PI2SHB websdr
PI2SHB websdr
Het lukt mij niet om de websdr PI2SHB werkend te krijgen op mijn schootkompjoeter. http://sdr.shbrg.nl:8074/
De website komt weliswaar op het scherm te staan maar functioneerd echter niet en ik snap daar niks van.
Hier een HP laptop met daarop Linux Mint 22 Xfce en gebruik Firefox 130.0.1
Iemand die het misschien weet te vertellen?
De website komt weliswaar op het scherm te staan maar functioneerd echter niet en ik snap daar niks van.
Hier een HP laptop met daarop Linux Mint 22 Xfce en gebruik Firefox 130.0.1
Iemand die het misschien weet te vertellen?
Sinds 1976 geïnteresseerd in amateurradio.
Re: PI2SHB websdr
Bij mij ook niet.Note: you need both Java and JavaScript enabled for this page to work properly. If you don't hear anything, probably
Java is disabled or its version is too old (i.e., pre-1.4.2).
Andere WebSDR programmas gebruiken het moderne HTML5, dat wel gewoon werkt.
73 de PA2WN, Theo
- PA0ETE
- Roepletters: PA0ETE
- Contacteer:
Hij werkt hier in de Chromium-browser, niet in Firefox. Ik gebruik Chromium onder Linux, dan werkt het in Google Chrome onder Windows ongetwijfeld ook.
Vergeet niet om de knop "audio inschakelen" bovenaan in te drukken, en verder staat standaard de squelch aan. Dus als je niets hoort moet je dat vinkje ook uit zetten.
Vergeet niet om de knop "audio inschakelen" bovenaan in te drukken, en verder staat standaard de squelch aan. Dus als je niets hoort moet je dat vinkje ook uit zetten.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me
Naar aanleiding van bovenstaande post heb ik Chromium geïnstalleerd en dat werkt inderdaad. De labels zijn handig om direct naar de voorgeprogrammeerde frequentie te gaan. Alleen de 23 cm preset pi6shb lijkt niets te doen.
Opmerkelijk dat je wel eerst je call moet invoeren om deze websdr te kunnen gebruiken.
Opmerkelijk dat je wel eerst je call moet invoeren om deze websdr te kunnen gebruiken.
- PA0ETE
- Contacteer:
Bij meerdere websdr's dient die call zodat je kunt zien wie-waar afstemt, en om bij de discussie op de site te zetten, maar ik zie zo snel niet of dat hier ook zo is.
Dus je moet eerst een pact met de Google duivel afsluiten, door zijn browser te gebruiken, om dit te gebruiken?
Vreemd vind ik dat.
Theo
Vreemd vind ik dat.
Theo
Sinds wanneer is een call of luisternummer verplicht om naar een radio-uitzending te mogen luisteren??
- pa3met
- Roepletters: PA3MET
- Contacteer:
heb je al eens geprobeerd om "vlabakje" of "dakhaas" in te vullen? Denk je dat er een controle is op wat er ingevuld wordt?
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100
- pa3met
- Contacteer:
ik zou niet weten waarom. chromium doet het ook. en er zijn vast nog veel meer browsers die het doen. Het wordt pas een dingetje als het alleen met safari of IE6 zou werken.
- pa3met
- Contacteer:
wellicht als koekje om te onthouden waar je het laatst gebleven was ofzo. geen idee. als ik mijn call niet wil invullen dan zet ik wat anders neer.
- PA1Bj
- Roepletters: PA1BJ
- Contacteer:
Standaard staat de squelch aan. Hier althans
- PA0ETE
- Contacteer:
Chrome is net als Edge een browser die gebaseerd is op de Chromium-browser. Chrome is van Google, Edge van Microsoft, en Chromium is, hoewel een initiatief van de firma Google van de open source community. En dus heb je de keuze Chromium en Chrome lijken sterk op elkaar, maar er zijn een aantal verschillen. Chromium wordt ook gebruikt voor Opera en een aantal mobile browsers.
Firefox (incl. afgeleiden daarvan als SeaMonkey) raakt hierdoor de laatste jaren steeds verder in de verdrukking, en vooral de meest recente jaren komt het steeds vaker voor dat sites wel werken onder de Chromium-familie, maar niet met Firefox. Daar gaat het met name om sites die dingen als live streaming bieden.
Zie eventueel:
https://en.wikipedia.org/wiki/Google_Chrome
https://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Edge
https://en.wikipedia.org/wiki/Chromium_(web_browser)
- PA0ETE
- Contacteer:
Het gaat niet om het luisteren, maar de eigenaar van een website mag zeker eisen stellen aan het gebruik van zijn site. Maakt niet uit of het een site is met leuke plaatjes waar je om moet lachen of dat het een ontvanger is.
In plaats van de site van die persoon te gebruiken ben je echter vrij om een andere site te gebruiken en sterker nog, je mag heel gewoon ook zelf zo'n site in de lucht brengen, en dan mag je desnoods als voorwaarde stellen dat de mensen de kleur van hun (vers gewassen) onderbroek moeten invullen voordat ze de ontvanger mogen gebruiken
- PA0ETE
- Contacteer:
Ik weet niet zeker of een amateurcall, net als het kenteken van een auto in de zin van de wet als privacygegeven wordt gekenmerkt.
Als dat zo is, dan is het wellicht niet toegestaan om de call te vragen zonder de reden van het gebruik ervan, en het verdere privacybeleid van de site te vermelden.
Dat dan weer wel
(Maar de kleur van een vers gewassen (of ongewassen) onderbroek is volgens mij geen privacygegeven)
Als dat zo is, dan is het wellicht niet toegestaan om de call te vragen zonder de reden van het gebruik ervan, en het verdere privacybeleid van de site te vermelden.
Dat dan weer wel
(Maar de kleur van een vers gewassen (of ongewassen) onderbroek is volgens mij geen privacygegeven)