Economisch alternatief voor Heil headsets?
Economisch alternatief voor Heil headsets?
Ik ken de SB40/45 van Koss of de Quantum serie van JBL (van horen zeggen) maar zijn er nog andere headsets in het gamer- of remote werk segment waar men hier tevreden over is voor DX of Net QSOs? Bedoeling is het te gebruiken met Yaesu sets zoals FT-747GX (oudje) of FT-1000MP.
73 de PA2WN, Theo
-
- Roepletters: pe1cmo
- Contacteer:
Re: Economisch alternatief voor Heil headsets?
Volgens mij kan je elk goed zittende koptelefoon gebruiken.
Ik gebruik een Bayer DT770 pro en kan je ook gebruiken als je een keer naar muziek luistert.
Zit comfort, ik denk dat de praatjockies van de Hilversumse radio stations vrijwel allemaal zo'n ding op hun kop hebben.
Of zoek je ook iets met een microfoon ??
Ik gebruik een Bayer DT770 pro en kan je ook gebruiken als je een keer naar muziek luistert.
Zit comfort, ik denk dat de praatjockies van de Hilversumse radio stations vrijwel allemaal zo'n ding op hun kop hebben.
PE1CMO/EA7LAD
Ayamonte España
Ayamonte España
- pa3a
- Roepletters: PA3A
- Contacteer:
Ik heb een Yamaha computer headset, schelpen zijn over-ear, heeft een electret mic. Beetje vergelijkbaar met Koss. Doet al jaren goede dienst in mijn eigen shack.
Voor drukke omgeving (contest station e.d.) heb ik een David Clark, niet een goedkope oplossing maar superieur.
Voor drukke omgeving (contest station e.d.) heb ik een David Clark, niet een goedkope oplossing maar superieur.
Tegenwoordig heb je niet te dure draadloze noise cancelling headphones,
deze onderdrukken achtergrond herrie, (mede-)schreeuwers, ventilatoren etc uitstekend.
Klein bluetooth zendertje aan de set. Losse electret mic en gaan.
deze onderdrukken achtergrond herrie, (mede-)schreeuwers, ventilatoren etc uitstekend.
Klein bluetooth zendertje aan de set. Losse electret mic en gaan.
Dat bedoelde ik met headset ja. Handen vrij voor de knoppen en PC.pe1cmo schreef: ↑06 dec 2024, 18:38 Volgens mij kan je elk goed zittende koptelefoon gebruiken.
73 de PA2WN, Theo
Ik heb een Peltor headset met mike. Er zat oorspronkelijk een luchtvaartjackplug aan, dus aannemelijk is dat hij uit de vliegwereld komt. Nu zat die plug los aan de kabel... Wat weer maakte dat ik hem voor €25 op Marktplaats wist te scoren.
Hij zit prima, klinkt prima zowel rx als tx. En dempt omgevingsgeluid prima.
Inmiddels heb ik er gel-kussens op zitten wat nog prettiger zit en nog beter dempt.
David Clark headsets zitten in mijn ervaring ook echt heel lekker, als ik die nog eens een keer voor redelijk geld vind...
Heil heb ik wel eens op gehad, type weet ik niet meer. Wel dat ik hem slechter vond zitten dan zowel mijn Peltor als de David Clark.
Moraal: dit is erg persoonlijk, ga bij een zaak kijken, passen en proberen voor je wat koopt.
Wilko
Hij zit prima, klinkt prima zowel rx als tx. En dempt omgevingsgeluid prima.
Inmiddels heb ik er gel-kussens op zitten wat nog prettiger zit en nog beter dempt.
David Clark headsets zitten in mijn ervaring ook echt heel lekker, als ik die nog eens een keer voor redelijk geld vind...
Heil heb ik wel eens op gehad, type weet ik niet meer. Wel dat ik hem slechter vond zitten dan zowel mijn Peltor als de David Clark.
Moraal: dit is erg persoonlijk, ga bij een zaak kijken, passen en proberen voor je wat koopt.
Wilko
Volgens mij is het Beyer, niet Bayer, dat merk,pe1cmo schreef: ↑06 dec 2024, 18:38 Volgens mij kan je elk goed zittende koptelefoon gebruiken.
