voeding diamond GSV3000

Alle overige elektronica.
Bericht
Auteur
PD8L
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 feb 2009, 16:46
Roepletters: PD8L
Locatie: JO21WX

Re: voeding diamond GSV3000

#46 Bericht door PD8L »

PD2RTO schreef: 04 apr 2021, 19:22 Een ding valt mij op in die verhalen. Als je iets aanschaft, ga je toch eerst eens naar reviews kijken, en niet pas als het ding al in huis is. Zo kijk ik, bij aanschaf van een andere set, op youtube of daar reparatiehandleidingen zijn gepost. Als dat er veel zijn is dat type set niet wat ik zoek. Wat betreft voedingen, ik heb hier 2 60Amp HP voedingen, in een oude PA versterker gebouwd, met wat extra ontsporing. Alles wat op 12 volt draait in de shack, hangt daar aan. Leuk om te bouwen, en als de ingebouwde fan wat te veel geluid maakt, vervang je die gewoon.
Wat ik hiermee wil zeggen is, "Mensen bouw zelf eens wat, koop niet steeds die Chinese meuk!".
Beste Erik,

Deze voeding staat al jaren bekend al een oerdegelijke voeding, ik ken 3 mensen die deze voeding hebben en er geen problemen mee hebben. Voor mij kwam het als een complete verassing dat de mijne herrie maakt. Van de fluittoon problemen van zeg 10 jaar geleden had ik ook nog niet van gehoord. Verder zie ik geen verdere problemen met deze voeding in andere forums. Dus voor was dit een wel overwogen aankoop.

Verder moet je het bouwen ook leuk vinden, voor de een een verademing, voor de ander een vloek.

Dit forum is er niet voor niets, het is de bedoeling dat je elkaar hier kan helpen, dus het zou mooi zijn als je inhoudelijk reageert :-)

73's Louis de PD8L.

PA2ER
Berichten: 121
Lid geworden op: 13 feb 2010, 15:04
Roepletters: PA2ER
Locatie: Terborg

Re: voeding diamond GSV3000

#47 Bericht door PA2ER »

Sorry aan iedereen, als mijn reactie is overgekomen als zijnde, het kleineren van amateurs die minder handig zijn met electronica.
Dit wilde ik daar zeker niet mee zeggen. Wat ik er wel mee wil zeggen is, dat ik het jammer vind dat er zo weinig zelf gebouwd word en geëxperimenteerd.

Ik repareer regelmatig schakelende voedingen, van allerhande apparatuur. Als deze fluiten, staan ze vaak te oscilleren, door slechte condensators, en dan storen ze ook op HF.
Maar omdat bij deze voeding, het fluiten alleen is als de ventilator niet draai, Lijkt het er meer op dat, of de ventilator staat te oscilleren doordat hij te weinig spanning krijgt om te gaan lopen, of dat de stuur electronica van de ventilator staat te oscilleren.

Dus de vraag is om eens te meten aan de ventilator of deze een spanning krijgt, als die niet draait.

Heb net even het schema bekeken, maar daaruit blijkt dat het geen schakelende voeding is maar een conventionele. Hi mijn fout.
73 PA2ER,

TRX: Yaesu FT-2000, Yaesu FT-897D, Kenwood TS-2000, TYT TH-9800, Baofeng GT-3TP
Ant: Home made End Fed voor 10, 20 en 40 meter / Diamond X-30 / home made traped dipool 10, 20, 40 meter.
Website: Mijn website pa2er.nl
QRZ pagina: PA2ER
QRZCQ pagina: PA2ER

kenwoodts50
Berichten: 234
Lid geworden op: 31 mar 2014, 10:45

Re: voeding diamond GSV3000

#48 Bericht door kenwoodts50 »

Ik zou mij graag deze Diamond GSV 3000 willen aankopen, vraag is ,geeft deze weinig troep op de scoop na meting
Moet voldoen ,dat deze voeding ook geen storing geeft op de middengolf en langegolf
Graag u bevindingen
Gr. ON3MK
Maurits 73,

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: voeding diamond GSV3000

#49 Bericht door PE1PQX »

@Maurits ON3MK:

Als dat het geval was, hadden er zeker mensen hier melding er van gemaakt.
Lijkt mij dat deze voeding goed schoon is van QRM en andere vervelende troep.

Ik heb een K-Pro SPS8400 en die is ook schoon voor zover ik kan nagaan.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Plaats reactie