Zeur buizen bij de Veron

Nuttige informatie en handige links.
Bericht
Auteur
pd2ez
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 jun 2009, 16:44

Re: Zeik buizen bij de Veron

#16 Bericht door pd2ez »

beste iedereen,een grap zeker een 1 aprilgrap moet kunnen en snap je hem niet, jammer dan maar ja Leo en anderen er zijn altijd zeurdozen in allerlei soorten en maten en AM is zo gek nog niet luister maar eens op 3705 of op 10 meter 29 tot 29,100 MHz als de band open is richting de states.al een aantal verbindingen in fone gemaakt oa met w2vw een tijdje terug dus gewoon afwachten tot ze weer door de luidspreker komen en een verbinding maken; experimenteer ze ! alvast fijne paashaas 73

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Zeik buizen bij de Veron

#17 Bericht door sottezero »

Ik denk dat dat komt omdat in de vs er heel anders tegen AM gekeken wordt. Radiozenders hebben jarenlang gewoon op AM uitgezonden terwijl wij al decenia FM wideband al te slecht vonden klinken en DAB gingen uitrollen. Volgens mij was de 11m in de VS ook AM... nog lang nadat wij 40FM hadden. Dacht dat je daar de keuze had tussen AM en Satellietradio op je omroepontvangers.

Enig voordeel van AM is dat je kunt horen wanneer er 2 zenders tegelijk actief zijn, soort van collision detect.. handig bij bijvoorbeeld vliegtuigen dat je kunt merken dat je bericht 'niet de startbaan oprijden!' daadwerkelijk ontvangen kan zijn. Enkelzijband is dan wel efficienter en met hf heb je nu eenmaal minder khz ter beschikking..

Frankyboy
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: Zeik buizen bij de Veron

#18 Bericht door Frankyboy »

pe1rea schreef: 11 apr 2022, 17:47 Tjonge jonge, kunnen de teennagels niet eens wat ingekort worden, dan zijn de tenen wat korter en kan er minder gemakkelijk op gestaan worden.
Wat een gezeur om een beetje humor...
Dit dus.

Grapjes zijn natuurlijk leuk wanneer een ander er intrapt, niet wanneer we zelf in de maling genomen worden. (Gekwetst zijn is een Nationale hobby aan het worden)
Kom op zeg, lach er gewoon om wanneer je er in getrapt bent.

Veel beter voor je gezondheid, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

En eens met Leo, excuses daarvoor is echt volledig onzinnig.
Een 1 april grap hoort juist dicht tegen iets wat zou kunnen aan moeten zitten. Dan is hij goed gemaakt. En dat was hij dus.
En de één lacht er om en de ander niet, hoort erbij.

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Zeik buizen bij de Veron

#19 Bericht door PA3HMP »

een grap hoort grappig te zijn, daar voldeed dit totaal niet aan en dat heeft niks te maken met lange tenen of andere smoesjes

Frankyboy
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: Zeik buizen bij de Veron

#20 Bericht door Frankyboy »

PA3HMP schreef: 12 apr 2022, 07:27 een grap hoort grappig te zijn, daar voldeed dit totaal niet aan en dat heeft niks te maken met lange tenen of andere smoesjes
Is dat eigenlijk wel zo bij een "1 april grap"
Is dat niet meer mensen beet nemen? Het is een beetje een raar fenomeen, dat klopt.

Deze gaf ook wat "lawaai" onder motorrijders:
https://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/ ... toegestaan

Echt heel veel mensen helemaal boos :wink:
En ja bepaalde triggers erin: links -> ev motor voortrekken, kortom: zou zo maar kunnen

Is het een grap? tja. Trappen mensen erin, ja behoorlijk veel. Ik had ook zoiets als motorrijder, wat? Maar als EV rijder wist ik dat die motorzaak niet bestond, maakt het wat makkelijker te herkennen als 1 april grap.

Het blijft een apart fenomeen 1 april, maar wanneer je erin getrapt bent, schouders ophalen, lachen en door.
Het hoort er bij in Nederland.
Boos erom worden is echt zonde van je tijd. En er je serieus druk om maken ook.

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2051
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Zeik buizen bij de Veron

#21 Bericht door PA1AIS »

Frankyboy schreef: 12 apr 2022, 07:09
pe1rea schreef: 11 apr 2022, 17:47 Tjonge jonge, kunnen de teennagels niet eens wat ingekort worden, dan zijn de tenen wat korter en kan er minder gemakkelijk op gestaan worden.
Wat een gezeur om een beetje humor...
Dit dus.