.... But will it blend?
Hier nadat de 2e heil begon te bladeren en scheuren een totaal ander merk gevonden
En inmiddels hier al jaren in gebruik : audio technica bshp 1
Een headset met een dynamisch mic element
Rx is goed , schelpen zweten niet ( behalve met die contest waarbij het in de shack ook 33graden was .. toen zweten alles 🫣)
Tx audio van deze headset : op al mn yaesu sets ongevraagde complimenten ( mic elm is ± 600ohm , en dat vonden mijn sets toch wel een fijn getal )
De connectoren heb ik wel moeten vervangen
De kabel is ook los te halen van de headset en evt te vervangen of een met andere connectors te koop
En inmiddels hier al jaren in gebruik : audio technica bshp 1
Een headset met een dynamisch mic element
Rx is goed , schelpen zweten niet ( behalve met die contest waarbij het in de shack ook 33graden was .. toen zweten alles 🫣)
Tx audio van deze headset : op al mn yaesu sets ongevraagde complimenten ( mic elm is ± 600ohm , en dat vonden mijn sets toch wel een fijn getal )
De connectoren heb ik wel moeten vervangen
De kabel is ook los te halen van de headset en evt te vervangen of een met andere connectors te koop
Jij en ik hebben een verschillend idee over "economisch" Roy. Ziet er mooi uit en zal vast heel goed werken maar voor de enkele keer dat ik de headset gebruik is dat mij wat te gek. Als de fabrikant er geen prijs bijzet maar alleen op "inquiry" reageert denk ik gelijk 'if you have to ask how much, you can't afford it'.
73 de PA2WN, Theo
Ik zal eens terug zoeken naar de prijs destijds
Uit je reactie mag ik op maken dat het geen drol mag kosten ?
Maar uit die zelfde reactie valt ook geen budget op te maken…
Google gooit er zo 5 verschillende verkopers uit
Thomman in DL heeft em ( daar heb ik de mijne ook vandaan denk ik ) https://www.thomann.de/nl/audio_technica_bphs1.htm
Bevalt hier iig meer dan prima
En btw de genoemdemodellen uit de andere reacties hebben weer een geheel ander prijskaartje
Uit je reactie mag ik op maken dat het geen drol mag kosten ?
Maar uit die zelfde reactie valt ook geen budget op te maken…
Google gooit er zo 5 verschillende verkopers uit
Thomman in DL heeft em ( daar heb ik de mijne ook vandaan denk ik ) https://www.thomann.de/nl/audio_technica_bphs1.htm
Bevalt hier iig meer dan prima
En btw de genoemdemodellen uit de andere reacties hebben weer een geheel ander prijskaartje
Kost geen drol: Labtec 242, voor 5 Euro. Al jaren in gebruik, ook in de PACC contest....
CORSAIR gamers koptelefoon.
Te koop voor ~40 €.
In gebruik bij PI4GN en alleen maar tevreden geluiden zowel RX als TX.
Alleen even het schakelaartje van de microfoon even vastlijmen, die druk
je namelijk te gemakkelijk in
Te koop voor ~40 €.
In gebruik bij PI4GN en alleen maar tevreden geluiden zowel RX als TX.
Alleen even het schakelaartje van de microfoon even vastlijmen, die druk
je namelijk te gemakkelijk in
- ON7RA
- Roepletters: ON7RA
Ik gebruik de Koss sb 45 al jaren naar tevredenheid met de YAESU FT-950, heb al vele goede reactie gekregen over de audio. Het enige minpunt is dat de microfoon die op en neer kan bewegen, na een tijdje wat losjes wordt in het bewegen. Doordat ik enige gebruiker ben heb ik deze vast gelijmt zodat deze altijd in de zelfde positie blijft staan.
73 Renaat ON7RA
- PA3DAT
- Roepletters: PA3DAT
- Contacteer:
Nou nou, € 5,00. Een koopje!
Voorjaar 2010 moest je daar nog € 65 voor neertellen! Zie https://tweakers.net/pricewatch/111814/ ... -35mm.html
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI