Opgelet: PostNL blues

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Opgelet: PostNL blues

#1 Bericht door pe1hzg »

Lang geleden was het zo dat PostNL een paar keer probeerde om een pakketje te bezorgen.

Een tijd geleden is dit veranderd: een bezorgpoging, daarna een briefje om op te halen.

Recent is het weer veranderd: geen briefje meer, je krijgt een bericht als je een pakketje hebt

En het nieuwste: er komt geen bericht meer, godzijdank had de verzender een trackingcode, en via die trackingcode ("het duurt wel lang") was ik net op tijd om te zien dat mijn pakketje inmiddels een week op een ophaalpunt lag (er zijn er hier meerdere, en dit ophaalpunt was bepaald niet het dichtst bij) en teruggestuurd zou worden als ik 't niet vanochtend vroeg op zou halen, was al te laat.

Moraal van het verhaal: als je iets verwacht, controleer de tracking gegevens als je je pakketje wil ontvangen.

Ik ben benieuwd wat de volgende stap zal zijn: postNL die helemaal niet meer bezorgt maar alleen maar terugstuurt?

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Opgelet: PostNL blues

#2 Bericht door PH2LB »

Ja vooruit gang heet dat : "We got an app for that".

Daarom gebruik ik al uit noodzaak de PostNL app en alles wat naar mijn post-adres gestuurd wordt komt daar automatisch in en als ik niet thuis ben gaat het naar een vast PostNL service punt waar ik ook altijd mijn zakelijke post etc heen breng.

Maar ondanks deze "vooruitgang" zit ik er echt wel over te denken een pakket brievenbus aan de muur te schroeven.

PostNL heeft zo'n ding, maar die kan maar 1 pakketje per keer aan ( zie : https://www.postnl.nl/campagnes/pakketkluis/ ) en das niet altijd even handig.
Maar gelukkig zijn ook moddellen die wat meer kunnen opslaan zoals :

https://www.bol.com/nl/nl/p/veehaus-rod ... 108153916/
https://www.bol.com/nl/nl/p/ipost-pakke ... 120152780/

Nadelen : er kunnen geen echt grote pakketten in (vaak max 30x20x15) en voor beide geld je moet natuurlijk niet in een appartementen complex of flat zitten.

Gelukkig kun je bij steeds meer webshops aangeven dat je het wilt ophalen bij een PostNL service punt.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Cor - PA4Q
Berichten: 122
Lid geworden op: 11 apr 2021, 13:09
Roepletters: PA4Q
Locatie: Frankrijk

Re: Opgelet: PostNL blues

#3 Bericht door Cor - PA4Q »

Bij mij Frankrijk is een brievenbus van 30 x 30 x 40 cm (lxbxd) vrijwel standaard op de huizen aangebracht, geschroefd aan het hek of ingemetseld in de buitenmuur.
De gehele voorzijde kan open zodat een pakje van bijna de genoemde afmeting er in past. Ook de achterzijde is te openen, zodat je vanaf je eigen terrein of van binnenuit de inhoud kunt uitnemen. Bij flats staan ze vaak met een stuk of tien beneden bij de ingang geplaatst. Vrijwel alle bezorgdiensten hebben er een sleutel van. Werkt prima.

Cor - PA4Q

Gebruikersavatar
PD2EW
Berichten: 413
Lid geworden op: 22 sep 2016, 17:41
Roepletters: PD2EW

Re: Opgelet: PostNL blues

#4 Bericht door PD2EW »

@Jan (PE1HZG)

PostNL is hierin niet de enige.

Ik bestel via e-bay een aircoregelmodule voor een VW in Letland.
Die wordt netjes door de verkoper afgestuurd: geschatte levering: di, 10 jan - ma, 16 jan

Ineens op de 9e krijg ik een mailbericht: de bestelling is afgeleverd.
Alleen... zou ik niet weten waar, door wie (welke vervoersdienst) en in ieder geval heb ik hem niet.
Dus maar eens in de buurt geïnformeerd, maar niemand heeft iets ontvangen of gezien.