Grapjes zijn natuurlijk leuk wanneer een ander er intrapt, niet wanneer we zelf in de maling genomen worden. (Gekwetst zijn is een Nationale hobby aan het worden)
Kom op zeg, lach er gewoon om wanneer je er in getrapt bent.

Veel beter voor je gezondheid, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

En eens met Leo, excuses daarvoor is echt volledig onzinnig.
Een 1 april grap hoort juist dicht tegen iets wat zou kunnen aan moeten zitten. Dan is hij goed gemaakt. En dat was hij dus.
En de één lacht er om en de ander niet, hoort erbij.
101% met Jinny en Frank eens!
Als de lieden die te hoop lopen over een 1 april grap nu eens hun lidmaatschap opzeggen, kan de veron een stuk progressiever worden denk ik?
Ik ben al 45 jaar (nog) veron lid, maar erger me steeds meer aan dit soort remmende leden, dat is dus hét probleem van wet van de remmende voorsprong.
Brrr...

Ik heb geen mening over AM gebruik, prima, alleen zoveel gekrakeel over een 1 aprilgrap betekend dat die uitstekend geslaagd is!
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2051
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Zeik buizen bij de Veron

#22 Bericht door PA1AIS »

PA3HMP schreef: 12 apr 2022, 07:27 een grap hoort grappig te zijn, daar voldeed dit totaal niet aan en dat heeft niks te maken met lange tenen of andere smoesjes
Sneu
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Zeik buizen bij de Veron

#23 Bericht door PA2RU »

PA1AIS schreef: 12 apr 2022, 09:04
PA3HMP schreef: 12 apr 2022, 07:27 een grap hoort grappig te zijn, daar voldeed dit totaal niet aan en dat heeft niks te maken met lange tenen of andere smoesjes
Sneu
Geen gevoel voor humor noem ik dat..
Ik kon er wel om lachen :mrgreen:
Daarbij denk ik dat AM nog lang gebruikt word....is al eens genoemd maar in de state's gebruiken ze dat nog op 10m vanaf 29.000 en veelal met groen spul.
Op 11m word het ook nog steeds gebruikt..en ik betrap me er zelf op dat ik juist daar wel eens luister ;)
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Zeik buizen bij de Veron

#24 Bericht door PA3HMP »

ik heb een prima gevoel voor humor, in dit geval was er geen greintje humor in het bericht te bekennen.

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1249
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: Zeik buizen bij de Veron

#25 Bericht door PA9X »

PA3HMP schreef: 13 apr 2022, 11:48 ik heb een prima gevoel voor humor, in dit geval was er geen greintje humor in het bericht te bekennen.
Je benoemt het als een feit, maar de beleving van humor is (net als smaak) zeer persoonlijk.

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Zeik buizen bij de Veron

#26 Bericht door pe1rea »

PA3HMP schreef: 13 apr 2022, 11:48 ik heb een prima gevoel voor humor, in dit geval was er geen greintje humor in het bericht te bekennen.
Wat anderen ook zeggen, humor is persoonlijk.
Ik heb het stuk in de Electron niet gelezen, maar gezien de (soms zure) reacties hier alleen al kan ik me niet voorstellen dat het geen daverend succes is geweest.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
pa3a
Berichten: 403
Lid geworden op: 14 jan 2014, 09:53
Roepletters: PA3A
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Zeik buizen bij de Veron

#27 Bericht door pa3a »

Zou het kunnen zijn dat mensen die erin trapten zo klagen over die grap?
Laat maar lopen mensen.
73,
Arie Kleingeld PA3A
https://pa3a.nl
Wiskunde, radiocommunicatie, digital signal processing, CW

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Zeik buizen bij de Veron

#28 Bericht door Steef »

Als ze vol houden dan komt deze omschrijving ook bij zendamateur wiki te staan:

klik
Wie praat luistert niet

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: Zeik buizen bij de Veron

#29 Bericht door pe1hzg »

AM is hart-stikke mooi.

Het is redundante modulatie: als een zijband helemaal kapotgestoord wordt, heb je er nog een zonder storing.

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Zeik buizen bij de Veron

#30 Bericht door Rene - pg3r »

In dat geval kun je beter met DZB uitzenden. Gaat er geen energie verloren in je draaggolf.

Plaats reactie