Opvolger XS4All: Freedom Internet

Hardware en software.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA2EFR
Berichten: 1455
Lid geworden op: 04 jan 2008, 00:13
Roepletters: PA2EFR
Locatie: JO33HE: Haren Gn.
Contacteer:

Re: Opvolger XS4All: Freedom Internet

#61 Bericht door PA2EFR »

Hoe zit het met Ziggo bij jullie?
Ik heb XS4ALL, maar mijn Ziggo aansluiting werkt gewoon, met de basiskanalen, incl. Ziggo Sport, en ik heb geen abonnement.
Gebruik ik alleen voor F1... :mrgreen:

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Opvolger XS4All: Freedom Internet

#62 Bericht door PA0ETE »

Smaken verschillen. Er wordt ook nog veel naar lineaire TV gekeken.

Ik vind het vooral belangrijk dat ik mijn eigen selecties maak, of dat nu lineair is of bij andere platforms. Door daar op internet te vertrouwen geef je een deel van je autonomie/keuzevrijheid op. Je krijgt dan alleen de sensationele verhalen en dingen waar je eerder interesse vertoonde, gefilterd door culturele gevoeligheden aan de andere kant van de plas in de VS en de commerciële belangen van de aanbieder...
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Opvolger XS4All: Freedom Internet

#63 Bericht door pc1mb »

Tegenwoordig adverteert kpn z'n eigen diensten op de pagina van xs4all. Dat doet echt raar aan, alsof ze de pagina gehackt hebben. Dat zal liefhebbers ook niet lekker zitten. Nee, xs4all is helaas een aflopende zaak. Maar zolang het kan blijf ik er.

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Opvolger XS4All: Freedom Internet

#64 Bericht door ----- »

PA0ETE schreef: 05 apr 2021, 08:31Ik vind het vooral belangrijk dat ik mijn eigen selecties maak
Dat vind ik ook, Maar de Nederlandse TV is ook een bubbel, het is dus zaak dus je nieuws van verschillende bronnen te halen. ps ik ben nergens ooit continu ingelogd en wis cookies elke sessie, daarmee ontsnap je enigszins aan de bubbel.

Ontopic: ook ik ga weg bij XS4ALL, maar dat komt omdat er hier glasvezel komt waarbij XS4ALL noch FREEDOM aangeboden wordt. ik ga overstappen naar: Helden van nu, die levert nog enigszins services vergelijkbaar met XS4ALL (vast IP)

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Opvolger XS4All: Freedom Internet

#65 Bericht door Juul - PE0GJG »

Ik ga binnenkort ergens wonen waar niks anders is-ligt als ZIGGO. Heb dus sinds 1972 (PTT-KPN) afscheid moeten nemen.
Dus ik heb geen keus. En dan daarbij, "Het maakt mij niks uit"
Ik ben nog uit de tijd dat je een callboek had met naam, adres en roepletters.....................hi
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Opvolger XS4All: Freedom Internet

#66 Bericht door andre »

Woon je dan ook nog steeds in Zeewolde Juul? Anders kan ik mijn callbook uit 1990 ook wel opstoken :lol:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Opvolger XS4All: Freedom Internet

#67 Bericht door PA0ETE »

PE5TT schreef: 05 apr 2021, 09:50
PA0ETE schreef: 05 apr 2021, 08:31Ik vind het vooral belangrijk dat ik mijn eigen selecties maak
Dat vind ik ook, Maar de Nederlandse TV is ook een bubbel, het is dus zaak dus je nieuws van verschillende bronnen te halen. ps ik ben nergens ooit continu ingelogd en wis cookies elke sessie, daarmee ontsnap je enigszins aan de bubbel.

Ontopic: ook ik ga weg bij XS4ALL, maar dat komt omdat er hier glasvezel komt waarbij XS4ALL noch FREEDOM aangeboden wordt. ik ga overstappen naar: Helden van nu, die levert nog enigszins services vergelijkbaar met XS4ALL (vast IP)
Ik ben journalist, dus dat schept een extra verantwoordelijkheid. Veel mensen (zelfs collega's) bekijken het nieuws via Fakebook of Twitter, die daar dan bijvoorbeeld Teletekst op kijken of een andere site. Even een wake-up-call voor wie dat niet weet: Twitter laat maar 20% van de pagina's door die Teletekst voor jou uitbrengt. En die zijn inderdaad gefilterd op eerdere belangstelling, sensatie, culturele voorkeuren die niet de Nederlandse zijn, en commerciële voorkeuren van het bedrijf zelf. Dat is natuurlijk heel kwalijk, zeker wanneer je dat niet weet.

Ik gebruik vaak eigen nieuws-aggregators (zeg maar elektronische knipselkranten), en ik heb bij grootschalige nieuws-items meerdere nieuws-tickers/banners, o.a. met het programma Tickr die door het beeld lopen.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Opvolger XS4All: Freedom Internet

#68 Bericht door pc1mb »

Dus als je volger bent zie je ook maar een deel van de tweets?? Dacht dat je dan toch alles zag wat een account twittert?

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Opvolger XS4All: Freedom Internet

#69 Bericht door Juul - PE0GJG »

andre schreef: 05 apr 2021, 10:58 Woon je dan ook nog steeds in Zeewolde Juul? Anders kan ik mijn callbook uit 1990 ook wel opstoken :lol:
Zou ik maar doen.........................Hoewel ik nu weer naar Flevoland terug keer.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Opvolger XS4All: Freedom Internet

#70 Bericht door PA0ETE »

1990... dat is toen alle veldwachters nog op een varken het dorp door crossten, en met hun proppenschieters geitenkeutels schoten. :lol: :lol: :lol:
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Plaats reactie