Dit is wat ik zie op het programma van de MiniTiouner.
dan moet ik jullie als zendamateurs toch kunnen ontvangen dat mijn schotel uitgericht staat op (25.5 / 26.0) East
Er loopt inderdaad een filmpje over de lancering van de satelliet etc. Als je die kan ontvangen ben je op de goede weg. Verder moet je niet vergeten dat je voeding op de LNB moet zetten. Dat kan geloof ik via de minitiouner express maar daar moet je iets solderen in de minitiouner express meen ik. Je kan natuurlijk ook een externe bias-T gebruiken.
Heb hier de schotel achter het raam staan, en perfect beeld via de andere satellieten. Dus ik kan de lnb verdraaien handmatig voor het beste resultaat.
Het er een 2- weg splitter tussen zitten. Voor de Satelliet ontvanger en de minitiouner.
Ik dacht, ik plaats een foto zodat jullie mij kunnen vertellen wat of hoe de instellingen moeten zijn of staan.
Mvg
Al zoekende zag ik dat er nog een programma is om datv te ontvangen. De interface ziet er rustiger uit dan Minitiouner. Ik kan er alleen nog niets over zeggen want ik heb ‘m niet geïnstalleerd.
Waarom plaats je je bericht dan.
ben hier intussen ook met een andere hobby bezig die mijn jongens bezig houdt.
Dat is Karten ,en Kippen en konijnen.
het is maar ff ter info