lidmaatschappen

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
PD7BOR
Roepletters: PD7BOR

Re: lidmaatschappen

#76 Bericht door PD7BOR »

Het is inmiddels geregeld via de VERON.
Ik ga lekker door de nieuwe Elektron scrollen. :D

PA3GNZ, Tjeerd
Roepletters: PA3GNZ
Contacteer:

#77 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PD7BOR schreef: 02 okt 2024, 10:53 Het is inmiddels geregeld via de VERON.
Je hebt geregeld dat je de pdf krijgt? Ik ben benieuwd hoe je dit voor elkaar hebt gekregen.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514

BQC: 461
NTC: 004

https://www.pa3gnz.nl

Gert_PA2LO
Roepletters: PA2LO

#78 Bericht door Gert_PA2LO »

En ik vraag me af hoelang Elektron (alleen) nog in papieren format verschijnt :lol: .
De vraag rond het voortbestaan van een blad geldt (helaas!) ook voor CQ-PA als ik de publicatie van VRZA lees:
https://www.vrza.nl/wp/2024/10/02/voortbestaan-cq-pa/

Laten we hopen dat iemand het werk dat Henk PE1KFC de afgelopen tien jaar heeft gedaan overneemt!

73,
Gert

PA3GNZ, Tjeerd
Contacteer:

#79 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PA3GNZ, Tjeerd schreef: 02 okt 2024, 11:10
PD7BOR schreef: 02 okt 2024, 10:53 Het is inmiddels geregeld via de VERON.
Je hebt geregeld dat je de pdf krijgt? Ik ben benieuwd hoe je dit voor elkaar hebt gekregen.
Ik ben nog steeds benieuwd naar het antwoord PD7BOR.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514

Charles_

#80 Bericht door Charles_ »

PD7BOR schreef: 01 okt 2024, 08:05Ik zit er helemaal niet op te wachten een papieren uitvoering te krijgen in een wereld waar alles al lang digitaal gaat.
Achterhaald, onhandig en zonde van de extra gemaakte print/distributie kosten imo.

Ik kan wel begrijpen dat de wat oudere gevorderde generatie het nog graag op papier ziet, en dat is ook prima als dat blijft.
Maar de mogelijkheid tot digitaal bestaat gewoon dus begrijp niet waarom ze er zo krampachtig over doen.
Dit zou als agendapunt op de VR moeten komen, vind ik. Heb zelf ook geen behoefte aan een verenigingsblad in de vorm van een papieren uitgave.

Veel andere verenigingen zijn allang overgegaan tot het uitbrengen van een maandelijkse digitale nieuwsbrief ipv een volwaardig verenigingsblad zoals ze dat vroeger uitgaven. Tijden zijn veranderd en ook de hoeveelheid aan artikelen om een blad te vullen zijn heel sterk afgenomen.
Sinds 1976 geïnteresseerd in amateurradio.

TheoP
Roepletters: PE1OPQ

#81 Bericht door TheoP »

Charles_ schreef: 04 okt 2024, 09:36 ]Dit zou als agendapunt op de VR moeten komen, vind ik.
Als je lid was geweest van de VERON dan weet je dat dit onderwerp al een aantal keren op de jaarvergadering ter sprake is gekomen.
En dat dit massaal weg gestemd wordt door de leden.

Theo

PA3GNZ, Tjeerd
Contacteer:

#82 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Wordt nou eerst ergens lid van Charles. Dan heb je recht van spreken. :lol:
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514

PH7R
Roepletters: PH7R

#83 Bericht door PH7R »

PA3GNZ, Tjeerd schreef: 04 okt 2024, 10:01 Wordt nou eerst ergens lid van Charles. Dan heb je recht van spreken. :lol:
+1 :mrgreen:

Verenigingen hebben baat bij (actieve) leden.
Civilisations are inevitably crushed by the weight of nobheads shortly after inventing the internet
You take the red pill (Ham license), you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit hole goes

PH4CK

#84 Bericht door PH4CK »

Mijn ervaring met digitale versies van een vereniging 's blad (destijds DARU) zijn dat wanneer je ze gedownload hebben dat je er snel even doorheen scrolt afsluit en bijna nooit meer naar kijkt.
De papieren versie ligt op tafel en kijk je vaak door en lees je ook de artikelen die daar instaan.
Gelukkig houdt de VERON vast aan de papieren versie en dat heeft niets met ouderwets te maken.
het moet kunnen anders kan het niet
Denk in oplossingen, niet in problemen

PA0BAK
Roepletters: PA0BAK
Contacteer:

#85 Bericht door PA0BAK »

TheoP schreef: 04 okt 2024, 09:58
Charles_ schreef: 04 okt 2024, 09:36 ]Dit zou als agendapunt op de VR moeten komen, vind ik.
Als je lid was geweest van de VERON dan weet je dat dit onderwerp al een aantal keren op de jaarvergadering ter sprake is gekomen.
En dat dit massaal weg gestemd wordt door de leden.
PA3GNZ, Tjeerd schreef: 04 okt 2024, 10:01 Wordt nou eerst ergens lid van Charles. Dan heb je recht van spreken. :lol:
Hij heeft nu ook recht van spreken, want Charles gebruikt dit in zijn overweging om wel, of niet lid te worden.

