Intel NUC voor Flexradio

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pc9t
Berichten: 354
Lid geworden op: 24 mar 2010, 19:47
Roepletters: PC9T
Locatie: Lage Zwaluwe

Intel NUC voor Flexradio

#1 Bericht door pc9t »

Ik gebruik hier een IntelNUC I3 6100U CPU met 8 gb geheugen, nou heb ik het idee dat hij best wel op zijn tenen draait.

Wat heb ik open staan: SmrtSDR van Flexradio / WSJT-X / Gridtracker / PST rotator.

Geheugen draait gemiddeld op 5 gb van de 8 en de CPU zit gemddeld tussen de 30 to 70% soms 100%.

Ik draai op mijn MACbook pro MacloggerDX, helaas is er voor MAC geen software van SPE voor de SPE 1kFA.

Heeft het zin om het geheugen op te hogen naar 16GB of is de CPU niet krachtig genoeg en moet er minimaal een I5 worden gebruikt.
Flexradio 6400 / Flexradio Maestro / Flexradio tuner genius / Anytone AT-D878UVII PLUS / Spe Expert 1K/FA / Hexbeam by SP6CYN / Homemade G5RV / Kelemen 40 meter dipool / Heil proset met HC5 / Heil PR781

Gebruikersavatar
Laurens PD9X
Berichten: 1168
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
Roepletters: PD9X
Locatie: Langezwaag
Contacteer:

Re: Intel NUC voor Flexradio

#2 Bericht door Laurens PD9X »

Herkenbaar. Zodra ik SSDR opstart samen met de bijbehorende programma's begint mijn laptop (i7) ook flink te blazen

Gebruikersavatar
19DT2120
Berichten: 908
Lid geworden op: 30 dec 2006, 12:22
Locatie: Eibertjesdarp

Re: Intel NUC voor Flexradio

#3 Bericht door 19DT2120 »

Het is eenmaal bekend dat de SDR veel rekenkracht nodig heeft en ik denk dat de I3 (dual core) zeker de bottleneck is, vooral als je de rx bandbreedte ruim hebt staan.
Het geheugen hoef je minder druk om te maken dat heb je nog 2-3 GB van over .
Soms weet ik het ook niet meer.........

Plaats reactie