Windows 10 Office 365 : ACCESS

Hardware en software.
Bericht
Auteur
on4aef
Berichten: 171
Lid geworden op: 01 dec 2015, 10:02
Roepletters: on4aef

Windows 10 Office 365 : ACCESS

#1 Bericht door on4aef »

Beste Access gebruikers ?

Ik heb een zelf ontworpen logboek database structuur opgezet met een aantal querys en label design printings.
Die werkt volledig naar behoren maar desondanks nog steeds volledig manueel..
Graag had ik deze wat meer geautomatiseerd willen zien aan de hand van een paar macro's die de dingen voor mij doen ?
Zo dacht ik aan een master invulblad waar je de qso gegevens invult en van zodra je een call invoert dat hij direct in de database gaat kijken of dit station met al zijn loggings gevens nog voorkomt en of je van het gelogde qso en eventueel voorgaanden nog qsl kaarten wil drukken enz.
Idem dat je de status van qsl bevestigd kunt zien en eventueel aanpassen als er qsl binnenkomt enz enz
Mijn inziens als ACCESS leek moet dit toch mogelijk zijn mits gebruikt te maken van mijn reeds aangemaakte database en zijn aangemaakte querys en data printing forms ...?
Misschien dat er iemand een verstaanbare handleiding heeft in een paar lijnen hoe je één en ander opzet ?
Of ik misschien enkele voorbeelden zie hoe ik basis macro's aanmaak aanvullend aan mijn bestaaande database
dan denk ik dat ik toch al een eind verder ben op weg naar ..
Ik ben altijd bereid mijn lege database files op te sturen dan kan iemand eventueel een inzicht krijgen hoe één en ander exact moet en of kan uitgevoerd worden ...
Uiteraard bestaan er veel ham radio log programma's met veel toeters en bellen maar die hoef ik helemaal net niet ???
Mijn opgezet spul is vrij toegangkelijk en dit maakt het net leuk ..
Ik hoop althans dat er iemand is die met deze soft overweg kan wat ACCESS macro's betreft ...
Met vriendelijke groeten Jan (on4aef@telenet.be)

Plaats reactie