Ik moest vandaag constateren via via dat Gerard Nieboer PA1AT is overleden, dit staat namelijk ook vermeld via HamCall.net
Zie bijlage.
Hij is vroeger begonnen als PD0MFW, nadien met de call PE1KNA en daarna weer PA3EKK en in 1998 met de call PA1AT
Dus is al heel wat jaren actief geweest, maar is nu Silent Key.
Maar kennelijk is hij ondertussen ook al weer uit de dood opgestaan, want hij wordt nu weer vermeld op QRZ.COM met de call PA0EBG.
Zie bijlage.
PA2RU schreef: ↑09 mei 2025, 20:41
Die man verandert zijn call bij elke scheet die 'm dwars zit....
Heeft PA0YDE al gehad , PA0U , PA1AT ook al meer dan eens
Het rottige van de PA0 calls is dat ze maar 1x worden uitgegeven : als ik het callbook raadpleeg zie ik dat PA0U en PA0YDE in gebruik zijn terwijl hij ze niet meer gebruikt...
Laat die man asjeblieft eens normaal doen...
PA2RU schreef: ↑09 mei 2025, 20:41
Die man verandert zijn call bij elke scheet die 'm dwars zit....
Heeft PA0YDE al gehad , PA0U , PA1AT ook al meer dan eens
Het rottige van de PA0 calls is dat ze maar 1x worden uitgegeven : als ik het callbook raadpleeg zie ik dat PA0U en PA0YDE in gebruik zijn terwijl hij ze niet meer gebruikt...
Laat die man asjeblieft eens normaal doen...
Dag Rene,
Ja, maar wat ik heel vreemd vind is dat deze Om als overleden is vermeld, en later is hij kennelijk weer uit de dood opgestaan, want toen was hij ook ineens onder een andere call weer actief.
Hoeft dan zeker ook niet weer opnieuw examen te doen voor een beschikking.
Daar ging mijn melding over, allemaal heel vreemd, maar het is even niet anders.
Ik denk dat Gerard dat zelf in de hand heeft gehad...PA1AT uit de lucht , lees -> silent key..
Luguber is dat wel...ik houd het er op dat hij op sommige vlakken anders denkende is..
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)
Ik heb makkelijk praten, want PC5E was mijn eerste en zelf gekozen call. Maar ik heb wel wat wijzigingen gedaan met mijn US call. Ik wilde graag eentje die zoveel mogelijk op PC5E leek. AC5E klinkt ook nog eens redelijk gelijk (met 2 A klanken), maar die loterij heb ik recent verloren. Het blijft dus WC5E, maar daarvoor heb ik AC2E (irritant, die 2) en AC5G (E of G, komt in de buurt, maar toch net niet) gehad. Omdat KC5E en AC5E in gebruik zijn is er weinig leuks meer te scoren, NC5E wil ik vanwege de 3 lettergrepen van November niet, hou ik het nu bij WC5E.
Ik snap dus wel dat mensen wat willen wijzigen, maar had ik in de US gewoon in 1x een gewenste call kunnen krijgen (helaas, alle 2x1 en 1x2 calls zijn immense loterijen) dan had ik dat gedaan. In NL is het gewoon wie het eerst komt als je iets anders wil. In mijn ogen moet je dus al heel graag iets anders willen als je vaak van call wisselt. Maar het kan en mag gewoon.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken
Iedereen mag zijn call wijzigen wat ie wil wat mij betreft, mijn partner heeft gezegd dat ze PE1REA in mijn steen laat beitelen mocht ik eerder gaan...
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software