Ik heb enige tijd geleden een Honda Eu20i gekocht, nadat de oude generator niet bestand was tegen schakelende telefoon opladers en er geen zekering in de oude generator bleken te zitten tot mijn verbazing. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over deze veel handzamer en transportabele Honda generator. Ik "verstook" daar wel super benzine in, omdat deze mogelijk geen alcohol zou bevatten. Veroudering van brandstof zou een probleem kunnen zijn. Al na enkele maanden! (Preppers. Maar of men elkaar napraat?) Er zijn bij de autohandel flesjes met "stabilisatoren" voor stabilisatie van brandstof te koop. Wat het doet? Op advies van mijn fietsenmaker, die een nog zwaardere Honda generator heeft en daar altijd storing mee had, totdat hij Aspen brandstof ging gebruiken, bij een tuinwinkel (handel in grasmaaiers) ook maar eens een jerrycan van 5 liter aangeschaft. Duur spul! Maar het zou zuiverder zijn en niet verouderen.
https://www.aspen-benelux.nl/ Ik ben benieuwd. Zo vaak gebruik ik de generator niet.
Ik ben benieuwd welk netfilter, naam - merk, men achter de generator heeft hangen. Deze netfilters - sinusfilter? zijn er in de categorie goedkoop tot extreem duur. Ingebouwd - niet ingebouwd in een chassis deel. Zelfbouw? Graag suggesties. Ik kom er niet uit.
I.t.t. een "gewone" generator, zet een Honda generator m.b.v. een invertor de stroom om naar 230V.
https://www.honda.nl/industrial/product ... rview.html Mogelijk beschermt zoiets tegen de schakelpieken van telefoon opladers en andere schakelende voedingen. Hoe "schoon" de geleverde 230 V AC is? Tot nu toe heb ik alleen maar een accu en andere stroomvreters met deze generator opgeladen, ver van de "bekabelde" wereld. Ik heb er nog geen transceiver aan gehangen. Een Honda generator kun je ook gebruiken om een 12 volt accu mee op te laden. Maar of dat verstandig is en je niet beter een acculader op de 230V AC kunt aansluiten?
73, Nico PH7TPW