Zeur buizen bij de Veron

Nuttige informatie en handige links.
Bericht
Auteur
andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

Zeur buizen bij de Veron

#1 Bericht door andreph5c »

Kan je zien dat veel veron leden hoog bejaard zijn ( net als sommige bestuurs leden ) en niet met de moderne tijd mee gaan, en geen grappen kunnen waarderen!

1. Excuses redactie Electron voor 1 aprilgrap
Electron april 2022In de Electron van april staat het artikel ‘AM uitgefaseerd’, over het afbouwen van de AM-modulatiemethode, ook op de 40- en 80m-band. Op dat artikel kwamen een aantal serieuze en zelfs boze reacties. Het verhaal was echter niet serieus, maar een 1 aprilgrap. Kennelijk was dat niet iedereen even duidelijk.

Het is natuurlijk niet de bedoeling om boosheid en ergernis op te wekken. Onze oprechte excuses dus voor de ontstane verwarring!
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

PA0LMD
Berichten: 2272
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Zeik buizen bij de Veron

#2 Bericht door PA0LMD »

Ja, snap ook echt niet waarom excuus nodig was, was goeie grap.
Meten is (z)weten

pe1cmo
Berichten: 2085
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Zeik buizen bij de Veron

#3 Bericht door pe1cmo »

een grap die heel goed te doorzien was. :mrgreen:
PE1CMO/EA7LAD
Ayamonte España

PH7R
Berichten: 1139
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: Zeik buizen bij de Veron

#4 Bericht door PH7R »

Lange tenen; zo wie zo een dingetje tegenwoordig :mrgreen:
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is
Normal is an illusion. What normal is for the spider is chaos for the fly

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3358
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Zeik buizen bij de Veron

#5 Bericht door Juul - PE0GJG »

Ik val meer over je woordkeuze : "Zeik buizen bij de Veron" André.

Maar kennelijk mag en kan alles tegenwoordig kwa taal.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

pe1hzg
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: Zeik buizen bij de Veron

#6 Bericht door pe1hzg »

Ik ben benieuwd welke artikelen over Amplitude Modulatie we kunnen verwachten in Electron, geschreven door de klagers.

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Zeik buizen bij de Veron

#7 Bericht door sottezero »

Ik heb 1 april grappen nooit begrepen maar mensen hebben wel teveel tijd om zich druk te maken over alles...
Wanneer je druk kunt maken over AM (afgezien dat als stevie wonder HAM was dat ie dit had gezien als grap) en je niet druk maakt over dat 300.000 mensen in nederland geen huis kunnen huren/kopen, er 40.000 mensen onder een brug slapen of in een park omdat ze uberhaupt geen huis krijgen. Dat is alsof in de hele provincie zeeland geen huizen meer bestaan... Zet daar bij dat zo'n 10.000 bedrijven op omvallen staan, je voor je euro nog nooit zo weinig waar hebt gekregen ooit, dan hebben sommige mensen het veeeel te goed in nederland..

pe1cmo
Berichten: 2085
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Zeik buizen bij de Veron

#8 Bericht door pe1cmo »

Ja maar is die AM niet een afkorting van Antieke Modulatie.
PE1CMO/EA7LAD
Ayamonte España

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Zeik buizen bij de Veron

#9 Bericht door PA3HMP »

Nooit begrepen dergelijke flauwe grappen van mensen die denken dat ze leuk zijn.

Het vermoeden was natuurlijk dat het een 1 April grap was, overigens had het wel degelijk waar kunnen zijn, de oudere amateurs weten nog dat de VERON op dezelfde wijze ATV van de 70cm weg gedrongen heeft.

Laten ze hun tijd in iets nuttigs steken ipv dergelijke flauwe onzin

andre
Berichten: 2469
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Zeik buizen bij de Veron

#10 Bericht door andre »

Wim Zonneveld zei vroeger 'de humor ligt op straat mijnheer' ...


wel, tegenwoordig wordt humor op geen enkele manier meer begrepen, of 'het is niet passend'..
We moeten blijkbaar allemaal met strakke gezichten over straat, en het alleen hebben over serieuze zaken van het leven. Pleurt op! zeggen we in Rotterdam.
Hiervan zijn de laatste weken voorbeelden te over. Het wordt er niet gezelliger op, geen idee waar deze negativiteit helemaal vandaan komt.

