Altijd grappig dat voor een begeleidende foto dan iemand EN naar de camera moet kijken EN iets moet doen met knoppen.
Alsof je dan ziet wat je doet.
Daarom heb je in Amerikaanse films ook dat mensen de hele tijd aan hun stuur moeten draaien om aan te geven dat ze autorijden, of in bepaalde autofilms dat mensen moeten schakelen om te accelereren (ipv gas geven) dat ze dan al in hun 25ste versnelling zitten van de 3, 4, 5 of 6 bak, dat maakt niet uit.
Ik denk ook dat de auteur van het RD een hoop geknipt heeft en daardoor (en door gebrek aan enige kennis) veel essentie en een vloeiend en volledig verhaal heeft verpest.
Ben het overigens wel eens dat uit deze tekst een aantal dingen fout uitgelegd kunnen worden, zeker mensen die niet bekend zijn met de hobby.
Door beroeps- of hobbyblindheid lezen we over bepaalde fouten heen en over sommige dingen die anderen vanzelfsprekend vinden vallen we juist.
Citaat:
Bij het woord zendamateur..........zee frequenties kaapten. Maar tussen die etherpiraten................verschillen.
Zo lijkt het net of zendamateurs radiopiraten zijn met een vergunning.
Een vraag van een gereformeerd iemand zou dan kunnen zijn: "kan ik ook bij jou (legaal) plaatjes aanvragen?".
Lijkt me niet de bedoeling van een zendamateur.
Citaat:
Vroeger was dat gevaarlijk, omdat je bijvoorbeeld de frequentie van de burgerluchtvaart kon verstoren.”
Dus als je een oude 2m zender gebruikt is het weer gevaarlijk?
Bovendien heb je bij veel mensen last van selectief luisteren.
Bijvoorbeeld als je zegt:"ergens tussen 9 en 12 is het klaar"... dan staan ze dus om 9 uur al op de stoep.
Dus mensen lezen 'gevaarlijk, burgerluchtvaart storen'...
Zeker mensen die al een +9 leesbril nodig hebben.