CatSync - WSJT-X - HRD - IC7300

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

CatSync - WSJT-X - HRD - IC7300

#1 Bericht door PH7R »

Ben op zoek naar de juiste instellingen om via CatSync een externe webSDR te gebruiken welke dan Ham Radio Deluxe / WSJT-X aanstuurt.

Heb nu CatSync en IC-7300 via de USB Icom (Silicon Labs) comport werkend en ontvang bijv Maasbree.
Volgens mij IC-7300 via OmniRig naar CatSync, maar hoe pas ik HRD en WSJT-X in dit plaatsje? Of IC-7300 --> HRD --> CatSync en WSJT-X?

Wie kan hint :mrgreen: geven?
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

PA3BZT
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 jun 2015, 16:32
Roepletters: PA3BZT
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: CatSync - WSJT-X - HRD - IC7300

#2 Bericht door PA3BZT »

Kun je iets meer uitleggen wat je wilt doen?

Wil je WSJT-X de audio van CATSync laten gebruiken? Er zit wel vertraging op het geluid via websdr.

PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: CatSync - WSJT-X - HRD - IC7300

#3 Bericht door PH7R »

PA3BZT schreef: 26 dec 2022, 12:22 Kun je iets meer uitleggen wat je wilt doen?

Wil je WSJT-X de audio van CATSync laten gebruiken? Er zit wel vertraging op het geluid via websdr.

Inderdaad voor RX de webSDR van Maasbree of Twente (volgens mij door bandbreedte weinig vertraging). Voor bijv phone wordt ook een websdr gebruikt en de eigen set voor TX.
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

Gebruikersavatar
PA3Y
Berichten: 62
Lid geworden op: 19 sep 2015, 20:57

Re: CatSync - WSJT-X - HRD - IC7300

#4 Bericht door PA3Y »

Ik heb een soortgelijke uitdaging met Catsync en mijn TS-590SG. Rechtstreeks werkt het prima maar ik wil het tegelijk met N1MM gebruiken, en die wil óók com 1 gebruiken. Nu kwam ik een artikel tegen op de Veron site waarin beschreven staat hoe je Catsync met andere programma's kunt laten samenwerken:

https://www.veron.nl/nieuws/transceiver ... et-websdr/

Ik heb aan de hand van deze info zowel VSPE als LPB2 geprobeerd maar krijg het niet aan de loop. Mijn setup: Microkeyer II via USB aan de PC en via de Compoort aan de 590SG.

Wie heeft de gouden tip?
73 Nico PA3Y

PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: CatSync - WSJT-X - HRD - IC7300

#5 Bericht door PH7R »

PA3Y schreef: 26 dec 2022, 22:17 Ik heb aan de hand van deze info zowel VSPE als LPB2 geprobeerd maar krijg het niet aan de loop. Mijn setup: Microkeyer II via USB aan de PC en via de Compoort aan de 590SG.

Wie heeft de gouden tip?
Veron artikel kwam ik ook al tegen. RX met CatSync - WSJT-X en IC7300 heb ik werkend via omnirig. Via WSJT-X kan ik volgens mij HRD QSO in log zetten (moet ik nog testen). TX is nog niet werkend.
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

Plaats reactie