Per 1 juli nieuwe regels voor aankopen uit een niet-EU land

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: Per 1 juli nieuwe regels voor aankopen uit een niet-EU land

#46 Bericht door PH7R »

Als je denkt dat het Suez kanaal een probleem was met impact op kosten dan is dit een groter issue voor de komende maanden qua vrachttarieven en impact op consumentenprijzen

https://container-news.com/yantian-port ... -incident/

Op dit moment is er sprake van 40" container prijzen die boven 12.000 USD liggen. 18 Maanden terug rond 1.500 ~2.000 USD. Reken even uit bijv hoeveel tuinsetjes er in een container gaan en je weet de impact. Alternatief is meer via luchtvracht maar daar is capaciteit ook beperkt en tarieven hoog.
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

Gebruikersavatar
PH2X
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 aug 2019, 10:04
Roepletters: PH2X
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Per 1 juli nieuwe regels voor aankopen uit een niet-EU land

#47 Bericht door PH2X »

Het ging mij niet om de impact op de kosten, maar om de impact op de aarde.
Tussen kunnen en doen zit een wereld van verschil

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Per 1 juli nieuwe regels voor aankopen uit een niet-EU land

#48 Bericht door Rene - pg3r »

Daar had je dan wat eerder over moeten nadenken.
footprint.jpg

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Per 1 juli nieuwe regels voor aankopen uit een niet-EU land

#49 Bericht door sottezero »

Ik kan er nog steeds niet bij dat mensen denken dat CO2 uitstoot slecht is.
Zo'n beetje elke plant leeft ervan, het zou juist goed voor planten zijn om een overschot aan CO2 te hebben.
Dat is de reden waarom we al tientallen jaren CO2 inspuiten in kassen.

CO2 is alleen gekozen omdat in die tijd dat er een nieuwe belasting gevonden moest worden alleen CO2 goed en goedkoop gemeten kon worden met de techniek van toen.

Net zoals dat een overschot aan voorzieningen asielzoekers aantrekt, een overdaad aan McDonalds dikke mensen aantrekt, trekt een overschot van CO2 plantjes aan...
Nooit gezien dat langs de snelwegen de meest groene planten leven in de berm achter de vangrail? En daar leven weer heel veel konijntjes, die weer gegeten worden door roofvogels, die dan weer soms op de vooruit van een DAF XF knallen..
Langs de spoorlijnen zie je alleen maar dor.

Het wordt warmer omdat die gloeilamp aan de hemel steeds warmer wordt, dat zouden zendamateurs toch als eerste moeten begrijpen. Solar flares beinvloeden ons bereik op alle banden (maar meestal HF).
Op dit moment is gelukkig het aantal uitbarstingen weer aan het toenemen na een periode van ongekende stilte.
En vreemd genoeg zijn explosies op de zon juist verkoelend, niet warmer. Dus elke sunspot/CME op de zon betekent minder warmte op de aarde (en betere condities op sommige banden ).

Ik hoop op meer CO2, meer CME/Flares/Sunspots en betere condities op HF. (alhoewel de hele dag 'OOOOOLLLLAAA OOOOOLLLLA' van spanjaarden met 1 teringwatt op de antenne ook wel snel minder leuk wordt.

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2559
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Per 1 juli nieuwe regels voor aankopen uit een niet-EU land

#50 Bericht door PA5COR »

Meer Co2 meer opwarming woestijnen breiden uit nu nog vruchtbare grond verdwijnt, droogtes of overstromingen beperken de hoeveelheid oogst, helaas is niet de hele wereld in een kas gebouwd waar we de omstandigheden kunnen beinvloeden.
De nadelen van teveel Co2 zijn al in eind 1800 bewezen...en nu dagelijks zichtbaar als je geen lasbril ophebt tenminste.
Redenen voor extra belasting hoeft een regering niet te geven gewoon verhogen die boel, we plukken ook de vruchten ervan....