Kijken in de spam mailtjes (niks) en de inbox: ook niks.
Track-Trace meldt dat het DHL is, die het zou moeten bestellen.

Ik besluit nog even af te wachten, immers staat er: levering 10-15 januari.
Je begrijpt het al: nog steeds geen levering gezien en dus op zoek: waar is er hier ergens een DHL afgiftepunt.
Er zijn er 3, en laat ik maar eens bij de eerste beginnen.
Op de bonnefooi er maar even naar toe en informeren... en ja hoor, het ligt daar al vanaf de 9e klaar!

Ik vertel de medewerker dat het volgens Track-Trace afgegeven is, maar ik weet niet waar en niet bij mij.
Hij antwoordt: ach, dat hoor ik wel vaker.

Het terugmeldtraject werkt dan wel weer goed, ik krijg een bericht van de verzender (via e-Bay) dat het pakket netjes bezorgd is.
Tja..., daar doen we het dan maar weer mee... en ja, de module werkt prima!

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Opgelet: PostNL blues

#5 Bericht door Juul - PE0GJG »

DPD is een ramp.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

pe1cmo
Berichten: 2069
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Opgelet: PostNL blues

#6 Bericht door pe1cmo »

Ik krijg veel pakketten, met zowel DPD, DHL en post.nl

Zo lang de afzender een email van de ontvanger heeft opgegeven tijdens het aanmaken van de verzend opdracht, gaat het hier nog altijd goed. Je krijgt dan een berichtje van dan en dan komen we langs, of op dit adres kunt U het afhalen.

Maar een brievenbuspakje welke zonder mijn emailadres gestuurd was via bpost (belgie) welke in NL verder verwerkt wordt naar DHL en dus zonder bericht aan mij op een ophaalpunt terecht kwam, ging dus retour afzender. Dus weer naar mij toe, zelfde liedje. Die heeft toen aardig wat boze dingen gezegd op dat postkantoor, en de 3e keer was het op kosten van Bpost netjes bij mij afgeleverd.
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

PA5BUK
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 dec 2011, 18:33
Roepletters: PA5BUK
Contacteer:

Re: Opgelet: PostNL blues

#7 Bericht door PA5BUK »

De pakketpost is best wel een drama aan het worden. Ik krijg nog wel eens met Sinterklaas een cadeautje van mijn moeder toegestuurd met de post. Zij doet dit dan als verrassing, met een gedichtje en alles. Maar ik weet dus niet dat er iets onderweg is en dus ook niet dat er op een gegeven moment iets op mij ligt te wachten op het postkantoor.

Gebruikersavatar
PD2EW
Berichten: 413
Lid geworden op: 22 sep 2016, 17:41
Roepletters: PD2EW

Re: Opgelet: PostNL blues

#8 Bericht door PD2EW »

.

Niet om te bashen, maar PostNL en het buitenland, daar heb ik ook wel wat dramavoorbeelden van.
Het gaat bijvoorbeeld over rouwkaarten versturen naar Canada, anderhalf jaar geleden..
Bij het PostNL punt gevraagd hoe dat te doen... dus zo gedaan... en ze moeten nog steeds aankomen.

Ik stuurde in verband hiermee een jaar later ook wat foto's na, ook naar Canada.
Opnieuw vraag ik bij het PostNL punt hoe ik dat het beste kan doen en vertel ze ook dat ik de ervaring heb dat er via PostNL nog wel eens wat mis gaat.
Dus dikbetaald aangetekend verstuurd in een speciale A4 enveloppe en ik krijg de mededeling: duurt 10 dagen.

Veel argwanend heen en weer gemail en gebel tussen Canada en mij, omdat er daar na 2 weken nog niets ontvangen is.
Ik heb een afschrift met een T&T code, dus die met een foto doorgestuurd naar Canada (via appje).
Blijkt dat zij vanuit het buitenland er niet in kunnen kijken met die code.
Dus kijk ik zelf en staat er: overhandigd aan externe partner (of iets van een soortgelijke strekking).

