Nieuwe examen opzet DE (DARC)

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Nieuwe examen opzet DE (DARC)

#1 Bericht door PH7R »

Zeer interessante bijdrage van onze Duitse collega's over nieuwe opzet van examen:

https://www.youtube.com/watch?v=Tq9dXo2 ... RCHAMRADIO
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

Gebruikersavatar
PA3OZB
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 jul 2009, 15:01
Roepletters: PA3OZB
Locatie: Linschoten

Re: Nieuwe examen opzet DE (DARC)

#2 Bericht door PA3OZB »

Dat is een aardige klus geweest. Maar zo te zien met een duidelijke aanpak en doelstelling. Chapeau
Best '73 John PA3OZB / F4VSZ

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Nieuwe examen opzet DE (DARC)

#3 Bericht door PA4WK »

Ja inderdaad een flinke klus, maar gelukkig ook veel mensen die hun energie er in gestoken hebben.
Ik kan me zo voorstellen dat wij in Nederland hier ook ons voordeel mee kunnen doen, veel vragen zullen ook wel voor onze examens bruikbaar zijn, hoef je ze alleen maar te vertalen.
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: Nieuwe examen opzet DE (DARC)

#4 Bericht door PH7R »

PA4WK schreef: 03 jul 2022, 14:50 Ja inderdaad een flinke klus, maar gelukkig ook veel mensen die hun energie er in gestoken hebben.
Ik kan me zo voorstellen dat wij in Nederland hier ook ons voordeel mee kunnen doen, veel vragen zullen ook wel voor onze examens bruikbaar zijn, hoef je ze alleen maar te vertalen.
Niet alleen de examens maar ook de gehele cursus setup bijv opbouw van de cursus (niet beginnen met weerstand maar met fascinatie ofwel bottom up vs top down) of youtube videos, online cursus of gebruik van interactieve software. Wat mij ook aanspreekt is mogelijkheid van soort permanente educatie. Hoewel dat laatste nog wel ingevuld moet worden. Maar duidelijk een enorm stap voorwaarts om te zorgen voor nieuwe aanwas op een aansprekende manier.
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

Gebruikersavatar
Paula Bean
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 aug 2019, 12:50

Re: Nieuwe examen opzet DE (DARC)

#5 Bericht door Paula Bean »

De tips over goede en slechte manier van vragen stellen zijn ook buiten het zendamateurisme van toepassing. En ze hebben de boel ook goed geautomatiseerd, zo te zien. Mooi ook dat alles Open Source is, inclusief de inhoud van de vragenbank met 1750 vragen, als ik het goed begrijp.

Plaats reactie