Dat hij niet op de hoogte is van het voorstel is een ander verhaal :!:
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Aad_
Roepletters: PA1AVL

#86 Bericht door Aad_ »

PA3GNZ, Tjeerd
Contacteer:

#87 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PA0BAK schreef: 04 okt 2024, 10:36
Hij heeft nu ook recht van spreken, want Charles gebruikt dit in zijn overweging om wel, of niet lid te worden.
[/quote]

In die overweging is al vaker voorbij gekomen.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514

PE1PQX
Roepletters: PE1PQX
Contacteer:

#88 Bericht door PE1PQX »

PH4CK schreef: 04 okt 2024, 10:34 Mijn ervaring met digitale versies van een vereniging 's blad (destijds DARU) zijn dat wanneer je ze gedownload hebben dat je er snel even doorheen scrolt afsluit en bijna nooit meer naar kijkt.
De papieren versie ligt op tafel en kijk je vaak door en lees je ook de artikelen die daar instaan.
Gelukkig houdt de VERON vast aan de papieren versie en dat heeft niets met ouderwets te maken.
Dat dus.... (Voor mij eigenlijk de engste reden om VERON lid te zijn; het blad de Electron.)

Ben lid van de VRZA omdat ik me daar gewoon prettig bij voel.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PA3DAT
Roepletters: PA3DAT
Contacteer:

#89 Bericht door PA3DAT »

PH4CK schreef: 04 okt 2024, 10:34 Mijn ervaring met digitale versies van een vereniging 's blad (destijds DARU) zijn dat wanneer je ze gedownload hebben dat je er snel even doorheen scrolt afsluit en bijna nooit meer naar kijkt.
Helemaal mee eens.

Ik ben lid van de Veron en geabonneerd op het Duitse Funk. Die lees ik ook, beide bladen.
En ik lees mijn dagblad, een papieren ochtendkrant, elke dag bij het ontbijt.

Daarnaast beschik ik digitaal (en legaal) over CQPA, Algemeen Dagblad, Volkskrant, Trouw, Parool, Stentor enz.
Van DPG-media kreeg ik daar recent nog 75(!) tijdschriften bij cadeau. Dat heb ik snel weer opgezegd!

Digitaal maar niet legaal krijg ik (on)regelmatig álle andere (internationale) amateurbladen, diverse computerbladen enz. enz.
Lees ik die ook? Nee, ik ben zelfs gestopt met het verzamelen ervan. Ik kan dat toch allemaal niet lezen, en ik heb ook nog hobby's die vrij veel tijd kosten! :mrgreen:

Een papieren blad, waarop ik geabonneerd ben en waar ik voor betaal, dát lees ik.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Charles_

#90 Bericht door Charles_ »

PA0BAK schreef: 04 okt 2024, 10:36Hij heeft nu ook recht van spreken, want Charles gebruikt dit in zijn overweging om wel, of niet lid te worden.

Dat hij niet op de hoogte is van het voorstel is een ander verhaal :!:
Er is tenminste nog een forumlid die het snapt.

In het verleden ben ik lid geweest van alledrie de verenigingen, nee niet gelijktijdig.
DKARS is opgehouden te bestaan en nu zijn er dus nog twee over. Het geeft wel aan dat ik klaarblijkelijk geen -goede of juiste- keuze kan maken. De VRZA heeft slechts 1 afdeling in Noord-Brabant en die is niet daar waar ik woon. De VERON heeft er meer en zo te zien woon ik min-of-meer in het grensgebied van 2 afdelingen. Dus zal ik ook daar nog een keuze in moeten maken indien ik besluit om VERON-lid te gaan worden.

En de Electron dan? Die gaat rechtstreeks en ongelezen de afvalbak in, net als de Kampioen die de ANWB elke maand blijft toezenden.
Wat lees ik dan wel? B.R.A.C. nieuws, Razzies, Telex Muurkrant en VERON Nieuwsbrief (ook beschikbaar voor niet-leden, net als B.R.A.C. nieuws).
Allen zijn leeswaardige digitale uitgaven.
Sinds 1976 geïnteresseerd in amateurradio.

Plaats reactie