probleem met log4om2 export to adif

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
ON4CAY
Roepletters: ON4CAY

probleem met log4om2 export to adif

#1 Bericht door ON4CAY »

Een tijdje geleden ben ik begonnen met Log4OM2 in combinatie met WSJT-x en Gridtracer en alles leek prima te werken.
Nu had ik een paar dagen geleden een QSO met een Cubaans station en het viel me op dat die QSO ontbrak in eQSL, andere QSO's werden wel perfect doorgestuurd.
Dus ik dacht vanuit Log4OM2 een ADIF te exporteren en die te uploaden in eQSL. Maar toen bleek het exporteren van een ADIF niet meer te werken (voorheen wel). Als ik bij File naar Export ADIF ga, dan krijg ik wel het ADIF export venster, maar de lijn helemaal bovenaan is leeg ipv het path te geven. Ik vink dan zoals voorheen 'Export standard ADIF' aan maar als ik dan op 'Save log' onderaan klik, gebeurt er niets. Ik krijg een cursor in het grote zwarte veld, maar kan daar ook niets ingeven. Ik heb de ganse harde schijf doorzocht naar .adi files, maar zie enkel degene die ik voorheen had geëxporteerd.
Hetzelfde doet zich voor als via QSO manager een ADIF wil aanmaken, dus dat blijkt ook geen oplossing.
Komt erbij dat ik intussen ook een LoTW account heb aangemaakt, maar kan daar dus ook mijn ADIF niet importeren omdat ik geen ADIF kan aanmaken in Log4OM2. Dus alles zit daardoor 'vast'.
Kan het iets te maken hebben met het feit dat ik JTAlert geïnstalleerd heb waardoor die ergens een knoop hebben aangemaakt? Lijkt me niet logisch, maar je weet maar nooit...
In Log4OM2 zie ik wel bij de setting onder 'connections' de regel [UDP-INBOUND][ADIF_MESSAGE][2333]INCOMING JT ADIF (staat die JT voor JTAlert misschien?) als enige regel staan, en of die aan of afvink maakt ook geen verschil.

Kan iemand me hiermee helpen? Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door ON4CAY op 10 apr 2025, 12:18, 2 keer totaal gewijzigd.

PH7R
Roepletters: PH7R

Re: probleem met log4om2 export to adif

#2 Bericht door PH7R »

Waarom exporteer je niet via Utilities en QSL manager?
Civilisations are inevitably crushed by the weight of nobheads shortly after inventing the internet
You take the red pill (Ham license), you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit hole goes

ON4CAY

#3 Bericht door ON4CAY »

Dat werkt ook niet (meer): zie mijn topicstart.

PS in Gridtracker staat die QSO met het Cubaans station wel aangeduid.

Update: net een FT-8 QSO gemaakt met een RU3 station, en ik kreeg in WSJT-x een ping van Log4OM2 om aan te geven dat dit daarin zou opgenomen worden, maar dat staat er niet bij. Alles lijkt hier in de knoop te zitten sinds ik JTAlert had geïnstalleerd :(

PH7R
Roepletters: PH7R

#4 Bericht door PH7R »

ON4CAY schreef: 10 apr 2025, 12:19 Alles lijkt hier in de knoop te zitten sinds ik JTAlert had geïnstalleerd :(
Niet wanhopen. Stuur mij even een PM.
Civilisations are inevitably crushed by the weight of nobheads shortly after inventing the internet
You take the red pill (Ham license), you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit hole goes

ON4CAY

#5 Bericht door ON4CAY »

Net verstuurd :)

Plaats reactie