Nieuw call hoe te veranderen in Qrz.com ?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Nieuw call hoe te veranderen in Qrz.com ?

#16 Bericht door Steef »

Als je je aanmeld via die registreer mogelijkheid, wordt er via een member van qrz ook gecontroleerd of jouw call bestaat.
Dat was/is in mijn beleving het zelfde als registreren via iemand die al een account heeft/ member is.

Dus hebben we allemaal gelijk...


Gelukkig.
Wie praat luistert niet

PD0Y
Berichten: 223
Lid geworden op: 08 feb 2009, 09:07
Roepletters: PD0Y
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Nieuw call hoe te veranderen in Qrz.com ?

#17 Bericht door PD0Y »

Jelle,

Heb je geen last van storing bij de buren? De dipool hangt aardig op het balkon :-)

PA2ER
Berichten: 121
Lid geworden op: 13 feb 2010, 15:04
Roepletters: PA2ER
Locatie: Terborg

Re: Nieuw call hoe te veranderen in Qrz.com ?

#18 Bericht door PA2ER »

Even ter verduidelijking, het volgende staat in de FAQ van QRZ.com
Wat te doen en te laten wanneer u een verzoek doet om uw roepletters te wijzigen
Wanneer u uw roepletters wil laten wijzigen kunt u dit doen door een verzoek te plaatsen in het
QRZ.COM Callsign Database Helpers forum of een ticket aan te maken in het Support Center.

Wanneer u een verzoek doet om u roepletters te wijzigen maak dan geen nieuw account aan in de database met de nieuwe roepletters, dit wijzigen wij voor u. Wanneer u een nieuw account aanmaakt en ons vervolgens vraagt om uw gebruikersnaam te wijzigen wissen wij normaal gesproken de roepletters die al bestaan in de database. Soms schept dit verwarring omdat we ervan uitgaan dat dit oude roepletters zijn ven een verlopen account. Ook worden de roepletters die nog niet in de database van Agentschap Telecom te zien zijn op hun website gewist.

Wanneer we uw roepletters aanpassen houdt er dan rekening mee dat het email adres en het wachtwoord niet veranderen. Wanneer het desondanks niet mogelijk is om in te loggen op de website met uw oude gebruikersnaam en wachtwoord probeer het dan met de gegevens van het nieuwe account wat u mogelijk had aangemaakt.
De pagina van roepletters die niet meer geldig zijn worden zonder waarschuwing vooraf gewist.

Ongeacht het aantal roepletters die u beheerd is het niet toegestaan om bij QRZ meer dan 1 account te hebben. In dat geval dient u aan te geven welke roepletters als “Primary Callsign” aangemerkt dienen te worden.
Verzoek om toegevoegd te worden aan de database.
Wanneer u aan de database toegevoegd wil worden start dan een nieuwe “Thread” in het QRZ.COM Callsign Database Helpers forum:
73 PA2ER,

TRX: Yaesu FT-2000, Yaesu FT-897D, Kenwood TS-2000, TYT TH-9800, Baofeng GT-3TP
Ant: Home made End Fed voor 10, 20 en 40 meter / Diamond X-30 / home made traped dipool 10, 20, 40 meter.
Website: Mijn website pa2er.nl
QRZ pagina: PA2ER
QRZCQ pagina: PA2ER

Gebruikersavatar
ON7RA
Berichten: 355
Lid geworden op: 09 mar 2011, 14:30
Roepletters: ON7RA
Locatie: Tielt (Aarsele)

Re: Nieuw call hoe te veranderen in Qrz.com ?

#19 Bericht door ON7RA »

Inloggen met bestaande call XXXXX, naar contact, dan Help desk, in loggen, daar vind je alles om je call ,te veranderen!
73 Renaat :D ON7RA :D

Gebruikersavatar
PD7P
Berichten: 999
Lid geworden op: 03 nov 2009, 19:50
Locatie: Breda

Re: Nieuw call hoe te veranderen in Qrz.com ?

#20 Bericht door PD7P »

nieuw record......11,5 jaar geleden het laatst gereageerd :mrgreen: :mrgreen:

PA2ER
Berichten: 121
Lid geworden op: 13 feb 2010, 15:04
Roepletters: PA2ER
Locatie: Terborg

Re: Nieuw call hoe te veranderen in Qrz.com ?

#21 Bericht door PA2ER »

Toch kwam ik op deze vraag uit, nadat ik hier op zocht met google. Na wat verder speurwerk bleek het niet actueel en dus aangevuld.
Anders kun je net zo goed oude vragen weghalen, in mijn ogen.
73 PA2ER,

TRX: Yaesu FT-2000, Yaesu FT-897D, Kenwood TS-2000, TYT TH-9800, Baofeng GT-3TP
Ant: Home made End Fed voor 10, 20 en 40 meter / Diamond X-30 / home made traped dipool 10, 20, 40 meter.
Website: Mijn website pa2er.nl
QRZ pagina: PA2ER
QRZCQ pagina: PA2ER

Plaats reactie