Factuur Agentsch, ehm Rijksinspectie Digitale Infrastructuur

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Factuur Agentsch, ehm Rijksinspectie Digitale Infrastructuur

#46 Bericht door pe1rea »

PA0BAK schreef: 30 dec 2022, 12:25
PE1PQX schreef: 30 dec 2022, 11:52 In vind het ergerlijk dat je voor het inloggen met DiGiD je al verplicht word of een app te installeren of een apparaatje moet hebben om je ID kaart te scannen.
Het is (voor mij) nog veel gekker, ik kan niet inloggen.
Mijn slimfoon is te oud, en mijn computer heeft uitsluitend Linux, en daar is geen app voor, mijn ID bewijs is ook te oud, dus ...........
Binnenkort krijg ik een andere internet provider en dus een ander email adres, dat mag ik dus niet aanpassen.
Communiceren met AT (RDI) kan ik dus alleen op papier en/of via (nog) email.

Makkelijker kunnen we het niet maken :mrgreen:
Hetzelfde hier.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Factuur Agentsch, ehm Rijksinspectie Digitale Infrastructuur

#47 Bericht door PA3DJS »

elsinga schreef: 30 dec 2022, 10:39 Interessant dat een draadje over de naam van AT komend jaar hier op uitkomt. ;)

Maar hier net even gekeken en Mijn AT werkt hier prima met inloggen via DigiD. En met zowel een zendamateur als (sinds kort) maritieme registratie én een marifoon op naam ga ik ook meer betalen in 2023. Het zij zo. Ik had ook geen Marcom A kunnen gaan halen, tenslotte.
Dacht ik even blij te zijn, blijkt het een dode mus...

Mensen die geen wrijftelefoon hebben kunnen niet inloggen. Je krijgt namelijk niet de optie om in te loggen met wachtwoord en sms-controle. Vijf minuten geleden geprobeerd.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Factuur Agentsch, ehm Rijksinspectie Digitale Infrastructuur

#48 Bericht door elsinga »

Kun je bij AT niet iemand anders machtigen? Kun je een bevriende amateur machtigen, die dan met zijn DigiD kan inloggen om voor jou dingen aant e passen.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 973
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Factuur Agentsch, ehm Rijksinspectie Digitale Infrastructuur

#49 Bericht door PA0BAK »

elsinga schreef: 30 dec 2022, 18:04 Kun je bij AT niet iemand anders machtigen? Kun je een bevriende amateur machtigen, die dan met zijn DigiD kan inloggen om voor jou dingen aant e passen.
Dat moet je niet willen, wanneer het niet elektronisch (meer) gaat, dan maar op de ouderwetse manier, op papier...........
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: Factuur Agentsch, ehm Rijksinspectie Digitale Infrastructuur

#50 Bericht door PE9ZZ »

Wat imbeciel dat je niet kan inloggen met Digid en SMS. Ik weiger een brakke app op mijn veegtelefoon aka fruitig speeltje te installeren. Ding is van mijn werk dus... nee. #kansloos

Frequentieregister nog altijd titsup.

Tjerk, 9ZZ

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Factuur Agentsch, ehm Rijksinspectie Digitale Infrastructuur

#51 Bericht door PA3DJS »

PA0BAK schreef: 30 dec 2022, 18:09
elsinga schreef: 30 dec 2022, 18:04 Kun je bij AT niet iemand anders machtigen? Kun je een bevriende amateur machtigen, die dan met zijn DigiD kan inloggen om voor jou dingen aant e passen.
Dat moet je niet willen, wanneer het niet elektronisch (meer) gaat, dan maar op de ouderwetse manier, op papier...........
Er bestaat een kans dat je op een gegeven moment extra moet gaan betalen voor zaken die je via de postduif regelt.

@Elsinga:
Heel veel andere diensten kunnen gewoon met wachtwoord en SMS controle. Waarom zou ik dan een ander moeten machtigen om een bijvoorbeeld een bijzondere roepnaam aan te vragen? Mijn oude buurvrouw kreeg een brief dat ze wachtwoord met SMS controle moest activeren (dat heb ik samen met haar gedaan) Leuk, als je dat dan niet eens kunt gebruiken om je zaken te regelen.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4526
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Factuur Agentsch, ehm Rijksinspectie Digitale Infrastructuur

#52 Bericht door PE1PQX »

elsinga schreef: 30 dec 2022, 18:04 Kun je bij AT niet iemand anders machtigen? Kun je een bevriende amateur machtigen, die dan met zijn DigiD kan inloggen om voor jou dingen aant e passen.
Het is zelfs verboden om met iemand anders zijn DiGiD in te loggen...
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Factuur Agentsch, ehm Rijksinspectie Digitale Infrastructuur

