Agentschap Telecom gaat slimme apparaten testen

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2049
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom gaat slimme apparaten testen

#16 Bericht door PA1AIS »

pe1rea schreef: 26 jun 2022, 15:00
Ik.
Er gaat en zit bij mij vrijwel niks aan internet.
Alleen de laptops. (en noodgedwongen de smartfones)
De TV ook niet, als ik TV wil kijken via uitzending gemist koppel ik het ding aan de laptop.
precies!
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

PA2S
Berichten: 402
Lid geworden op: 07 mei 2017, 22:17
Roepletters: PA2S

Re: Agentschap Telecom gaat slimme apparaten testen

#17 Bericht door PA2S »

PA1AIS schreef: 25 jun 2022, 10:18 Het gaat inderdaad om het cybertesten. De vage firmware van vele toestellen met (nutteloze) wifi of bluetooth of Lora b.v. wordt als een serieus gevaar en probleem gezien om de maatschappij mee te kunnen ontwrichten. Denk maar dat al deze dingen potentieel b.v. als bot ingezet kunnen worden om de boel te ontregelen.
Alle gadgets met internet en firmware zijn per definitie aangemerkt als verdacht. Zolang je dat niet zorgvuldig gaat onderzoeken weet je het dus niet.

Het gaat dus niet primair om HF.

Agentschap telecom ging al langer niet meer over HF, maar hun gevecht tegen solar storing duurt onverminderd voort, helaas zijn we al te ver doorgeschoten in het markttechnische veld, dat er nauwelijks nog handhaving mogelijk is.
De regelneefjes van de EU denken dat je met regels dingen veilig kan krijgen. Ik kan er alleen maar hartelijk om lachen.

Wat is cyberveilig bijvoorbeeld? Neem bijvoorbeeld Windows, een bak malware/spyware. En zoals hier al aangegeven, wagonladingen vage Apps en dat dan ook nog op apparaten die zo ongeveerr de hele dag in verbinding staan met de datacentra van Google, Apple etc.

Ze kunnen me stapels privacy statements voor de neus leggen, ik heb er niks aan. Er wordt gigantisch veel data verzameld en de volgende stap is vooraf bepalen wat je mag doen.

Al jaren geen TV meer, heerlijk. Rust, tijd voor andere dingen en verlost van alle propaganda. Uiteraard geen smart zus of zo dingen, een domme meter en wat firewall/proxy spul om het internet verkeer wat te zeven. Het blijift dweilen met de kraan open, maar het motto hier is zo minimaal mogelijk.

Wat de handhaving betreft: ook dat is als gevolg van de EU dictators effectief de nek omgedraaid, omdat AT praktisch gesproken amper in staat is om storende apparaten aan te pakken, want zodra een product met CE markering in een EU lidstaat op de markt is gezet, valt het niet neer tegen te houden, vanwege het vrije verkeer van goederen en per saldo is handhaving verplaatst van controle op storing naar markttoezicht.

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Agentschap Telecom gaat slimme apparaten testen

#18 Bericht door pe1rxq »

Ach gut... daar hebben we de EU boeman weer...

Dit hele topic gaat erover dat het AT daadwerkelijk gaat testen, en wat schrijven we dan :
PA2S schreef: 27 jun 2022, 07:22 De regelneefjes van de EU denken dat je met regels dingen veilig kan krijgen. Ik kan er alleen maar hartelijk om lachen.

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Agentschap Telecom gaat slimme apparaten testen

#19 Bericht door pe1rea »

Was mijn idee ook al, beetje teveel complotgedachten, is niet goed voor je mentale gezondheid hoor..
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Plaats reactie