Juul - PE0GJG schreef:
PA0LMD schreef:
PE9PE schreef:
Al langere tijd gaan er geruchten dat Kenwood stopt met Amateur Radio apparatuur.
In Engeland heeft Kenwood b.v. de groothandelsfunctie overgedaan naar, voorheen slechts een dealer, Martin Lynch.
In andere landen gebeurd iets dergelijks.
Nu in Australië heeft Kenwood ook zijn kantoor gesloten volgens dit artikel
http://www.southgatearc.org/news/2019/s ... io+News%29Mocht dit inderdaad doorzetten dan is het bijzonder spijtig.
Volgens mij staat er helemaal niet dat Kenwood verdwijnt uit de radioamateur markt.
Ze sluiten hun eigen vestiging en laten de handel over een een derde partij.
In Nederland is dat al lang het geval.
Inderdaad Leo,
Maar lezen is kennelijk toch een vak.
Beste Juul en Leo,
Ja Juul ik heb heel goed gelezen.
Ik had dit soort reacties wel verwacht maar helaas is de boodschap toch correct.
Wat jullie beiden niet kunnen weten is dat ik al zo'n 40 jaar in de Telecommunicatiemarkt, waaronder Amateurradio, zakelijk actief ben geweest.
Daaruit heb ik vele internationale contacten overgehouden.
Een jaar geleden kreeg ik de eerste berichten, uit verschillende landen, dat het aan het rommelen is bij Kenwood maar kon daar nog niets mee omdat er niets zwart op wit stond.
Daarnaast zijn de mensen die wel precies op de hoogte zijn bang hun baan dan wel contracten te verliezen dus hun naam niet genoemd willen zien.
Nu er dus in zéér korte tijd Engeland en Australië (vreemd dat in het laatste land alles in stilte is verlopen) vestigingen werden gesloten schijnt het in een soort stroomversnelling te komen.
Ik vind het uiterst jammer dat het gebeurd want Kenwood is toch één van de betere fabrikanten.