu komt zodat data logischer te vinden is. Dit is nog een lastig stukje code waar ik nog niet helemaal uit kom helaas... Houdt er dus rekening mee dat het beeld af en toe knippert omdat er live ontwikkeld wordt. Hopelijk dat de informatie goed terecht komt. 8)
http://www.polytech.nu (Voorheen ook bekend als www.amateurtele.com...)

Plaats reactie