Zolang mensen nergens persoonlijk op worden aangesproken vind ik dat het allemaal nog steeds moet kunnen, zelfs met een héél klein vleugje sarcasme erin.

Maarja, op dit forum waar de gemiddelde leeftijd uit het buizentijdperk afstamt ( ik ook overigens) weet niet meer wat humor is, of is verleerd ergens de grap van in te zien.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

PA0LMD
Berichten: 2272
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Zeik buizen bij de Veron

#11 Bericht door PA0LMD »

Ik heb de redactie van het Electron laten weten dat ik het een prima grap vond en dat ik het ongepast vindt dat daar excuses voor worden aangeboden.
Maar het aantal domme zuurpruimen was zo hoog dat ze niet anders konden.
Meten is (z)weten

pe1mix
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:40
Roepletters: PE1MIX

Re: Zeik buizen bij de Veron

#12 Bericht door pe1mix »

Dat commentaar is helaas van alle tijden.
Ik probeer het te negeren maar dat lukt helaas niet altijd.
Cor PA0VYL heeft ooit onderstaand stukje in Electron gezet in oktober 2001.
Daar kwam commentaar van lezers op dat het zonde was van de paginaruimte die het in nam. :roll:
Was nog geen kwart pagina en ik ben benieuwd wat voor interessante technische artikelen ze daar voor hebben moeten skipppen :lol:

Emmy_baksteen.jpg

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1251
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: Zeik buizen bij de Veron

#13 Bericht door PA9X »

Ik moest het stuk zelf nog wel even 2x lezen om te realiseren dat dit niet serieus kon zijn. Maar ik vond het bovenal een geslaagde 1 aprilgrap.

Het zal ongetwijfeld lichtelijk paniek hebben gezaaid bij de verzamelaars van oude militaire radioapparaten. Dat zijn denk ik nog de enigen die in AM actief zijn op de amateurbanden?

In de VS is er op 10 meter rond 29000 kHz nog wel een actieve groep AM moduleerders. Wellicht ontstaan in de tijd dat oude 27Mc-bakken omgebouwd werden voor 10 meter?

PE1RTC
Berichten: 259
Lid geworden op: 09 apr 2018, 20:41
Roepletters: pe1rtc

Re: Zeik buizen bij de Veron

#14 Bericht door PE1RTC »

PA0LMD schreef: 11 apr 2022, 11:11 Ik heb de redactie van het Electron laten weten dat ik het een prima grap vond en dat ik het ongepast vindt dat daar excuses voor worden aangeboden.
Maar het aantal domme zuurpruimen was zo hoog dat ze niet anders konden.
Dankjewel Leo, dat je mij een domme zuurpruim noemt.
Ik had wel door dat het mogelijk een 1 april grap betrof maar ik kan er niet om lachen.
Het geeft weer voer aan de discussie of AM wel past op de kortegolf banden want je neemt immers 2x de bandbreedte van een enkelzijband signaal in beslag.
Er zijn ook hele volksstammen amateurs die vinden dat het te druk is op 80m en voor je het weet gaat er een advies naar Agentschap Telecom om voortaan AM op 80m maar uit de toegestane modes te schrappen.
Net als een stuk of 40 anderen beleef ik op 3705KHz veel plezier aan de zondagmorgen AM ronde van de SRS.
Excuses hadden ze van mij niet hoeven maken trouwens, als het me niet bevalt stap ik wel over.

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1759
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Zeik buizen bij de Veron

#15 Bericht door pe1rea »

Tjonge jonge, kunnen de teennagels niet eens wat ingekort worden, dan zijn de tenen wat korter en kan er minder gemakkelijk op gestaan worden.
Wat een gezeur om een beetje humor...
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Plaats reactie