was even niet thuis

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Charles_
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2023, 22:33
Roepletters: PC3X
Locatie: Brabant

was even niet thuis

#1 Bericht door Charles_ »

Vorige week heb ik een overnachting gehad in het Radboudumc te Nijmegen. Dit was overigens voorzien en zodoende kon ik me een beetje voorbereiden. Vanzelfsprekend mijn mobieltje meegenomen, maar uiteraard ook de RTL-SDR stick. Zie foto voor het gehele plaatje.
Afbeelding
Helaas bleek dat de electrosmog daar erg hoog is waardoor er vrijwel niets te ontvangen was. PI2NOS was hoorbaar maar heel erg zwak. Wel bemerkte ik dat de RTL-SDR stick best veel stroom vreet uit de telefoonbatterij. Geen nood, had de telefoonlader ook bij me.
Jammer dat er vrijwel niets te beluisteren viel mbt amateurradio als gevolg van electrosmog.
Sinds 1976 geïnteresseerd in amateurradio.

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5133
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: was even niet thuis

#2 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Ik denk dat de beperkte antenne hier ook aan bijdraagt. Met een "buitenantenne" had je wellicht meer gehoord.

Was een portofoon wellicht een betere optie geweest?
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Roy pd8rw
Berichten: 494
Lid geworden op: 04 mei 2010, 16:16

Re: was even niet thuis

#3 Bericht door Roy pd8rw »

Rondom en in het radboud umc hoor je vanalles 😊 met name wat wij qrm noemen .
En na de zoveelste verbouwing kunnen de ramen niet meer open.
Een flatscreen tv van 60inch .en tablet om alles te bedienen inclusief het openen en sluiten van de gordijnen

Een buiten antenne plaatsen is dus helemaal niet zo makkelijk meer

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: was even niet thuis

#4 Bericht door PA3HMP »

ik denk dat je niet zo zeer last hebt van de electrosmog maar wel van de ramen die voorzien zijn van lood, dit is bewust gedaan om storing van buiten tegen te gaan en warmte buiten te houden.

sottezero
Berichten: 816
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: was even niet thuis

#5 Bericht door sottezero »

tijdje daar gewerkt (2 jaar ofzo) voor de invoering van het nieuwe EPD... afgezien van dat er elke zoveel tijd een gele heli op mijn dak landde was het wat betreft portofoongebruik wel te doen in het kantoor gedeelte. dat waren houten kratten met ramen waar alles door heen kwam... zon, wind, zand, geluid van eerste jaars die dingen moesten bouwen in team verband.
binnen in het ziekenhuis mocht je blij zijn als je radio en GSM ontvangst had. Vodafone had een repeater geloof ik, en de dichtsbijzijnde niet vodafone mast was een oude ericson t-mobile paal die overbelast werd door studenten.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: was even niet thuis

#6 Bericht door PA0ETE »

Mijn vroegere vriendin woonde tegenover het Radboud (studentenflat aan de Minervaplaats). Ik kon vanuit haar huis het helipad zien. Dat werd eind jaren 80 uitsluitend gebruikt voor couveusekindjes met grote gezondheidsproblemen. In veel van de gevallen was het mijn toenmalige vriendin die als dokter de zorg voor de zuigeling overnam en de couveuse daar op het platform vanuit de heli overgedragen kreeg. Ik zag dat meerdere keren zo gebeuren, al was het zo klein dat ik noch haar en amper de couveuse kon herkennen :)
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Plaats reactie