3Z9DX DX Peditie schijnt helaas Fake te zijn

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: 3Z9DX DX Peditie schijnt helaas Fake te zijn

#16 Bericht door pc1mb »

PD1RM schreef: 18 mei 2021, 11:19 Zijn er eigenlijk in NL vergelijkbare gevallen zoals Don cs? Of zijn wij braaf.
Die hun vrouw willen vermoorden? Of met DXpedities hoekjes afsnijden...

PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: 3Z9DX DX Peditie schijnt helaas Fake te zijn

#17 Bericht door PH7R »

pc1mb schreef: 18 mei 2021, 17:06Die hun vrouw willen vermoorden? Of met DXpedities hoekjes afsnijden...
Laten we het netjes houden en laatste, DXpedities hoekjes afsnijden, nemen.
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 3Z9DX DX Peditie schijnt helaas Fake te zijn

#18 Bericht door PA0ETE »

PD1RM schreef: 18 mei 2021, 11:19 Zijn er eigenlijk in NL vergelijkbare gevallen zoals Don cs? Of zijn wij braaf.
Van (berichten over) real crime weet ik meer dan van DX :-)

Dat soort dingen komen hier ook regelmatig voor. Bijv. in februari 2020:

https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/1 ... om-en-neef
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 3Z9DX DX Peditie schijnt helaas Fake te zijn

#19 Bericht door PA0ETE »

Het zal de meesten hier verbazen, maar van Europa is Nederland een van de landen met de hoogste straffen. Voordat in Turkije de couppoging plaatsvond een jaar of vijf geleden kreeg je voor de meeste drugsdelicten in Nederland een hogere straf dan in Turkije.

Nederland is om die hoge straffen ook enkele malen op de vingers getikt en wordt sinds 20 jaar geregeld in de rapporten van Amnetsy International genoemd.

Een voorbeeld van waarbij NL op de vingers getikt werd is het daardwerkelijk opleggen van levenslange straffen. Dat mag niet vanwege verdragen van de VN, en ook niet van het Eurpees Verdrag voor de Rechten van de Mens. Dat laatste verdrag heeft omdat het in de Grondwet is opgenomen de status van een Grondwetsartikel. Het is daarbij niet toegestaan om iemand zonder enig uitzicht zolang op te sluiten. Iemand moet altijd ergens op uit kunnen kijken, al is het pas over 40 jaar. Toen de regering (ik weet even niet meer welke) een wetsvoorstel daarover aannam werd Nederland later tot de orde geroepen en toen is (met tegenzin) de maatregel teruggedraaid. Op basis van die uitspraak kwamen er twee maanden geleden twee levenslang gestraften na 30 of 40 jaar uitgezeten te hebben vrij.

(Als de siscussie over dit onderwerp doorgaat zal ik het onderwerp splitsen, en de tekst over de straffen naar een nieuwe topic in 'Theekransjes' verplaatsen.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
ON5GM
Berichten: 760
Lid geworden op: 02 apr 2008, 07:26
Roepletters: ON5GM
Locatie: Blanden JO20IT

Re: 3Z9DX DX Peditie schijnt helaas Fake te zijn

#20 Bericht door ON5GM »

Dan zouden ze beter Belgistan serieus op de vingers tikken wegens de " te lage straffen" :mrgreen:
Elecraft K3S/100 | 2x Icom IC7300 | Ant : Mosley Pro67B - Hyendfed 30m

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 3Z9DX DX Peditie schijnt helaas Fake te zijn

#21 Bericht door PA0ETE »

Het is vaak beeldvorming. In Nederland bestaat het beeld dat de straffen laag zijn, en de roep om hogere straffen is groot. Het is bijna politieke zelfmoord om dit soort dingen ter discussie te stellen.

Het lijkt een beetje op de aantallen zendamateurs, die in dit deel van de wereld daadwerkelijk naar beneden gaan, maar ook niet in alle landen. Wereldwijd neemt het aantal zendamateurs juist toe, en dat is ook geen ontwikkeling van de laatste jaren. In de VS stijgt het aantal amateurs al bijna 20 jaar lang tussen de 10 en 20% per jaar.

Ook zijn er nog steeds veel jongeren die de soldeerbout hanteren. Die voelen zich echter niet thuis bij een overwegend oudere populatie zendamateurs, vol met vage tradities, denkbeelden en nostalgie.

Die jongeren experimenteren wel met zendapparatuur. Dat gebeurt vaak legaal op vergunningvrije frequenties, en een deel heeft gewoon een zendmachtiging, maar sluit zich nooit aan bij de amateurgemeenschap. Dit is niet een ontwikkeling van in Nederland en België alleen, maar het speelt wereldwijd.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
PA3OZB
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 jul 2009, 15:01
Roepletters: PA3OZB
Locatie: Linschoten

Re: 3Z9DX DX Peditie schijnt helaas Fake te zijn

#22 Bericht door PA3OZB »

Het is weer eens verbazing weekend te zien hoe een draadje naar een heel ander onderwerp wordt om-geturnd. En dat onderwerp heeft weer helemaal niets met het zendamateuristme te maken heeft. Ik vind het jammer dat dit t gebeurd .
Best '73 John PA3OZB / F4VSZ

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 3Z9DX DX Peditie schijnt helaas Fake te zijn

#23 Bericht door PA0ETE »

Maar als je zo negatief bent, dan moet je wel lezen wat er staat..

(Dat het onderwerp wordt afgespltst naar een nieuwe topic als het nog verder gaat)

Negatief doen is ook slecht voor de discussie...
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 3Z9DX DX Peditie schijnt helaas Fake te zijn

#24 Bericht door PA0ETE »

PA3OZB schreef: 20 mei 2021, 17:53 Het is weer eens verbazing weekend te zien hoe een draadje naar een heel ander onderwerp wordt om-geturnd. En dat onderwerp heeft weer helemaal niets met het zendamateuristme te maken heeft. Ik vind het jammer dat dit t gebeurd .
Als je dat wilt kan ik het gedeelte wel afsplitsen, maaar ik vermoed dat het hier wel ophoudt.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: 3Z9DX DX Peditie schijnt helaas Fake te zijn

#25 Bericht door pc1mb »

Het kán wel on topic hoor.

Vinden we levenslange uitsluiting van DXCC wel een passende straf of moet de amateur in kwestie enig uitzicht hebben? :wink:

Gert_PA2LO
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 jan 2019, 19:43
Roepletters: PA2LO

Re: 3Z9DX DX Peditie schijnt helaas Fake te zijn

#26 Bericht door Gert_PA2LO »

Bas bracht Romeo (3W3RR) al even ter sprake.

Nadat Romeo begin 2020 vrijkwam en Amerika werd uitgezet , was hij weer snel achter de knoppen te vinden, getuige ook de video op https://youtu.be/RCK4j8jRvZU. Ook werd er enige maanden later melding gemaakt dat hij zijn eerste buitenlandse licentie al weer op zak had: https://www.dx-world.net/qsl-card-preview-9q9rr/. Na 18 jaar gevangenschap is het radiovirus dus nog niet gedoofd: ongetwijfeld gaan we hem weer een keer terugzien op het dxpeditie-toneel.

Voor 3D2ZK: daarvan heeft Dom 3Z9DX aangegeven binnenkort met contra-bewijs te komen en dus aan te tonen dat de Poolse machtiging van zijn vrouw Joanne niet vals is én dat ondanks de foto's die zijn verschenen de activatie vanaf land plaatsvindt. Of daarmee de twijfel wordt weggenomen? We zullen het zien.

pe5t
Berichten: 1551
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: 3Z9DX DX Peditie schijnt helaas Fake te zijn

#27 Bericht door pe5t »

In dit rijtje past ook OK1RD.
Hij werd uit het DXCC programma gegooid omdat hij QSL kaarten namaakte van niet gemaakte 160 meter QSO's.
Hij viel door de mand door de QSL kaarten op zijn website te plaatsen (een DXpeditie verklaarde zelfs nooit op 160 meter actief te zijn geweest...). Op allerlei manieren probeerde hij zich te rehabiliteren, maar hij werd almaar ongeloofwaardiger (zijn website zou gekraakt zijn en de inhoud veranderd). De ARRL hield voet bij stuk.

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: 3Z9DX DX Peditie schijnt helaas Fake te zijn

#28 Bericht door Radioot »

Afbeelding

Aan de hand van deze foto heb ik wel eens een poging gedaan het jagen op DXCC's uit te leggen aan niet zendamateurs. Het is me niet gelukt, maar heb er wel een qsl kaart van.

pg3n
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 mar 2011, 08:27
Locatie: Cuijk

Re: 3Z9DX DX Peditie schijnt helaas Fake te zijn

#29 Bericht door pg3n »

pe5t schreef: 20 mei 2021, 20:41 In dit rijtje past ook OK1RD.
Hij werd uit het DXCC programma gegooid omdat hij QSL kaarten namaakte van niet gemaakte 160 meter QSO's.
Hij viel door de mand door de QSL kaarten op zijn website te plaatsen (een DXpeditie verklaarde zelfs nooit op 160 meter actief te zijn geweest...). Op allerlei manieren probeerde hij zich te rehabiliteren, maar hij werd almaar ongeloofwaardiger (zijn website zou gekraakt zijn en de inhoud veranderd). De ARRL hield voet bij stuk.
Ook een Nederlandse amateur PA0... maakte zich toendertijd ook schuldig hieraan, werd na controle uit de Veron Honor Roll geschrapt. Zeker 20 jaar geleden maar zie ook in Nederland gebeurde dit helaas.

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: 3Z9DX DX Peditie schijnt helaas Fake te zijn

#30 Bericht door pe1hzg »

En in ander nieuws: het schip de Braveheart, wat de afgelopen jaren door talrijke DX-pedities gebruikt was, wordt verkocht.

Hierdoor gaat bijvoorbeeld Bouvet 3Y0J niet door, zie http://arrl.org/news/3y0j-dxpedition-to ... -cancelled

Plaats reactie