De Veron weer duurder!

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
pe1hzg
Berichten: 924
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: De Veron weer duurder!

#16 Bericht door pe1hzg »

andreph5c schreef: 05 dec 2023, 20:04 Net de Electron gekregen met daar bij een brief dat de abonnement weer duurder wordt, en gaat 54 euro kosten.
Ben ook al jaren Vrza lid en die blijft goedkoop namelijk 25 euro
De ledenaantallen bij de VRZA, met zijn lagere lidmaatschapsgeld en zijn digitale uitgave, laat duidelijk zien hoe succesvol deze strategie is.

En heb je zelf al iets technisch gepubliceerd? Hetzij voor het papieren blad, hetzij voor de goedkope digitale uitgave?

Geert Jan

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: De Veron weer duurder!

#17 Bericht door TheoP »

PA3CQN schreef: 06 dec 2023, 09:15 @Theo Volgens mij heeft niet iedereen het sarcasme uit je eerste opmerking begrepen .. volgende keer maar een '/s' erachter zetten ;)
Nee dat blijkt :D en ik dacht, (das fout 1 al, je moet niet denken) dat de :mrgreen: wel duidelijk waren.
En vervolgens krijgen we keurig een herhaling van zetten en weer dezelfde argumenten van waarom de VERON zo slecht bezig is.
Tja, maar niemand van al die criticasters meld zich aan, en in grote getallen voor een bestuursfunctie lokaal niet en landelijk ook niet.
Ik zelf? Ben 2 keer penningmeester geweest bij 2 VERON afdelingen in totaal 12 jaar.

En straks komt de nota van de RDI, en gaan we daar weer over lopen mopperen. :mrgreen:
Voorspelbaar.

Theo

PA1AVL_
Berichten: 122
Lid geworden op: 29 okt 2023, 11:21

Re: De Veron weer duurder!

#18 Bericht door PA1AVL_ »

PD0MT schreef: 06 dec 2023, 07:37 Wat een zotte club. :?
:D
Even ter relativering: ARRL en RSGB (van beiden ben ik ook lid) opereren ongeveer hetzelfde als de VERON.

PE0DNY
Berichten: 96
Lid geworden op: 12 sep 2019, 22:22
Roepletters: PE0DNY
Locatie: Drogeham

Re: De Veron weer duurder!

#19 Bericht door PE0DNY »

andreph5c schreef: 06 dec 2023, 07:29 en daar bij verzend de Veron de Elektron nog in een plastic zakje, mag straks ook niet meer en moet het in een papieren enveloppe worden gestuurd wat ook weeer de nodige kosten voor het verpakken met zich mee gaat brengen, waar door een blad als elektron straks ongeveer 13a15 euro per uitgebracht exemplaar gaat kosten , nu nog 6 euro. Wie kan dat nog betalen, er moet iets gebeuren !
Ik kan er niks aan doen, maar ik krijg hier echt kromme tenen van.
In 2007 ben ik lid geworden en betaalde toen 45 euro, met de inflatie sinds die tijd zou het nu 69 euro moeten kosten.
Dat ze het voor 53 euro kunnen doen vindt ik al een hele prestatie.
Wie dat nog kan betalen?, nou iedereen die zonder boe of bah zend apparatuur, masten en antennes koopt, shacks staan vol met apparatuur.
73 Ynte

PE7K
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 aug 2023, 06:55

Re: De Veron weer duurder!

#20 Bericht door PE7K »

PA1AVL schreef: 06 dec 2023, 10:42
Even ter relativering: ARRL en RSGB (van beiden ben ik ook lid) opereren ongeveer hetzelfde als de VERON.
Dan zijn dat ook zotte verenigingen. Geen abo aanbieden zonder papieren magazine en/of CD's aanbieden met cursussen erop is echt idioot en niet van deze tijd. Die 2 Nederlandse verenigingen moeten fuseren en in het bestuur moet een max leeftijd gelden van de huidige pensioenleeftijd.
73, Mariëtte https://pe7k.com/

PA1AVL_
Berichten: 122
Lid geworden op: 29 okt 2023, 11:21

Re: De Veron weer duurder!

#21 Bericht door PA1AVL_ »

Voorbeeldje:
https://home.arrl.org/action/Store/Prod ... tId/114243

https://www.qrz.com/db/K5UR/
Currently President of the ARRL. Have held volunteer positions with the ARRL for over 50 years.

