QSO's loggen en uploaden

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

QSO's loggen en uploaden

#1 Bericht door PH7R »

In het kader alles is nieuw als beginner.

Vandaag Log4OM2 geïnstalleerd. Er zijn natuurlijk andere log programma's maar volgens mij is dit (wellicht naast HRD-betalen :D ) 1 van de meest gebruikte log programma's. Vandaag ook de eerste FT8 log's verwerkt via WSJT-X in Log4OM2. Als ik het goed begrijp is auto upload mogelijk naar LOTW (geen fee) en moet je betalen als je eea automatisch wil uploaden naar QRZ of QRZCQ. Klopt dit of is er een andere manier?

Het liefst gebruik ik een cloud oplossing als log programma met auto upload naar LOTW, QRZ etc maar dit ben ik nog niet tegengekomen. Of wellicht toch wel beschikbaar?
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: QSO's loggen en uploaden

#2 Bericht door PA3DAT »

Ik gebruik (nog steeds) HRD-logboek. Maar ik ga een keer switchen naar Log4OM.
Het mooie eraan vind ik dat het portable is: het programma hoeft niet in Windows te worden geïnstalleerd, het werkt zó vanuit een map.
Dus je kunt het kopiëren naar een stick, die steek je in je vakantie-laptop en je neemt je gehele log mee op reis.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
Laurens PD9X
Berichten: 1168
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
Roepletters: PD9X
Locatie: Langezwaag
Contacteer:

Re: QSO's loggen en uploaden

#3 Bericht door Laurens PD9X »

Ik maak gebruik van Log4om en ben daar erg tevreden over. Het logt automatisch de QSOs uit JTDX en verstuurt dit naar Clublog en Lotw

PC8M
Berichten: 224
Lid geworden op: 11 mar 2008, 20:52
Roepletters: PC8M
Locatie: Rotterdam

Re: QSO's loggen en uploaden

#4 Bericht door PC8M »

PH7R schreef: 20 jun 2021, 22:21 Als ik het goed begrijp is auto upload mogelijk naar LOTW (geen fee) en moet je betalen als je eea automatisch wil uploaden naar QRZ of QRZCQ. Klopt dit of is er een andere manier?

Het liefst gebruik ik een cloud oplossing als log programma met auto upload naar LOTW, QRZ etc maar dit ben ik nog niet tegengekomen. Of wellicht toch wel beschikbaar?
Het uploaden van logs naar QRZ.com is zo ver ik weet gratis. Daarvoor stel je de QRZ.com logbook api key in in Log4OM. Zie voor meer informatie pagina 103 van de pdf handleiding: https://www.log4om.com/l4ong/usermanual ... NG_ENU.pdf

Wanneer Log4OM automatisch upload naar qrz.com en lotw dan ben je al een aardig eind op weg. Je kan als extra ook nog automatische backups instellen bij Log4OM. Deze backups zou je kunnen laten verwijzen naar je dropbox, google drive, syncthing, etc.. naast je logs slaat deze dan ook alle instellingen op.

PC8M
Berichten: 224
Lid geworden op: 11 mar 2008, 20:52
Roepletters: PC8M
Locatie: Rotterdam

Re: QSO's loggen en uploaden

#5 Bericht door PC8M »

PA3DAT schreef: 21 jun 2021, 06:48 Ik gebruik (nog steeds) HRD-logboek. Maar ik ga een keer switchen naar Log4OM.
Het mooie eraan vind ik dat het portable is: het programma hoeft niet in Windows te worden geïnstalleerd, het werkt zó vanuit een map.
Dus je kunt het kopiëren naar een stick, die steek je in je vakantie-laptop en je neemt je gehele log mee op reis.
Log4OM heeft ook een portable versie, dat zou de overstap wel makkelijker moeten kunnen maken.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: QSO's loggen en uploaden

#6 Bericht door PA3DAT »

Dat is precies wat ik bedoel: HRD is NIET portable, maar Log4OM wél. Dat is wat ik er zo mooi aan vind.

Ik bedoelde dus, om verwarring te voorkomen:
Het mooie eraan vind ik dat Log4OM portable is: het programma hoeft niet in Windows te worden geïnstalleerd, het werkt zó vanuit een map.
Dus je kunt het kopiëren naar een stick, die steek je in je vakantie-laptop en je neemt je gehele log mee op reis.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PC8M
Berichten: 224
Lid geworden op: 11 mar 2008, 20:52
Roepletters: PC8M
Locatie: Rotterdam

Re: QSO's loggen en uploaden

#7 Bericht door PC8M »

PA3DAT schreef: 21 jun 2021, 09:29 Dat is precies wat ik bedoel: HRD is NIET portable, maar Log4OM wél. Dat is wat ik er zo mooi aan vind.

Ik bedoelde dus, om verwarring te voorkomen:
Het mooie eraan vind ik dat Log4OM portable is: het programma hoeft niet in Windows te worden geïnstalleerd, het werkt zó vanuit een map.
Dus je kunt het kopiëren naar een stick, die steek je in je vakantie-laptop en je neemt je gehele log mee op reis.
Aah ik had je eerdere bericht niet goed gelezen. Mooie feature inderdaad :)

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: QSO's loggen en uploaden

#8 Bericht door pc1mb »

Windows-only. Noem het maar portable :wink:

Plaats reactie