dieptriest...

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Charles_
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2023, 22:33
Roepletters: PC3X
Locatie: Brabant

dieptriest...

#1 Bericht door Charles_ »

Afgelopen weekend luisterde ik naar een afdelingsronde en tot mijn verbazing blijkt de rondeleider een complotdenker te zijn. Hij zou er van overtuigd zijn dat allerhande stoorsignalen en ruisbulten bewust worden veroorzaakt door "derden". Dat iemand een complotdenker is zegt al iets over zijn verstandelijke vermogens. Maar om dan ook doodleuk in een afdelingsronde te verkondigen waarom er zoveel storingen zijn en daarbij overtuigd zijn dat er sprake is van opzet, vind ik niet kunnen. Zulke zaken hoor je niet in een ronde te verkondigen.

Nee, je zal van mij niet gaan horen om welke afdelingsronde het ging en wie de rondeleider was. Daar ben ik niet de aangewezen persoon voor.
Sinds 1976 geïnteresseerd in amateurradio.

PE7K
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 aug 2023, 06:55

Re: dieptriest...

#2 Bericht door PE7K »

Helaas vallen steeds meer mensen door het fabeltjesluik...
73, Mariëtte https://pe7k.com/

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3366
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: dieptriest...

#3 Bericht door Juul - PE0GJG »

"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

pe1mix
Berichten: 476
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:40
Roepletters: PE1MIX

Re: dieptriest...

#4 Bericht door pe1mix »

Charles_ schreef: 18 sep 2023, 13:04 Afgelopen weekend luisterde ik naar een afdelingsronde en tot mijn verbazing blijkt de rondeleider een complotdenker te zijn. Hij zou er van overtuigd zijn dat allerhande stoorsignalen en ruisbulten bewust worden veroorzaakt door "derden". Dat iemand een complotdenker is zegt al iets over zijn verstandelijke vermogens. Maar om dan ook doodleuk in een afdelingsronde te verkondigen waarom er zoveel storingen zijn en daarbij overtuigd zijn dat er sprake is van opzet, vind ik niet kunnen. Zulke zaken hoor je niet in een ronde te verkondigen.

Nee, je zal van mij niet gaan horen om welke afdelingsronde het ging en wie de rondeleider was. Daar ben ik niet de aangewezen persoon voor.
Ik ben van mening dat je dat hier niet hoeft te verkondigen.
Het past overigens ook niet om hier openlijk aan de verstandelijke vermogens van iemand te twijfelen.
Als je je er aan stoort dan moet je het melden bij degenen waar die ronde van uit gaat.
Wat heeft het voor nut om het hier te posten?
Wij zijn hier geen partij en kunnen er ook niets aan doen.
Dus alleen voor de roddel en de sensatie?

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5133
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: dieptriest...

#5 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

pe1mix schreef: 18 sep 2023, 13:45 Ik ben van mening dat je dat hier niet hoeft te verkondigen.
Het past overigens ook niet om hier openlijk aan de verstandelijke vermogens van iemand te twijfelen.
Als je je er aan stoort dan moet je het melden bij degenen waar die ronde van uit gaat.
Wat heeft het voor nut om het hier te posten?
Wij zijn hier geen partij en kunnen er ook niets aan doen.
Dus alleen voor de roddel en de sensatie?
Hier sluit ik me volledig bij aan. Laten we er voor zorgen dat dit geen zeur forum wordt. Ondanks dat het bij overig staat.

Ik ga weer naar HF. Sinds 1,5 week een P3 bij mijn Elecraft K3. En voor wie het niet weet: P3 is de bijbehorende panadapter.
P3
P3
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

on4bgc
Berichten: 64
Lid geworden op: 02 dec 2021, 14:20
Roepletters: on4bgc

Re: dieptriest...

#6 Bericht door on4bgc »

Het is pas dieptriest dat ikzelf slechts een K1 heb en anderen een K3.
En dan nog eentje met een panadapter.

;-)

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: dieptriest...

#7 Bericht door PA0LMD »

Nog triester , ik heb hier een KX3 met KXPA100 en die zijn niet eens van mij. :D
Meten is (z)weten

PA3CQN
Berichten: 791
Lid geworden op: 10 dec 2014, 21:59
Roepletters: PA3CQN
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: dieptriest...

#8 Bericht door PA3CQN »

"Hij zou er van overtuigd zijn dat allerhande stoorsignalen en ruisbulten bewust worden veroorzaakt door "derden".

Dat is ook zo. Action verkoopt al die tuinlampjes op zonne-energie met opzet om omzet te maken. En internet providers bieden zelfs publiekelijk power-line adapters aan. Dan heb ik het nog niet eens over de overheid, die zeer bewust zonnepanelen subsidieert. En al die schakelende voedingen uit China.
Op HF is ondertussen de oorlog ook al weer aardig aan de gang met stoorzenders, piepjes en kraakjes.