Na ruim 4 weken ontvangt men in Canada eindelijk de enveloppe (het kan dus wel, maar niet volgens de betaalde afspraak..!).
Tja, dan had ik ze net zo goed met de gewone post kunnen versturen, want dat duurt even lang en gebeurde nu ook (werd niet afgetekend).

Wat leert PostNl hieruit..? Ze maken veel reclame en daar heeft de PR afdeling flink over nagedacht:
je bent bij ons aan het juiste adres, een van de beste internationale postbedrijven, snelle en goede afhandeling wordt gewaardeerd, met een gerust hart over de hele wereld, sterke positie. Alleen, het gaat mij om hun diensten en niet om hun bedrijf (!).

Maar dan komt het addertje: als het verzenden niet goed gaat, neem dan contact op met de postvervoerder van dit land.
Zoek je die vervoerders info op via de T&T code, dan staat er alleen: overhandigd aan externe partner... wie dat is, dat staat er niet bij.
Hoe en met wie kan je dan contact opnemen...? Leuke P.R.: eerst je bedrijf ophemelen en dan je diensten afvallen en dan de klant zelf aan het werk zetten...

Dus bel je als klant om de paar dagen maar weer naar PostNL.
Die wil het uitzoeken en loopt ook stuk op dezelfde omissie en de helpdeskdames (ook 1 meneer) aan de keukentafel weten het ook niet.
Dus zegt haar helpdeskhandboek: beste klant, wacht eerst 28 dagen en dan pas mag je er weer op in gaan.
En dan is het weer de behandeling van 'gewone post'..

.

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Opgelet: PostNL blues

#9 Bericht door PA3HMP »

Vroeger had je van die kinderen die aan de bel trokken en dan heel snel weg rende, ze zijn inmiddels opgegroeid en bij de pakketdiensten gaan werken :mrgreen:

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: Opgelet: PostNL blues

#10 Bericht door PE9ZZ »

Het moet gezegd worden: het gaat vaak goed maar ook veel te vaak fout. Domme Prutser Dienst, Duurt Heel Lang/Drop it Hide it Lose it en PestNL, het maakt allemaal niet uit. Had met PestNL een klein doossie verstuurd de 11e. Op de 16e kwam op de track&trace dat er "wat" was foutgegaan met de bezorging. Zonet (de 24e!) is het uiteindelijk aangekomen bij de geadresseerde. Pfoe...

Tjerk, 9ZZ

pe1cmo
Berichten: 2069
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Opgelet: PostNL blues

#11 Bericht door pe1cmo »

DHL, De Hele Langzame
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Opgelet: PostNL blues

#12 Bericht door Rene - pg3r »

If you pay peanuts, you get monkeys. De bonus van Herna Verhagen gaat voor.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Opgelet: PostNL blues

#13 Bericht door Juul - PE0GJG »

Vandaag geen pakketje gekregen terwijl ze dit gisteren beloofden.Maar wel dit bericht.

"binnen gekregen ?, bij wie dan ? "

Niet bij de buren dus !!!!!

PostpuntNL zei dat ik maar naar de verzender moet bellen. Die kan PostpuntNL een onderzoek laten instellen. Ik als ontvanger niet.


screen 1.565.jpg
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

PE1KEL
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 dec 2007, 22:42

Re: Opgelet: PostNL blues

#14 Bericht door PE1KEL »

Ik kon gisteren heel de buurt af.
Pakket werd geleverd toen ik niet thuis was.
Krijg netjes een mail van PostNL waarin staat op welk nummer mijn pakket is afgegeven.
Nummer 126. Fijn als je straat maar tot 35 gaat.
Ik kon de helft van de buurt langs...

pa5wil
Berichten: 271
Lid geworden op: 21 okt 2014, 08:09
Roepletters: PA5WIL
Locatie: Heemstede

Re: Opgelet: PostNL blues

#15 Bericht door pa5wil »

DhL ging ook niet goed. In de app bericht dat pakket op afhaalpunt is aangekomen. Maar daar is het niet. Na een week bericht pakket is teruggezonden naar de verzender, omdat het niet is opgehaald. Gelukkig met Paypal betaald, dus wel geld terug.
Wil

Plaats reactie