Zeur buizen bij de Veron

Nuttige informatie en handige links.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Zeik buizen bij de Veron

#61 Bericht door PA2RU »

PA4WK schreef: 22 apr 2022, 10:52 Opmerkelijk deze zinsnede, "aan de tafel ging zitten waar het bestuur ook zitting had.." een afdeling maak je met z'n allen, daarom zitten bij ons, de VRZA afdeling Eemland, de bestuursleden tussen de leden aan een grote tafel.
Heel mooi , en zo zou het mijn inziens ook moeten zijn..
Waar het mij omgaat is dat André het HB van de Veron afzeikt en vervolgens bij het lokale bestuur van de Veron aan de tafel schuift voorafgaand aan de vergadering..
Ingeval van het HB had hij het verschil kunnen maken door zich ( op mijn advies notabene ) verkiesbaar te stellen voor een functie bij het HB maar geeft te kennen dat niet te willen.

Prima , maar dan doet hij er goed aan om dat gejank tav het HB te staken : er staan al te veel stuurlui aan wal die overal tegen aantrappen maar weigeren aan boord te stappen , hij is daar 1 van.
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Zeik buizen bij de Veron

#62 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA2RU schreef: 22 apr 2022, 11:19
PA4WK schreef: 22 apr 2022, 10:52 Opmerkelijk deze zinsnede, "aan de tafel ging zitten waar het bestuur ook zitting had.." een afdeling maak je met z'n allen, daarom zitten bij ons, de VRZA afdeling Eemland, de bestuursleden tussen de leden aan een grote tafel.
Heel mooi , en zo zou het mijn inziens ook moeten zijn..
Waar het mij omgaat is dat André het HB van de Veron afzeikt en vervolgens bij het lokale bestuur van de Veron aan de tafel schuift voorafgaand aan de vergadering..
Ingeval van het HB had hij het verschil kunnen maken door zich ( op mijn advies notabene ) verkiesbaar te stellen voor een functie bij het HB maar geeft te kennen dat niet te willen.

Prima , maar dan doet hij er goed aan om dat gejank tav het HB te staken : er staan al te veel stuurlui aan wal die overal tegen aantrappen maar weigeren aan boord te stappen , hij is daar 1 van.
Misschien een tip voor Andre,
Kijk eens in de boeken steek daar wat van op en ga dan examen doen voor een "full licence".
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Zeik buizen bij de Veron

#63 Bericht door PA4WK »

Het wel of niet behalen van een full licence heeft volgens mij niets met welke verenigingsstructuur te maken.
Wel is het zo dat als je het niet eens bent met bepaalde dingen en je iets wilt veranderen, je er zelf de schouders onder moet zetten, schoppen lost niets op, gemotiveerde, liefst opbouwende kritiek is natuurlijk een ander verhaal.
Ik heb jaren geleden al afschijd genomen van de VERON om redenen die er hier niet toe doen.
Vervolgens hebben we met 14 gelijk gestemde amateurs de afdeling Eemland van de VRZA opgericht.
Wij maken gebruik van de ruimte en de faciliteiten van de Radio Club Bunschoten en na 2,5 jaar zijn we gegroeid naar een afdeling van 25 leden. De VRZA afdeling Eemland is nog een jonge afdeling, maar wel een gezellige en informele afdeling, waar we respect voor elkaar en op een fijne manier met onze veelzijdige hobby bezig belangrijk vinden. Meer informatie over de afdeling vind je hier: https://rcbun.nl/vrzaeemland.
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Plaats reactie