Opvolger XS4All: Freedom Internet

Hardware en software.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Opvolger XS4ALL: Freedom Internet

#46 Bericht door PA0ETE »

PE9ZZ schreef:Die show was in 2014. Daarom was ik me er niet van bewust. Dit is allang gefixt.

Tjerk, 9ZZ
Ik heb nog even gezocht, maar ik kan er niets over vinden. Niet uit de mond van Gibson (die baseert zich vaak met bronvermelding op waar hij iets heeft gelezen) en ook niet anderszons.

Van de meeste Security Now's staat een script op GRC.com, maar daar vind ik het ook niet bij.

Ik weet wel echt zeker dat het niet vijf jaar geleden is.De uitspraak is zo goed als zeker van begin dit jaar, en om die reden heb ik ergens halverwege het jaar enkele van mijn sites (o.a. het domein 70mhshop.nl) voorzien van een gekocht certificaat.

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: Opvolger XS4ALL: Freedom Internet

#47 Bericht door PE9ZZ »

De ddg.gg search query "letsencrypt vulnerability" levert niet veel op behalve dat ze het fixen (2018). Intussen wel een beetje offtopic geworden...

Tjerk, 9ZZ

PA0HJA
Berichten: 440
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:29
Roepletters: PA0HJA

Re: Opvolger XS4All: Freedom Internet

#48 Bericht door PA0HJA »

Hopelijk heeft Freedom (nog) geen servers bij een van deze data-centers....? :roll:

PA0HJA
....The Singularity is near!

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Opvolger XS4All: Freedom Internet

#49 Bericht door Rene - pg3r »

PA0HJA schreef: Hopelijk heeft Freedom (nog) geen servers bij een van deze data-centers....?
Nee. https://www.bit.nl/news/2517/88/BIT-voo ... rverruimte

Gebruikersavatar
PA2EFR
Berichten: 1455
Lid geworden op: 04 jan 2008, 00:13
Roepletters: PA2EFR
Locatie: JO33HE: Haren Gn.
Contacteer:

Re: Opvolger XS4All: Freedom Internet

#50 Bericht door PA2EFR »

Overigens:

Freedom Internet is geen opvolger van XS4all.
Is Freedom Internet een officiële opvolger, doorstart of afsplitsing van XS4ALL?
Nee. Freedom Internet is door derden opgericht en heeft verder geen banden met XS4ALL.

U heeft geld geleend aan/geïnvesteerd in Freedom Internet, wat gaat daarmee gebeuren?
Dat geld gaat op geen enkele manier naar XS4ALL. Wij kunnen daar dus geen uitspraken over doen.
Bron: https://blog.xs4all.nl/xs4all-kpn-en-fr ... e-zit-het/

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Opvolger XS4All: Freedom Internet

#51 Bericht door PA0ETE »

PA2EFR schreef:Overigens:

Freedom Internet is geen opvolger van XS4all.
Is Freedom Internet een officiële opvolger, doorstart of afsplitsing van XS4ALL?
Nee. Freedom Internet is door derden opgericht en heeft verder geen banden met XS4ALL.

U heeft geld geleend aan/geïnvesteerd in Freedom Internet, wat gaat daarmee gebeuren?
Dat geld gaat op geen enkele manier naar XS4ALL. Wij kunnen daar dus geen uitspraken over doen.
Bron: https://blog.xs4all.nl/xs4all-kpn-en-fr ... e-zit-het/
Schrijft de PR-machine van KPN/XS4ALL. :lol:

Freedom zelf denkt daar heel anders over. Al staat het er niet helemaal letterlijk. Freedom spreekt veelvuldig over het overstappen van XS4ALL naar Freedom. Bijvoorbeeld bij de FAQ:

Maar ik kan toch ook gewoon bij XS4ALL blijven en mijn XS4ALL mailadres houden?
Ja, je kunt er voor kiezen om bij XS4ALL te blijven en niet over te stappen naar Freedom. Maar wij verwachten dat KPN, als zij vasthoudt aan het plan om XS4ALL op te heffen, niet dezelfde kwaliteit kan bieden als XS4ALL, zowel op technisch als ideologisch gebied. Die kwaliteit en die waarden en principes komen namelijk voort uit mensen, idealen en uit onafhankelijke techniek. Veel mensen hebben op xs4allmoetblijven.nl laten weten dat ze heel tevreden zijn over het maatwerk dat XS4ALL nu levert en er geen vertrouwen in hebben dat KPN dit ook kan en zal doen.


https://freedom.nl/faq

PA0HJA
Berichten: 440
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:29
Roepletters: PA0HJA

Re: Opvolger XS4All: Freedom Internet

#52 Bericht door PA0HJA »

KPN stopt met hostingdiensten XS4ALL per 1 oktober:

https://tweakers.net/nieuws/179950/kpn- ... tober.html

PA0HJA
....The Singularity is near!

