PE1NZI, even voorstellen

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Pe1nzi
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 dec 2021, 00:28
Roepletters: Pe1nzi

PE1NZI, even voorstellen

#1 Bericht door Pe1nzi »

Hallo forum,
Ik ben Martin Brus (PE1NZI). Sinds de jaren '80 gelicenseerd radio-amateur. Tijdens mijn MTS elektrotechniek en elektronica opleidingen in aanraking gekomen met radio en zenders. Ik denk zoals een ieder eerst op de niet toegestane radio-frequenties. Door een project mbt ombouw ATF-2 autotelefoons, waarvoor ik een werkend ontwerp heb gemaakt rond een Z80-CPU om de zend/ontvanger werkend te krijgen, is mij opgedrongen het radio-C examen af te leggen. De leden van de VERON regio A6 hebben toentertijd een inzameling gehouden voor mijn examen te Nieuwegein. Sinds dien een brave jongen die zich netjes aan de regels houdt. Nu je tegenwoordig ook met een PE-call de korte golf mag betreden gaat er een nieuwe wereld voor je open. Ik werk al jaren (20) in de ICT, dan is 's avonds een beetje analoog een fijne afwisseling van de ééntjes en nulletjes. Daarnaast is elektronica een echte hobby geworden en gelukkig niet mijn beroep, want dan heb je geen hobby meer. HI. En moeten het dan toch ééntjes en nulletjes worden, dan zijn de arduino's en RPI's fantastisch speeltjes. Voor de arduino's is het voor mij een sport om deze te programmeren met old-school mnemonics machinetaal. Er is na mijn reguliere werk dus altijd iets te doen.

Bij deze een korte impressie.

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: PE1NZI, even voorstellen

#2 Bericht door PA3RIS »

Welkom Martin en veel plezier hier op dit forum!

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: PE1NZI, even voorstellen

#3 Bericht door PE2AAB »

Hoi Martin,

Van harte welkom op dit forum!
Een herkenbare manier om in aanraking te komen met deze mooie hobby. Heel veel plezier op dit forum. Neus er eens rond; een schat aan informatie maar natuurlijk ook een mooie vraagbaak in geval van uitdagingen met betrekking tot de hobby.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
Paula Bean
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 aug 2019, 12:50

Re: PE1NZI, even voorstellen

#4 Bericht door Paula Bean »

Pe1nzi schreef: 25 dec 2021, 23:23Ik denk zoals een ieder eerst op de niet toegestane radio-frequenties.
Om deze reden moet ik mij beperken tot experimenten op de 11 meter.

Maar ik ben aan het studeren!

Plaats reactie