Complotdenker of niet, in essentie heeft ie dus gewoon gelijk.
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________

PH7R
Berichten: 1147
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: dieptriest...

#9 Bericht door PH7R »

on4bgc schreef: 18 sep 2023, 14:23 Het is pas dieptriest dat ikzelf slechts een K1 heb en anderen een K3.
En dan nog eentje met een panadapter.

;-)
Triest dat het geen K4 is :mrgreen:
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is
Normal is an illusion. What normal is for the spider is chaos for the fly

andre
Berichten: 2484
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: dieptriest...

#10 Bericht door andre »

K3.....Dat waren toch meisjes.. Kan je daar ook mee uitzenden? :D
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

PA3FBO
Berichten: 289
Lid geworden op: 28 okt 2014, 22:36
Roepletters: PA3FBO

Re: dieptriest...

#11 Bericht door PA3FBO »

uitzendmeisjes :shock:

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3131
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: dieptriest...

#12 Bericht door elsinga »

PA0LMD schreef: 18 sep 2023, 14:26 Nog triester , ik heb hier een KX3 met KXPA100 en die zijn niet eens van mij. :D
Maar die moeten toch "getest" worden? :mrgreen:
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: dieptriest...

#13 Bericht door TheoP »

als ze bij Leo staan, zit er vaak een briefje bij van wat niet meer werkt :mrgreen:

Theo

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: dieptriest...

#14 Bericht door PA1AIS »

PA3CQN schreef: 18 sep 2023, 14:35 "Hij zou er van overtuigd zijn dat allerhande stoorsignalen en ruisbulten bewust worden veroorzaakt door "derden".

Dat is ook zo. Action verkoopt al die tuinlampjes op zonne-energie met opzet om omzet te maken. En internet providers bieden zelfs publiekelijk power-line adapters aan. Dan heb ik het nog niet eens over de overheid, die zeer bewust zonnepanelen subsidieert. En al die schakelende voedingen uit China.
Op HF is ondertussen de oorlog ook al weer aardig aan de gang met stoorzenders, piepjes en kraakjes.

Complotdenker of niet, in essentie heeft ie dus gewoon gelijk.
Sterker nog:
Je zou kunnen denken dat de overheid met vooropgezette reden niet tot slecht handhaaft, omdat er een behoorlijk stuk economische activiteit mee gemoeid is. Zendamateurs claimen frequentiebanden en leveren niets op. Frequentie concessies en handel in EMC-loze teringzooi leveren wel heel veel op. En aangezien de RDI onder economische zaken valt, mogen ze de kip met de gouden eieren nooit slachten!

Ofwel, bovenstaande tekst kan een verwoording zijn voor een RDI die volledig alle grip op EMC al decennia compleet kwijt is.
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
Ron01
Berichten: 321
Lid geworden op: 22 jul 2007, 22:51
Locatie: Tilburg JO21MO

Re: dieptriest...

#15 Bericht door Ron01 »

pe1mix schreef: 18 sep 2023, 13:45
Charles_ schreef: 18 sep 2023, 13:04 Afgelopen weekend luisterde ik naar een afdelingsronde en tot mijn verbazing blijkt de rondeleider een complotdenker te zijn. Hij zou er van overtuigd zijn dat allerhande stoorsignalen en ruisbulten bewust worden veroorzaakt door "derden". Dat iemand een complotdenker is zegt al iets over zijn verstandelijke vermogens. Maar om dan ook doodleuk in een afdelingsronde te verkondigen waarom er zoveel storingen zijn en daarbij overtuigd zijn dat er sprake is van opzet, vind ik niet kunnen. Zulke zaken hoor je niet in een ronde te verkondigen.

Nee, je zal van mij niet gaan horen om welke afdelingsronde het ging en wie de rondeleider was. Daar ben ik niet de aangewezen persoon voor.
Ik ben van mening dat je dat hier niet hoeft te verkondigen.
Het past overigens ook niet om hier openlijk aan de verstandelijke vermogens van iemand te twijfelen.
Als je je er aan stoort dan moet je het melden bij degenen waar die ronde van uit gaat.
Wat heeft het voor nut om het hier te posten?
Wij zijn hier geen partij en kunnen er ook niets aan doen.
Dus alleen voor de roddel en de sensatie?
Ik sluit me helemaal aan bij pe1mix, dit hoor je hier niet te plaatsen. Een geval van stemmingmakerij.
* UBC125XLT * Target 3HF * SDR * Icom IC-2730 * Yaesu FT-450d * Kenwood R1000 * Realistic DX-394 * Bearcat UBC 785 * Bearcat UBC 780 *
Diamond X50N * Diamond RH771 * Diamond RH775 * Diamond MR-77B * Diamond X200N * Diamond X510N * HF Kits Endfed * Miniwhip * Daiwa CN-501V * Daiwa CN-102L *

Plaats reactie