Ik wil toch graag een leefbare wereld nalaten aan mijn zoon, misschien wel egoisties, maar toch... :roll:
Enne, die zon levert nog steeds dezelfde hoeveelheid warmte ook gemeten sinds lange tijd, hij is zelfs iets minder warmte gaan geven.
Condities worden vanzelf beter de komende tijd, ik denk dat die Spanjaarden die zeurende Nederlanders ook wel zat zijn, zoals wij ze horen horen ze ons ook :mrgreen:
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Gebruikersavatar
Lex_Michdebak
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 nov 2017, 13:52

Re: Per 1 juli nieuwe regels voor aankopen uit een niet-EU land

#51 Bericht door Lex_Michdebak »

sottezero schreef: 16 jun 2021, 13:42 Ik kan er nog steeds niet bij dat mensen denken dat CO2 uitstoot slecht is.
Dat jij er niet bij kunt deert de natuurkunde gelukkig niks. Wat wel erg jammer is, is dat de inspanningen van de goedwillenden teniet gedaan worden door de zwakzinnige handelswijze van wappies en ongeschoolde ontkenners.

Ik heb gelukkig geen kinderen, maar ik hoop wel dat de kinderen van anderen (die mij zullen moeten onderhouden als ik het zelf niet meer kan) voorkombaar leed wordt bespaard.

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Per 1 juli nieuwe regels voor aankopen uit een niet-EU land

#52 Bericht door PA3HMP »

Ach ik moet altijd lachen om die onnozele goeddoeners, die mensen die bijvoorbeeld in een electrische wagen gaan rijden om zich zo schoon en goed te voelen voor het milieu, ze willen niet weten hoeveel kleine kinderen in donker Afrika gestorven zijn om cobalt uit de grond te halen voor hun grote accu's, die graven in zachte grond recht omlaag tot de mijn(eigenlijk gewoon een gat in de grond) instort en dan zeggen ze oh da's zonde van de schop die nu beneden ligt en geven ze het volgende kleine Afrikaantje een nieuwe schop en een nieuwe plek om een ander gat te graven.

Of mensen die windmolens de oplossing vinden, bomen worden ervoor gekapt en gevolg duizenden vogels die sterven en miljoenen insecten doordat ze geraakt worden door de wieken, maar oh oh wat zijn we goed bezig voor het milieu.

Of mensen die bewust voor een energieleverancier kiezen die groene stroom levert en er extra voor willen betalen, leuk, kernenergie is ook groene stroom :lol:

De wereld zit vol met onnozelen

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Per 1 juli nieuwe regels voor aankopen uit een niet-EU land

#53 Bericht door pe1rxq »

Kan er nog een wappie even roepen dat vaccins 5g verspreiden?
Dan is mijn bullshit-bingo kaart namelijk vol.......

Gebruikersavatar
Lex_Michdebak
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 nov 2017, 13:52

Re: Per 1 juli nieuwe regels voor aankopen uit een niet-EU land

#54 Bericht door Lex_Michdebak »

PA3HMP schreef: 17 jun 2021, 07:58 Ach ik moet altijd lachen om die onnozele goeddoeners, die mensen die bijvoorbeeld in een electrische wagen gaan rijden om zich zo schoon en goed te voelen voor het milieu, ze willen niet weten hoeveel kleine kinderen in donker Afrika gestorven zijn om cobalt uit de grond te halen voor hun grote accu's, die graven in zachte grond recht omlaag tot de mijn(eigenlijk gewoon een gat in de grond) instort en dan zeggen ze oh da's zonde van de schop die nu beneden ligt en geven ze het volgende kleine Afrikaantje een nieuwe schop en een nieuwe plek om een ander gat te graven.

Of mensen die windmolens de oplossing vinden, bomen worden ervoor gekapt en gevolg duizenden vogels die sterven en miljoenen insecten doordat ze geraakt worden door de wieken, maar oh oh wat zijn we goed bezig voor het milieu.

