Hoe kom ik de lockdown door.

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Hoe kom ik de lockdown door.

#16 Bericht door PE1PQX »

Hoe ik er door kom?? Gewoon blijven ademen, niet te laat naar bed, 3x daags even wat eten en mijn vrouw regelmatig een knuffel geven (kunnen we allemaal wel eens gebruiken)
Verder werk, hobby (o.a. ook fotografie, thuis-ICT met Ubiquity en Synology apparatuur) en stukken mantelzorg.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

EA5JEX
Berichten: 1471
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: Hoe kom ik de lockdown door.

#17 Bericht door EA5JEX »

In Nederland hebben we ons niet verveeld, thuiswerken natuur in, in tuin werken.

Nu met pensioen in Spanje, 2 maanden herinrichten,
van 2000m2 naar 175 m2, dus ontspullen, herinrichten en midden in de natuur genieten van de flora en fauna.

Shack ingericht en gisteren naar natuurgebied Albufera bij Valencia geweest met honderden flamingo's en Ibissen.
Hier komen zo'n 250 vogelsoorten voor.

(we komen bijna nooit in de stad vanwege lockdown en drukte, maar dat missen we nu even niet).
flamengo-ibis-meeuw (1 van 1).jpg
zwarte ibis 2 (1 van 1) klein.jpg
koereiger kreeft-6 (1 van 1) klein.jpg
flamengo-s-detail-3 (1 van 1)klein.jpg

Gebruikersavatar
Henielma
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 nov 2020, 20:50
Roepletters: PE1GMS
Locatie: Overloon
Contacteer:

Re: Hoe kom ik de lockdown door.

#18 Bericht door Henielma »

PA5E schreef: een bekende BX7 reverb, heb 'm ook
heel wat jaren gebruikt als afspreler muziek /mp3
nu al 'n poos niet meer. de mijne had een defekte tl-glasplaat ..de enige die Philips ooit zonder gloeilampjes heeft gebouwd.
.een manko, die is niet meer te vinden, heb er best wel moeite in gestoken om te vinden.
is nog om te bouwen naar gloeilampjes 6.3V ergens gevonden op

Zal 'm weer eens van stal halen, goede herinneringen aan deze buizenradio!
Off topic maar toch even voor PA5E:

De glasplaat met EL verlichting is inderdaad altijd defect bij deze radio's. Ik heb hier iets op gevonden door twee 10x10 cm groene EL folie op ebay te kopen en deze op de EL glasplaat te plakken.
Met 2 stuks lukt het vrijwel om de hele plaat egaal te verlichten. Deze EL folie heeft ieder een capaciteit van 58 nF. Beide folies in serie geschakeld en verbonden met de 265 V~ van de oorspronkelijke spanning voor de EL verlichting. Dit zag er te fel uit en te groen wanneer de radio uitstaat. Daarom vier lagen van een matte plastic A4 insteekhoes eroverheen geplakt. Nu is de intensiteit wat minder dan van het groen verlichte Philips logo. Dit ziet er zo voor mij goed uit.
20200405_190553a.jpg
Weer on-topic: een mooi klusje voor je tijdens deze lockdown.
Herman, PE1GMS

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Hoe kom ik de lockdown door.

#19 Bericht door Juul - PE0GJG »

Henielma schreef:Tsja hoe kom ik de lockdown door. Veel thuiswerken, verder de zendamateurhobby weer opgepakt en af en toe een bier brouwen (Lentebock zit nu in het gistvat).
Verder heb ik een aantal oude FM buizenradio's van binnen en van buiten opgeknapt. Mooie combinatie van binnen bezig zijn met als resultaat een goed werkende buizenradio. Inmiddels staan ze in veel ruimtes in huis en staat er overdag altijd wel 1 aan.
20210131_091918.jpg
Bij deze radio heb ik de TinySA goed kunnen gebruiken bij het afregelen van de AM en FM ontvanger. Een erg handig apparaatje hiervoor heb ik gemerkt.
20210218_184537.jpg
Bij deze radio ontbrak de achterzijde. Deze is door mij met de hand gemaakt uit een stuk hardboard.

Prachtig gedaan Herman ! Complimenten.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
BasvB
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 feb 2020, 20:51
Roepletters: PA7BVB
Locatie: Nootdorp

Re: Hoe kom ik de lockdown door.

#20 Bericht door BasvB »

Tja eigenlijk heb ik altijd wat te doen maar mis ook wel de contacten en uitgaan natuurlijk. Een van mijn hobby's is luisteramateur ik luister veel op de HF. Ook ben ik een cursus begonnen om mijn F-licentie te halen. Deze cursus volg ik op teamspeak. ( https://www.iwab.nu/ ). Er worden twee avonden les gegeven van 20:00 uur tot 21:00 uur. Ook ben ik veel met huiswerk bezig de theorie heb ik veel interesse in. Eigenlijk restaureer ik ook nog oude buizenradio's maar daar heb ik nu nog niet eens tijd voor. Ook mijn werk gaat gewoon door en het is erg druk. Toch zit ik wel naar het einde te kijken van het corona gebeuren. Ben trouwens ook nog aan het brainstormen waar ik dadelijk ga zenden als ik mijn F- licentie heb gehaald? Hoorde dat het op de 2 meter zeer rustig is?

Groetjes van Bas :D

Plaats reactie