Zo heeft de VERON ook een techniek-forum, alleen toegang als je VERON lid bent. Dat vind ik erg jammer, er staat best veel info op dat voor iedere amateur erg nuttig is/kan zijn. (Ja ik ben VERON lid, maar primair voor de Electron. Op dat forum kijk ik erg weinig)PA1WBU schreef: ↑14 jun 2025, 07:59Dat is aanname die je doet die werkelijk nergens op gefundeerd is.PE1PQX schreef: ↑07 jun 2025, 08:27 Het onder de VERON vlag onderbrengen is lovenswaardig, maar ik zou het juist niet onder één vereniging gaan brengen.
De Schematheek was onafhankelijk en voor iedereen bereikbaar ongeacht lidmaatschap en dat zou mijns inziens zo moeten blijven.
De VERON kennende kom je er dan alleen bij als je VERON lid bent, en dat zou erg jammer zijn.
Wilko
Ik heb dus de voorkeur (voor zover ik die hier mag hebben ten aanzien van de Schematheek) om deze niet onder welke vereniging wat dan ook te laten vallen.
Ander idee: voor het symbolische bedrag van €1,- een (reeds ingescande) schema kunnen downloaden.
Is die schema nog niet digitaal maar wel op papier beschikbaar, dan de kosten naar €10,- (of €15,-) voor het in scannen en daarna voor de overige aanvragers ie ene pleuro.
Zet hiervoor een om mijn part een stichting op (Stichting Schematheek Zendamateurs ofzo) en maak daar indien mogelijk een ANBO stichting van. Dan zijn eventuele subsidies wellicht mogelijk.