Of mensen die bewust voor een energieleverancier kiezen die groene stroom levert en er extra voor willen betalen, leuk, kernenergie is ook groene stroom :lol:

De wereld zit vol met onnozelen
Gelukkig geeft het oppompen van olie geen schadelijke gevolgen voor de Afrikaantjes. Moeten we dat maar blijven doen. Wanneer heeft jullie sekte weer een voodoo sessie voor Van Dissel of Van Ranst? Wat een mafkezen. En ik maar denken dat hier geschoolden rondhangen, wist niet dat het geschoold in 1550 betekende.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Per 1 juli nieuwe regels voor aankopen uit een niet-EU land

#55 Bericht door PE2AAB »

[mod]En weer on topic graag. Bij wederom ontsporen gaat dit topic op slot.[/mod]
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Per 1 juli nieuwe regels voor aankopen uit een niet-EU land

#56 Bericht door PA3HMP »

Lex_Michdebak schreef: 17 jun 2021, 10:22
PA3HMP schreef: 17 jun 2021, 07:58 Ach ik moet altijd lachen om die onnozele goeddoeners, die mensen die bijvoorbeeld in een electrische wagen gaan rijden om zich zo schoon en goed te voelen voor het milieu, ze willen niet weten hoeveel kleine kinderen in donker Afrika gestorven zijn om cobalt uit de grond te halen voor hun grote accu's, die graven in zachte grond recht omlaag tot de mijn(eigenlijk gewoon een gat in de grond) instort en dan zeggen ze oh da's zonde van de schop die nu beneden ligt en geven ze het volgende kleine Afrikaantje een nieuwe schop en een nieuwe plek om een ander gat te graven.

Of mensen die windmolens de oplossing vinden, bomen worden ervoor gekapt en gevolg duizenden vogels die sterven en miljoenen insecten doordat ze geraakt worden door de wieken, maar oh oh wat zijn we goed bezig voor het milieu.

Of mensen die bewust voor een energieleverancier kiezen die groene stroom levert en er extra voor willen betalen, leuk, kernenergie is ook groene stroom :lol:

De wereld zit vol met onnozelen
Gelukkig geeft het oppompen van olie geen schadelijke gevolgen voor de Afrikaantjes. Moeten we dat maar blijven doen. Wanneer heeft jullie sekte weer een voodoo sessie voor Van Dissel of Van Ranst? Wat een mafkezen. En ik maar denken dat hier geschoolden rondhangen, wist niet dat het geschoold in 1550 betekende.
[mod]niet relevante tekst verwijderd; inderdaad weer even on topic[/mod]

maar goed weer terug on topic dan

Door de wijzigende regels krijgt de post meer geld in hun zakken en is de consument weer de dupe

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Per 1 juli nieuwe regels voor aankopen uit een niet-EU land

#57 Bericht door ----- »

Vandaag viel een -30dB sma inline verzwakker (€5.64) uit China zonder extra kosten op de deurmat (het was al lang onderweg) .

Is het erdoor geglipt of gaat PostNL geen moeite doen voor kleine brievenbus pakketjes, wie zal het zeggen.

Ben benieuwd of er nog meer amateurs zijn die nog spullen onderweg hebben en wat daarmee gebeurd.

Gebruikersavatar
PA8S
Berichten: 168
Lid geworden op: 25 jan 2020, 21:42
Locatie: JO32bl
Contacteer:

Re: Per 1 juli nieuwe regels voor aankopen uit een niet-EU land

#58 Bericht door PA8S »

Ik kreeg ook na 1 juli een pakketje van Ali door de brievenbus, ook zonder btw 'aanslag' van PostNL. Dit pakketje was begin juni al door de Nederlandse douane ingeklaard en was dus al aan deze kant van de btw-grens op 1 juli.

@PE5TT Wellicht dat dat met jouw pakketje ook het geval is geweest. Zou je na kunnen gaan in de tracking van Ali (of waar je je verzwakker hebt gekocht).

pe1mix
Berichten: 473
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:40
Roepletters: PE1MIX

Re: Per 1 juli nieuwe regels voor aankopen uit een niet-EU land

#59 Bericht door pe1mix »

Heb die ervaring ook, goederen die al begin juni ingeklaard waren en pas afgelopen dagen bezorgd zijn.
Het is het moment van inklaren dat telt voor de nieuwe regels.

Groeten Eric.

pa0phh
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 okt 2020, 09:53
Roepletters: PA0PHH
Locatie: Lelystad

Re: Per 1 juli nieuwe regels voor aankopen uit een niet-EU land

#60 Bericht door pa0phh »

Ali maakt gebruik van IOSS dwz ze berekenen de BTW bij de bestelling. Dus geen extra inklaringshefing. Deed net een bestelling voor een SDR kaart voor de PI

Plaats reactie