Zeur buizen bij de Veron

Nuttige informatie en handige links.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Zeik buizen bij de Veron

#46 Bericht door pe1rea »

In de tijd vd faxen eens een loop gemaakt met de tekst, 'is je papier al op?'
Werd ook minder gewaardeerd zeg maar.... :mrgreen: :mrgreen:
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Zeik buizen bij de Veron

#47 Bericht door pe1rxq »

PE1RTC schreef: 17 apr 2022, 08:36
Rene - pg3r schreef: 16 apr 2022, 19:39 Trol Mark staat hier in het negeerfilter. Scheelt een hoop irritatie.
Hoezo? Hij mag toch wel zijn mening geven?
Dat iedereen vrij is om zijn mening te uiten betekend niet dat de rest van ons een plicht heeft om hem aan te moeten horen.

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Zeik buizen bij de Veron

#48 Bericht door pc1mb »

Hmm, over de AM... Ik vond het een artikel met weinig nieuwswaarde. Ik interpreteerde het niet als een keihard verbod, dus de bezitters van groen spul konden nog even. En dat AM op z'n retour was wisten we al. Next.

En het was dus een grap. Eh oké. Nou. Volgend jaar beter zullen we maar zeggen :wink:

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

Re: Zeik buizen bij de Veron

#49 Bericht door Yannick PE2YSB »

Voorzetje voor de grap van volgend jaar, FT-8 op de hele 80 en 40 meter band en niet alleen op de vaste frequenties?
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

PA0AA
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:00
Roepletters: PA0AA
Locatie: Brunssum - Bonaire
Contacteer:

Re: Zeik buizen bij de Veron

#50 Bericht door PA0AA »

pc1mb schreef: 18 apr 2022, 21:54.... En dat AM op z'n retour was wisten we al ......
Zouden ze dat in de luchtvaart ook al weten ? Zo ja, dan hadden ze die stap naar 8,33 kHz kunnen overslaan, en direct over kunnen schakelen naar SSB,
of eventueel SSB met een carrier, dan vervalt het probleem van zero 'beat' afstemmen, wat je bij 'gewone' SSB wel hebt. Maar wel heb je dan een minder gebruik van bandbreedte.
Zie ook https://nl.wikipedia.org/wiki/Enkelzijbandmodulatie

[off-topic]
Die lui in de luchtvaart hebben trouwens sowieso weinig tot geen gevoel voor humor, maar des te meer voor security.
Dat blijkt ook uit het feit, dat daar als enige vorm van vervoer die akelige mondkappen formeel nog steeds verplicht zijn. :x Zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -vliegtuig
Wat humor aangaat; Moet je maar eens kijken, wat er gebeurt als je op 1 april een 'verdacht pakketje' op Schiphol neer legt. :?
[/off-topic]

73, Ruben, PA0AA.
Laatst gewijzigd door PA0AA op 19 apr 2022, 18:44, 12 keer totaal gewijzigd.

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

Re: Zeik buizen bij de Veron

#51 Bericht door Yannick PE2YSB »

Ik denk dat in onze hobby AM ook nog een belangrijke plek heeft trouwens.

Het is een ideale modulatie om mee te beginnen met zelfbouw. Een AM zender of ontvanger bouw je makkelijker als eerste project(en) dan een SSB zender. Cw is natuurlijk nog makkelijker maar dan moet je er ook nog morse bij leren...
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Zeik buizen bij de Veron

#52 Bericht door PH2LB »

Yannick PE2YSB schreef: 19 apr 2022, 17:28 Voorzetje voor de grap van volgend jaar, FT-8 op de hele 80 en 40 meter band en niet alleen op de vaste frequenties?
Dan weet ik nog een mooiere : "WSJT-X software zal vanaf 1 April 2023 alleen nog met max vermogen van 5W (CAT control is verplicht). Via PSK reporter zullen overtreders worden gedetecteerd en geblacklist. De WSJT-X sofware controleert periodiek of de ingevoerde call op deze lijst voor komt en zal niet meer in TX gaan als de call is geblacklist".

