Belgie

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Belgie

#16 Bericht door Rene - pg3r »

Afbeelding

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Belgie

#17 Bericht door pe1rxq »

Helaas is dat in een flink deel van de wereld wel degelijk zo.
Het wordt allen niet zo vaak een utopia genoemd.....

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Belgie

#18 Bericht door elsinga »

Dat het tot nu toe goed is gegaan, wil niet zeggen dat dat altijd zo is. En de Nederlandse insteek dat we het zelf beter weten, die werkt in het buitenland vaak averechts.

Ik herinner me nog een gevalletje vliegtuigspotters in Griekenland, die een paar weken in de cel belandden nadat ze dachten dat ze ook daar wel foto's konden maken van vliegtuigen op een vliegveld. Is alleen daar verboden...
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA1EJO
Berichten: 226
Lid geworden op: 29 feb 2016, 08:28
Roepletters: PA1EJO
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Belgie

#19 Bericht door PA1EJO »

Is het misschien niet zo dat je wel die informatie mag verzamelen, maar dat je de informatie niet tegen de overheid (meestal in je eigen voordeel) mag gebruiken. Niemand in Belgie gaat je PC onderzoeken op audio files vanzemeld van de scanner, maar, als je een bende netwerk runt en ze vinden bewijs dat je de politie frequenties afluistert dan is het een ander verhaal. Radar detectors in Nederland zijn ook verboden, je gebruikt namelijk de informatie om een boete te voorkomen.
Zelden aanwezig op deze website vanwege de onzichtbare censuur
73 Ernst, PA1EJO

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Belgie

#20 Bericht door PA3HMP »

pe1hzg schreef: 07 jun 2021, 08:23 's lands wijs, 's lands eer.
Laten we gewoon respectvol zijn naar de spelregels die daar gelden.

Het is niet verplicht je scanner/portofoon mee te nemen; als het wissen van je scannerkanalen zo'n probleem geeft, waarom laat je 'm dan niet gewoon thuis?

Ik denk niet dat we als zendamateurgemeenschap bekend moeten worden als mensen die dit soort grenzen opzoekt. Wees een ambassadeur!
ik heb altijd een porto in mijn binnenzak zitten, die ga ik er echt niet uithalen iedere keer als ik de Belgische grens(6KM verderop) overga

Plaats reactie