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Opvolger XS4All: Freedom Internet

#53 Bericht door andre »

Tja, dat soort zaken zijn te verwachten. De kreet "er gaat niets veranderen voor xs4all klanten" heb ik van begin af aan al als een pinokkio uitspraak bestempeld. Een 'gratis' onderdeel die bij xs4all zat, gaat de super commerciële kpn echt niet voortzetten.
Het is dat het bijzonder ingrijpend is om over te gaan naar een andere provider met bijhorende email adressen, anders was ik al direct vertrokken vorig jaar.

Toch maar eens nadenken of ik de boel toch maar eens ga overzetten...zucht.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Opvolger XS4All: Freedom Internet

#54 Bericht door ----- »

andre schreef: 04 apr 2021, 15:59 Het is dat het bijzonder ingrijpend is om over te gaan naar een andere provider met bijhorende email adressen,
Ik heb al jaaaaren een eigen domein naam, kan ik overstappen wat ik wil zonder dat mijn email adres wijzigt, en het staat leuk.

Gebruikersavatar
PD9FVH
Berichten: 151
Lid geworden op: 08 nov 2018, 09:30
Roepletters: PD9FVH
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Opvolger XS4All: Freedom Internet

#55 Bericht door PD9FVH »

PE5TT schreef: 04 apr 2021, 16:30
andre schreef: 04 apr 2021, 15:59 Het is dat het bijzonder ingrijpend is om over te gaan naar een andere provider met bijhorende email adressen,
Ik heb al jaaaaren een eigen domein naam, kan ik overstappen wat ik wil zonder dat mijn email adres wijzigt, en het staat leuk.
Realiseer jullie wel dat "tv over internet" (met zo'n kastje van je provider) vaak niet ideaal werkt bij andere providers.
Mijn persoonlijke ervaring met bijv trined: drama. En die van freedom internet (zij leveren canal digital) idem (dat vertelde een vriend van me maar reacties op hun forum wijzen ook in die richting).
Denk aan kastjes die traag zijn/steeds crashen, zwarte beelden, meer blokjes dan beeld, afstandsbedieningen die niet werken, beperkte opname mogelijkheden, niet zo uitgebreid terugkijken, kleiner zenderpakket, etc.

Voor niet iedereen een bezwaar, maar ik word ongelukkig als ik 't NOS nieuws niet kan zien of als mijn gezinsleden niet kunnen zien wat ze willen zien. Niemand wil dat ik ongelukkig ben, dat is evident.

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Opvolger XS4All: Freedom Internet

#56 Bericht door andre »

Ik ga ook niet naar Freedom als ik de overstap ga maken. Denk meer aan T-mobile, mijn huidige gsm provider die tegenwoordig ook
tv aanlevert tegen hoge kwaliteit, voor een lagere prijs als het huidige niveau van xs4all. (zonder kortingen)
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Opvolger XS4All: Freedom Internet

#57 Bericht door PA0ETE »

Ik was van plan geweest om eerder over te stappen.

Na twee handen vol ernstige incidenten met de dienstverlening van KPN was ik jaren geleden blij dat ik de laatste factuur heb betaald waar KPN op stond. "Dat nooit weer" zo bedachti ik.

Eigenlijk was de planning dat ik in het eerste kwartaal zou overstappen, maar ik durf het met covid nog achtueel momenteel niet aan. Ik weet dat ik bij de overstap van DSL naar glas bij XS4ALL een monteur nodig had die langs moest komen, en ik wil niet dat ik meerdere dagen zonder internet zit.