:twisted:
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Zeik buizen bij de Veron

#53 Bericht door pc1mb »

"Op z'n retour" is niet hetzelfde als "zal definitief verdwijnen" natuurlijk. CW bestaat ook nog steeds, ookal zijn alle beroepsmatige toepassingen inmiddels wel opgedroogd.

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Zeik buizen bij de Veron

#54 Bericht door pc1mb »

PH2LB schreef: 20 apr 2022, 09:31Dan weet ik nog een mooiere : "WSJT-X software zal vanaf 1 April 2023 alleen nog met max vermogen van 5W (CAT control is verplicht). Via PSK reporter zullen overtreders worden gedetecteerd en geblacklist. De WSJT-X sofware controleert periodiek of de ingevoerde call op deze lijst voor komt en zal niet meer in TX gaan als de call is geblacklist".
Word je gesponsord door fabrikanten van losse eindtrappen of zo? ;)

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Zeik buizen bij de Veron

#55 Bericht door PH2LB »

pc1mb schreef: 20 apr 2022, 10:54
PH2LB schreef: 20 apr 2022, 09:31Dan weet ik nog een mooiere : "WSJT-X software zal vanaf 1 April 2023 alleen nog met max vermogen van 5W (CAT control is verplicht). Via PSK reporter zullen overtreders worden gedetecteerd en geblacklist. De WSJT-X sofware controleert periodiek of de ingevoerde call op deze lijst voor komt en zal niet meer in TX gaan als de call is geblacklist".
Word je gesponsord door fabrikanten van losse eindtrappen of zo? ;)
:lol:
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Zeik buizen bij de Veron

#56 Bericht door PA3HMP »

pe1rxq schreef: 18 apr 2022, 20:21
PE1RTC schreef: 17 apr 2022, 08:36
Rene - pg3r schreef: 16 apr 2022, 19:39 Trol Mark staat hier in het negeerfilter. Scheelt een hoop irritatie.
Hoezo? Hij mag toch wel zijn mening geven?
Dat iedereen vrij is om zijn mening te uiten betekend niet dat de rest van ons een plicht heeft om hem aan te moeten horen.
Net als dat het niet mijn plicht is die van jou aan te horen, maar ik scroll gewoon door zonder er over te zeiken :lol:

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Zeik buizen bij de Veron

#57 Bericht door andre »

En wat doe je nu dan??? :mrgreen:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Zeik buizen bij de Veron

#58 Bericht door PA3HMP »

andre schreef: 21 apr 2022, 14:31 En wat doe je nu dan??? :mrgreen:
even aangeven dat hij niet moet zeiken :mrgreen:
Maar ik wist dat er het risico inzat dat iemand er wat over ging zeggen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Zeik buizen bij de Veron

#59 Bericht door PA2RU »

Het viel me net op dat het bij 1 enkele openingspost van de topicstarter is gebleven ;) en dat 'ie zich verder niet mengt in de discussie :idea:
Dat alleen al is best wel een goeie bak :mrgreen:

Daarbij wil ik ook nog de opmerking plaatsen dat hij bij een veron bijeenkomst vorige week ( Kanaalstreek ) pontificaal aan de tafel ging zitten waar het bestuur ook zitting had..
Alleen daarom al moet ik van zijn gejank al op de pot gaan zitten met een emmer in mijn handen omdat het me er van voor en achter dun uitloopt.
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Zeik buizen bij de Veron

#60 Bericht door PA4WK »

Opmerkelijk deze zinsnede, "aan de tafel ging zitten waar het bestuur ook zitting had.." een afdeling maak je met z'n allen, daarom zitten bij ons, de VRZA afdeling Eemland, de bestuursleden tussen de leden aan een grote tafel.
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Plaats reactie