lidmaatschappen
Re: lidmaatschappen
Gaan we die discussie nou echt weer voor de 80e keer voeren?
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!
- PE1PQX
- Roepletters: PE1PQX
- Contacteer:
Alsjeblieft niet weer deze discussie... (wees blij dat je wat te kiezen hebt)Thijzer schreef: ↑30 sep 2024, 13:47 Waarom hebben we in Nederland eigenlijk nog 2 verenigingen in plaats van 1? De VERON en VRZA hebben dezelfde doelgroep en de onderlinge verschillen zijn minimaal. Maar dat betekent wel 2 magazines onderhouden, 2 besturen, alles dubbel. Niet efficient en richting de autoriteiten is spreken met 1 mond ook gemakkelijker en met name eenduidiger.
Ik weet dat er allemaal oud zeer bestaat maar komop, het is 2024 en er zijn legio argumenten om te fuseren. Why not?
* de knuppel in het hoenderhok gooit *
* knuppel uit het hoenderhok gevist *
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
- PA3GNZ, Tjeerd
- Roepletters: PA3GNZ
- Contacteer:
En die behoefte bestaat hier op het forum. Dit onderwerp is zo vaak uitgekauwd hier.Thijzer schreef: ↑30 sep 2024, 13:47 Waarom hebben we in Nederland eigenlijk nog 2 verenigingen in plaats van 1? De VERON en VRZA hebben dezelfde doelgroep en de onderlinge verschillen zijn minimaal. Maar dat betekent wel 2 magazines onderhouden, 2 besturen, alles dubbel. Niet efficient en richting de autoriteiten is spreken met 1 mond ook gemakkelijker en met name eenduidiger.
Ik weet dat er allemaal oud zeer bestaat maar komop, het is 2024 en er zijn legio argumenten om te fuseren. Why not?
Ik ga verder niet op de man spelen, maar zie wel een patroon.
Kwestie van tijd, er zal een natuurlijk moment komen bijv wanneer Elektron niet meer op papier verschijnt of teruglopend ledental door een hele generatie SK gaat. Het zou interessant zijn om te weten wat netto toe- resp afname aan licentiehouders is afgelopen 10 jaar.Thijzer schreef: ↑30 sep 2024, 13:47 Waarom hebben we in Nederland eigenlijk nog 2 verenigingen in plaats van 1? De VERON en VRZA hebben dezelfde doelgroep en de onderlinge verschillen zijn minimaal. Maar dat betekent wel 2 magazines onderhouden, 2 besturen, alles dubbel. Niet efficient en richting de autoriteiten is spreken met 1 mond ook gemakkelijker en met name eenduidiger.
Civilisations are inevitably crushed by the weight of nobheads shortly after inventing the internet
You take the red pill (Ham license), you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit hole goes
You take the red pill (Ham license), you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit hole goes
"Ik weet dat er allemaal oud zeer bestaat maar komop, het is 2024 en er zijn legio argumenten om te fuseren. Why not?"
Omdat er net zoveel redenen zijn om het niet te doen.
De belangrijkste is dat de meerderheid van beide verenigingen het niet wil.
Ik maak mijn keuze op basis van dingen die ik belangrijk vind, ieder moet dat voor zichzelf bepalen, daar kan en wil ik geen oordeel over hebben.
Omdat er net zoveel redenen zijn om het niet te doen.
De belangrijkste is dat de meerderheid van beide verenigingen het niet wil.
Ik maak mijn keuze op basis van dingen die ik belangrijk vind, ieder moet dat voor zichzelf bepalen, daar kan en wil ik geen oordeel over hebben.
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!
Mag ik je vragen om deze discussie dáár te doen waar het thuishoort? Dus op de ALV en de VR. Dankjewel.Thijzer schreef: ↑30 sep 2024, 13:47 Waarom hebben we in Nederland eigenlijk nog 2 verenigingen in plaats van 1? De VERON en VRZA hebben dezelfde doelgroep en de onderlinge verschillen zijn minimaal. Maar dat betekent wel 2 magazines onderhouden, 2 besturen, alles dubbel. Niet efficient en richting de autoriteiten is spreken met 1 mond ook gemakkelijker en met name eenduidiger.
