Ik meen dat er een paar punten waren die van belang waren tov het analoge systeem,
1] geen afluistermogelijkheid
2] geen gedwongen frequentiewisseling als je buiten het bereik van een repeater kwam.
3] de diverse diensten simpel te koppelen.
Wat betreft 1, dat is gelukt, ze horen zelfs elkaar niet eens af en toe.
2 Is ook gelukt, je kan met een auto door NL rijden zonder handmatig te moeten schakelen voor zover ik weet.
3 is een puntje, politie wou perse niet dat onbenullen als brandweer en ambulance op de politiediensten kwamen.
Ergo, de zaak is deels fail....
C2000 werking
- pe1rea
- Berichten: 1679
- Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
- Roepletters: PE1REA
- Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299
Re: C2000 werking
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software

-
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:00
- Roepletters: PA0AA
- Locatie: Brunssum - Bonaire
- Contacteer:
Re: C2000 werking
Enkel zijband zou dan een betere versie van 'AM' voor de luchtvaart zijn, want dan heb je geen interferentie van draaggolven, als je met meer dan één op dezelfde frequentie aan het zenden bent. Plus dat je met wat fantasie beide signalen kunt verstaan zonder gepiep en gefluit.
Ook heb je dan bijna twee keer zoveel frequentieruimte tot je beschikking, dan nu met de 8,33 kHz kanaal afstand.
NB. Dit soort storing was destijds een belangrijk deel van de oorzaak van de vliegramp op Tenerife.