#53 Bericht door pe1rea »

Ik heb hetzelfde probleem, en ik moet een (marifoon) machtiging op mijn naam over zetten.
Telefoontje naar het AT en er werd een formulier naar mij gemaild dat ik kon invullen en opsturen.
Ze willen best meewerken.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Factuur Agentsch, ehm Rijksinspectie Digitale Infrastructuur

#54 Bericht door elsinga »

PE1PQX schreef: 30 dec 2022, 19:19
elsinga schreef: 30 dec 2022, 18:04 Kun je bij AT niet iemand anders machtigen? Kun je een bevriende amateur machtigen, die dan met zijn DigiD kan inloggen om voor jou dingen aant e passen.
Het is zelfs verboden om met iemand anders zijn DiGiD in te loggen...
Machtigen is inloggen met je eigen DigiD en dan dingen voor iemand anders regelen. Die ander heeft (in deze casus) zelf niet eens DigiD...
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4526
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Factuur Agentsch, ehm Rijksinspectie Digitale Infrastructuur

#55 Bericht door PE1PQX »

elsinga schreef: 30 dec 2022, 19:41
Machtigen is inloggen met je eigen DigiD en dan dingen voor iemand anders regelen. Die ander heeft (in deze casus) zelf niet eens DigiD...
Dan KAN het zelfs niet eens... Je hebt een DigiD nodig om te kunnen machtigen.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 973
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Factuur Agentsch, ehm Rijksinspectie Digitale Infrastructuur

#56 Bericht door PA0BAK »

PE1PQX schreef: 30 dec 2022, 21:05 Dan KAN het zelfs niet eens... Je hebt een DigiD nodig om te kunnen machtigen.
Nee hoor, je kunt die machtiging gewoon op papier aanvragen.
Je krijgt tenslotte de machtiging altijd op papier thuis gestuurd.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Factuur Agentsch, ehm Rijksinspectie Digitale Infrastructuur

#57 Bericht door Juul - PE0GJG »

PE1PQX schreef: 30 dec 2022, 19:19
elsinga schreef: 30 dec 2022, 18:04 Kun je bij AT niet iemand anders machtigen? Kun je een bevriende amateur machtigen, die dan met zijn DigiD kan inloggen om voor jou dingen aant e passen.
Het is zelfs verboden om met iemand anders zijn DiGiD in te loggen...
Nee hoor, als ik mijn belasting aangifte doe kan mijn vakbond ( FNV ) met mijn Digid inloggen.....................
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4526
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Factuur Agentsch, ehm Rijksinspectie Digitale Infrastructuur

#58 Bericht door PE1PQX »

Juul - PE0GJG schreef: 31 dec 2022, 10:03

Nee hoor, als ik mijn belasting aangifte doe kan mijn vakbond ( FNV ) met mijn Digid inloggen.....................
Dan zit je er waarschijnlijk naast en "houd je toezicht" op wat ze doen.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Factuur Agentsch, ehm Rijksinspectie Digitale Infrastructuur

#59 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Juul - PE0GJG schreef: 31 dec 2022, 10:03 Nee hoor, als ik mijn belasting aangifte doe kan mijn vakbond ( FNV ) met mijn Digid inloggen.....................
Dat zal niet. En het is onwenselijk jouw Digid aan derde te geven.

Waarschijnlijk heeft je vakbond een eigen account om voor klanten in te loggen. Net zoals belastingkantoren.

Ps. Van de FNV heb ik al jaren geleden afscheid genomen. Iets met pronken met mijn veren.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
Charles_
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2023, 22:33
Roepletters: PC3X
Locatie: Brabant

Re: Factuur Agentsch, ehm Rijksinspectie Digitale Infrastructuur

#60 Bericht door Charles_ »

Deze week wederom factuur -betalingsherinnering- van het RDI ontvangen voor 2023.
RDI tracht tevergeefs het factuurbedrag af te schrijven van een niet bestaand rekeningnummer. Ben geruime tijd geleden overgestapt naar een andere bank en daarbij gebruik gemaakt van de overstap service. Dit laatste werkt goed, behalve... bij de overheid :shock:
Hoe kan ik aan het RDI duidelijk maken dat hun het juiste rekeningnummer moeten gebruiken? Op hun site (na inloggen uiteraard) kan ik nergens vinden hoe deze wijziging door te geven.
Sinds 1976 geïnteresseerd in amateurradio.

Plaats reactie