Ik wilde het afwachten, maar ik denk dat ik met deze ontwikkeling waarschijnlijk in september overstap (naar Freedom). Ik denk dat ik tijdelijk (of langer) een reserve-internetaccount erbij neem. Dat heb ik ook lang zo gehad. Omdat ik ook niet over wil naar IPTV van Canal Digitaal (die hadden bonje met Discovery en bieden volgens mij momenteel nog steeds geen zenders onder die paraplu, en die kijk ik toch wel geregeld).

De providers hebben het liefst dat je "triple-deal" bij ze afsluit (telefoon, televisie, internet), maar ik heb het altijd een goed idee gevonden om dat te scheiden.

Ik blijf niet bij KPN. XS4ALL stond altijd bekend om zijn uitstekende inkoop van capaciteit. Ik heb het afgelopen jaar gemekrt dat dat in bepaalde periodes al een heel stuk minder goed was dan bij XS4ALL. Ook heb ik problemen gehad dat mailtjes er heel lang over deden om via IMAP geladen te worden.

Ik blijf wel een mailaccount houden voor mijn XS4ALL-adressen. Na een aantal problemen met mailaccounts onder eigen domein bij twee (kwaliteits-)providers heb ik twee jaar geleden besloten om toch weer zakelijk een XS4ALL-adres te nemen. Dat was kort vóór de "paleiscoup" van KPN. Gmail is uitermate goed in de dingen die bij mij mis gingen, maar als ik moet kiezen Gmail of KPN dan valt het ineens toch weer gunstig richting KPN uit :-) Ik heb bovendien nog een mailadres met @hacktic.nl, en dat wil ik ook niet kwijt. Dus alsnog KPN op de facturen...

Dus komend zomer neem ik al dan niet tijdelijk een tweede internetaansluiting erbij en dan stap ik over. Dat wordt inderdaad een grote operatie. Ik heb hier een internetradiostation draaien, een paar eenvoudige websites en nog een hoop meer zoals o.a. een goed gebruikte chatserver. Dat moet allemaal zo kort mogelijk uit de lucht. Mogelijk dat ik via de tweede provider gewoon alles een tijdje dubbel laat draaien. Ik heb al een domein aan het IP-nummer hangen, zodat mensen die dat domein gebruiken in pllaats van een IP-nummer vanzelf over gaan...
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Opvolger XS4All: Freedom Internet

#58 Bericht door pa3kc »

PA0ETE schreef: 05 apr 2021, 03:14 Omdat ik ook niet over wil naar IPTV van Canal Digitaal (die hadden bonje met Discovery en bieden volgens mij momenteel nog steeds geen zenders onder die paraplu, en die kijk ik toch wel geregeld).
Nu zijn Discovery channel en verwante kanalen nu ook niet meer wat het ooit was.

Het was mijn favoriete zender en later met het science kanaal erbij waren het de enige zenders die ik zag als de tv aanging.
Maar er is zoveel veranderd de laatste 10 jaar op die zenders het is gewoon niet leuk meer. Het is niet meer zoals het was.

Dit plaatje geeft wel een beetje een beeld hoe het nu is voor mij:
tv.jpg

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Opvolger XS4All: Freedom Internet

#59 Bericht door ----- »

andre schreef: 04 apr 2021, 15:59Realiseer jullie wel dat "tv over internet" (met zo'n kastje van je provider) vaak niet ideaal werkt bij andere providers.
Ik heb mijn TV abonnement ook al jaren geleden opgezegd, die meningen van zelfingenomen bekende NL'ers en de eindeloze herhalingen kan me bespaard worden. En voor de actualiteit hoef je het ook niet te doen met internet overal.
Ik kijk liever youtube waar pareltjes van kanalen zijn en ik zelf kan kiezen (bv: Vertasium, Vsauce, Ted Talks, Thoughty2 en vele meer), lineaire TV is passé.

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Opvolger XS4All: Freedom Internet

#60 Bericht door ----- »

Ik wil daar nog wel wat over roepen, vroeger toen je nog stiekem kon kijken werd kijk&luister geld apart geïnd, nu is het bij de algemene belastingen getrokken.

Dat terwijl het nu onmogelijk is TV te kijken zonder abonnement. Laat ze het kijk&luister geld bij het TV abonnementen optellen dan hoef ik niet meer mee te betalen aan die inteelt herhalings-machine.

Plaats reactie