Pensionado's hebben tijd en heel erg veel kennis en ervaring.

PE7K
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 aug 2023, 06:55

Re: De Veron weer duurder!

#22 Bericht door PE7K »

Ik heb geen CD speler. Zo'n ding is totaal overbodig. Verjonging in besturen van de clubs zou heel erg goed zijn.
73, Mariëtte https://pe7k.com/

PH7R
Berichten: 1147
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: De Veron weer duurder!

#23 Bericht door PH7R »

PD0MT schreef: 06 dec 2023, 11:20 in het bestuur moet een max leeftijd gelden van de huidige pensioenleeftijd.
En verplichte keuring + examen van alle RZA :lol:
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is
Normal is an illusion. What normal is for the spider is chaos for the fly

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: De Veron weer duurder!

#24 Bericht door TheoP »

PD0MT schreef: 06 dec 2023, 11:56 Ik heb geen CD speler. Zo'n ding is totaal overbodig. Verjonging in besturen van de clubs zou heel erg goed zijn.
En ik hoor je net zeggen dat je eentje nodig bent? :mrgreen:
Aanmelden jongen, fris bestuur.

Theo

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: De Veron weer duurder!

#25 Bericht door TheoP »

PH7R schreef: 06 dec 2023, 12:18
En verplichte keuring + examen van alle RZA :lol:
Dan blijft er weinig over, kijk maar eens naar de vragen op alleen al dit forum. :D
Moet je denk ik niet willen, gaat het bestuurs probleem niet oplossen en iets anders ook niet.

Theo

PH7R
Berichten: 1147
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: De Veron weer duurder!

#26 Bericht door PH7R »

TheoP schreef: 06 dec 2023, 12:27
PH7R schreef: 06 dec 2023, 12:18
En verplichte keuring + examen van alle RZA :lol:
Dan blijft er weinig over, kijk maar eens naar de vragen op alleen al dit forum. :D
Moet je denk ik niet willen, gaat het bestuurs probleem niet oplossen en iets anders ook niet.

Theo
Zie mijn eerste post:
PH7R schreef: 05 dec 2023, 20:12 :mrgreen: popcorn …..
En draag mijn steentje al bij door in bestuur lokale VRZA te zitten. Veron mag mij altijd vragen, zit nog ruim onder pensioen leeftijd en heb tijd.
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is
Normal is an illusion. What normal is for the spider is chaos for the fly

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: De Veron weer duurder!

#27 Bericht door TheoP »

ik had je :lol: wel gezien hoor, en dacht gooi er ook een tegen aan.
De popcorn moet tenslotte wel opkomen :D

Theo

PA1AVL_
Berichten: 122
Lid geworden op: 29 okt 2023, 11:21

Re: De Veron weer duurder!

#28 Bericht door PA1AVL_ »

PD0MT schreef: 06 dec 2023, 11:56 Ik heb geen CD speler. Zo'n ding is totaal overbodig.
Ik snap eigenlijk niet waarom je zo'n morsecursus zou willen kunnen downloaden. Er bestaan prachtige online alternatieven, zie draadjes elders op dit forum.

Dat er nog CD's in de webshops staan is denk ik omdat ze nog een voorraadje hebben die ze op willen maken maar waar ze niet meer vanaf komen, daar moet je niet de moderniteit van de verenigingen op beoordelen.

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1762
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: De Veron weer duurder!

#29 Bericht door pe1rea »

Ik mis het papieren VRZA blad, het blijkt namelijk dat ik het digitale exemplaar -nooit- lees, terwijl ik het papieren exemplaar vd Veron af en toe in een gemakkelijk hoekje doorblader.
En die 53 euro?
Pffff

Straks hetzelfde gezeur over het licentiegeld, joh, ik betaal 3 licenties, 1 maal amateur en twee maal marifoon..
Lekker belangrijk..
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1246
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: De Veron weer duurder!

#30 Bericht door PA4WK »

Ik snap niet dat iedereen altijd over geld loopt te zeuren, als het nou van die gigantische bedragen waren, snap ik het maar dat is het niet.
Volgens mij zeuren mensen tegenwoordig om lekker te kunnen zeuren, als je niet over alles en iedereen loopt te zeuren hoor je er volgens mij niet bij.
Probeer een beetje gelukkig te zijn in je leven voor zover je daar zelf iets aan kunt doen, dat is vele malen belangrijk dan die paar euro.
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gesloten