Sinds 1976 geïnteresseerd in amateurradio.
De VRZA wil niet meer einde klaar.
Daarbij zijn de gesprekken gestopt.
Theo
Daarbij zijn de gesprekken gestopt.
Theo
- pe1rea
- Roepletters: PE1REA
En wat antennes aangaat, goh, wat ben ik blij dat ik vergunningloos willekeurig welke antenne op welke hoogte plaatsen kan.
Beam op 12 meter hoogte?
Ga je gang.
Een 12 meter brede HF dipool in de mast?
Wie heeft daarover iets te zeggen?
Helemaal vrij wat dat aangaat...
Beam op 12 meter hoogte?
Ga je gang.
Een 12 meter brede HF dipool in de mast?
Wie heeft daarover iets te zeggen?
Helemaal vrij wat dat aangaat...
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software
- PE1PQX
- Roepletters: PE1PQX
- Contacteer:
Waarom denk je dat er nu een VRZA bestaat sinds (ik dacht) 1955?
Maar goed, nogmaals: terug naar het topic.
Kies een club (of clubS) waar je je thuis voelt. Simpel!
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)
Waarom stel je een vraag en dan afsluiten met de opmerking terug naar het topic?
Ik weet donders goed waarom de Groningers zich toen afscheiden.
Theo
Geen argumenten dus, alleen diskwalificaties. Jammer maar wel verwacht.
- PD7BOR
- Roepletters: PD7BOR
Ik ben op het moment echt aan het overwegen mijn Veron lidmaatschap op te zeggen.
Heb al 2x een verzoek gedaan de Elekton als pdf te ontvangen zoals buitenlandse leden maar op die vraag wordt gewoon niet gereageerd.
(Op wat andere vragen overigens wel gewoon keurig dus het formulier werkt wel.)
Ik zit er helemaal niet op te wachten een papieren uitvoering te krijgen in een wereld waar alles al lang digitaal gaat.
Achterhaald, onhandig en zonde van de extra gemaakte print/distributie kosten imo.
Ik kan wel begrijpen dat de watoudere gevorderde generatie het nog graag op papier ziet, en dat is ook prima als dat blijft.
Maar de mogelijkheid tot digitaal bestaat gewoon dus begrijp niet waarom ze er zo krampachtig over doen.
Heb ook al aangegeven er gewoon de volle mep voor te willen betalen, geen probleem...
Mocht hij volgende maand weer op de "mat" vallen dan ga ik toch eens kijken wat de VRZA te bieden heeft...
Heb al 2x een verzoek gedaan de Elekton als pdf te ontvangen zoals buitenlandse leden maar op die vraag wordt gewoon niet gereageerd.
(Op wat andere vragen overigens wel gewoon keurig dus het formulier werkt wel.)
Ik zit er helemaal niet op te wachten een papieren uitvoering te krijgen in een wereld waar alles al lang digitaal gaat.
Achterhaald, onhandig en zonde van de extra gemaakte print/distributie kosten imo.
Ik kan wel begrijpen dat de wat
Maar de mogelijkheid tot digitaal bestaat gewoon dus begrijp niet waarom ze er zo krampachtig over doen.
Heb ook al aangegeven er gewoon de volle mep voor te willen betalen, geen probleem...
Mocht hij volgende maand weer op de "mat" vallen dan ga ik toch eens kijken wat de VRZA te bieden heeft...
- PA0BAK
- Roepletters: PA0BAK
- Contacteer:
De VRZA heeft veel te bieden, maar helaas bestaat de afdeling West-Brabant niet meer, wegens gebrek aan bestuursleden.
Ook het her-opstarten van de afdeling in 2023 is op dat punt gestrand.
De enige afdeling in de buurt is in Vlissingen ......... helaas ..........
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
Als de VRZA 2 x zo duur zou worden met een papieren CQPA zou ik geen probleem mee hebben.
Veel hobby's en sport lidmaatschappen zijn zomaar 10 x zo duur als het huidige VRZA lidmaatschap.
73 Ynte