Betalingsherinnering AT met automatische incasso

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Sync-AM
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 nov 2013, 12:30

Betalingsherinnering AT met automatische incasso

#1 Bericht door Sync-AM »

Ik kreeg vandaag een brief met een betalingsherinnering voor de jaarlijkse registratiekosten, terwijl dit al jaren automatisch gaat.

Ik heb het maar overgemaakt maar vrees dat de automatische incasso er straks nog achteraan komt :roll:

Zijn er anderen die hier ook last van hebben?

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Betalingsherinnering AT met automatische incasso

#2 Bericht door ----- »

Exacte dezelfde brief gehad, terwijl ik 5 nov een brief heb gehad dat het bedrag rond 25-nov automatisch afgeschreven zou worden.

Ik twijfel nu ook wat te doen :?:

PA0VRA
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 apr 2009, 13:18
Roepletters: PA0VRA
Locatie: Nieuwegein

Re: Betalingsherinnering AT met automatische incasso

#3 Bericht door PA0VRA »

Kijk uit mensen; kan ook een vorm van oplichting zijn.
73 Eddy PA0VRA

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Betalingsherinnering AT met automatische incasso

#4 Bericht door PE2AAB »

Volgens mij heb ik ook eens zo'n brief gehad én had ik een automatische incasso ingesteld. Nietsvermoedend geld over gemaakt. Op een gegeven moment terug gestort gekregen. Dit ging automatisch.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Betalingsherinnering AT met automatische incasso

#5 Bericht door ----- »

PA0VRA schreef: 16 nov 2021, 18:18 Kijk uit mensen; kan ook een vorm van oplichting zijn.
Het rekening nummer in de brief is gelijk aan het rekening nummer vermeld op de site van agentschap-telecom. Ziet er ook genuine uit met envelop en briefpapier en de gegevens daarop.

Heb er maar een mailtje aan gewaagd wat de bedoeling is, heb namelijk 14 dagen de tijd om te betalen volgens de brief

Het automatische antwoord van agentschap-telecom getuigd al niet van veel vertrouwen in hun eigen IT systemen. Gezien de disclaimer:
Dit bericht kan informatie bevatten die niet voor u is bestemd. Indien u
niet de geadresseerde bent of dit bericht abusievelijk aan u is gezonden,
wordt u verzocht dat aan de afzender te melden en het bericht te
verwijderen.
De Staat aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade, van welke aard
ook, die verband houdt met risico's verbonden aan het elektronisch
verzenden van berichten.

PA0VRA
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 apr 2009, 13:18
Roepletters: PA0VRA
Locatie: Nieuwegein

Re: Betalingsherinnering AT met automatische incasso

#6 Bericht door PA0VRA »

Je hebt gelijk wat dat betreft. Als je ziet wat er allemaal binnenkomt aan ongein. B.v. U heeft 2 miljoen gewonnen klik hier en er ligt een pakje voor u klaar met link. Zie het maar als eye-opener.
73 Eddy

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Betalingsherinnering AT met automatische incasso

#7 Bericht door ----- »

Inmiddels een reactie van agentschap gekregen waarin ze zich excuseren voor de gang van zaken, en de mededeling dat ik niets hoef te doen omdat ik automatisch incasso heb. Het bedrag zal rond de 25ste afgeschreven worden, ik ben benieuwd.

PA3ECZ
Berichten: 682
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Re: Betalingsherinnering AT met automatische incasso

#8 Bericht door PA3ECZ »

PE5TT schreef: 19 nov 2021, 16:50 Inmiddels een reactie van agentschap gekregen waarin ze zich excuseren voor de gang van zaken, en de mededeling dat ik niets hoef te doen omdat ik automatisch incasso heb. Het bedrag zal rond de 25ste afgeschreven worden, ik ben benieuwd.

Ja, zo'n herinnering had ik ook gekregen, en heb toen direct het A.T. te Groningen gebeld, en kreeg direct al een boodschap wat ingesproken was in de telefoon dat de herinnering een fout was bij hun.

Even gewacht tot dit was uitgesproken en kreeg de telefoniste aan de lijn, en die gaf ook al aan dat er bij hun iets fout was gegaan.

Trouwens ik kreeg hiervoor de herinnering ook een nota met de vermelding dat het bedrag tegen de 25ste automatisch van mijn rekening af gaat, terwijl ik hun daar nooit geen toestemming voor heb gegeven, heb hier info over gevraagd, en dat kon ik alleen doen door een mail naar hun toe te sturen, nu dat heb ik ondertussen 2 maal gedaan, en ik hoor taal noch teken.

Als je geen volmacht afgeeft dan mag men toch nooit dit automatisch laten afboeken, kan dit allemaal maar zo? :o

Ik betaal het meeste altijd nog zelf door het zelf te storten.

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Betalingsherinnering AT met automatische incasso

#9 Bericht door ----- »

IK heb wel een volmachtiging afgegeven, vond het zelfs erg omslachtig bij het AT omdat ze alleen een getekend formulier accepteren. Bij veel bedrijven is ja zeggen/klikken voldoende. Ik ben niet zo benauwd om automatische afschrijvingen omdat je tot 8 weken na de afschrijving kan storneren en je je geld terug krijgt, ik vind het vooral handig.

Plaats reactie