migratie zendamateur.com

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Bericht
Auteur
pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: migratie zendamateur.com

#46 Bericht door pe1hzg »

Een verschil lijkt te zijn dat de link "active onderwerpen" op de homepage verdwenen is. Deze is nu verstopt onder "snelle links".

Deze wijziging had ik graag teruggedraaid gezien: het is voor mij de eerste link die ik aanklik "wat is er gebeurd / veranderd"

Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Beheerder
Berichten: 239
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:03
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: migratie zendamateur.com

#47 Bericht door Tjalling PE1RQM »

pe1hzg schreef: 15 mar 2021, 17:59 Een verschil lijkt te zijn dat de link "active onderwerpen" op de homepage verdwenen is. Deze is nu verstopt onder "snelle links".

Deze wijziging had ik graag teruggedraaid gezien: het is voor mij de eerste link die ik aanklik "wat is er gebeurd / veranderd"
Dat zit in het ontwerp van de thema's van de laatste versie waar we op over zijn gegaan. Dit past bij de uniforme weergave tussen de desktop en de mobiele versie van deze site. Deze link zou je bijvoorbeeld op je bladwijzerbalk kunnen zetten van je browser om zonder menu toch in één keer naar die pagina te kunnen gaan:

search.php?search_id=active_topics

Gebruikersavatar
PH4CK
Berichten: 586
Lid geworden op: 29 sep 2006, 16:30
Locatie: JO22XK

Re: migratie zendamateur.com

#48 Bericht door PH4CK »

Het ziet er allemaal goed uit maar waar kan ik de lettergrote instellen, het is wel erg klein op mijn laptop vergeleken met andere forums.
Ja ik weet dat je kunt inzomen of onder windows een groter lettertype kiezen maar om dit alleen voor dit forum te doen is niet echt makkelijk.
het moet kunnen anders kan het niet
Denk in oplossingen, niet in problemen

Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Beheerder
Berichten: 239
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:03
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: migratie zendamateur.com

#49 Bericht door Tjalling PE1RQM »

PH4CK schreef: 15 mar 2021, 21:34 Het ziet er allemaal goed uit maar waar kan ik de lettergrote instellen, het is wel erg klein op mijn laptop vergeleken met andere forums.
Ja ik weet dat je kunt inzomen of onder windows een groter lettertype kiezen maar om dit alleen voor dit forum te doen is niet echt makkelijk.
Ik was er nu mee bezig, maar in de testomgeving zien de letters er dan voor iedereen vetgedrukt uit. Ik ga hier nog wat mee testen en ben er nog niet helemaal uit.

Veel browsers (zoals Firefox) onthouden de laatstgekozen zoominstelling, waardoor je dit maar één keer op je eigen voorkeur in hoeft te stellen. Dat zou voor de meesten een goede oplossing moeten zijn voorlopig.

Gebruikersavatar
PH4CK
Berichten: 586
Lid geworden op: 29 sep 2006, 16:30
Locatie: JO22XK

Re: migratie zendamateur.com

#50 Bericht door PH4CK »

Hoi Tjalling, bedankt voor de tip, werkt ook met Chrome, zo lukt het voorlopig wel. :)
het moet kunnen anders kan het niet
Denk in oplossingen, niet in problemen

Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Beheerder
Berichten: 239
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:03
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: migratie zendamateur.com

#51 Bericht door Tjalling PE1RQM »

PH4CK schreef: 15 mar 2021, 21:48 Hoi Tjalling, bedankt voor de tip, werkt ook met Chrome, zo lukt het voorlopig wel. :)
Ik heb het experimenteel ietsje groter gezet (van 1.3 naar 1.35em). Het lijkt wat vetgedrukter. Mogelijk dat je weer iets terug moet zoomen. Ik ben benieuwd of jullie dit beter vinden, of liever de dunnere letters zien. Als je geen verschil ziet, komt dat door je browsercache.

(update: zie twee berichten verderop :) )

Gebruikersavatar
PH4CK
Berichten: 586
Lid geworden op: 29 sep 2006, 16:30
Locatie: JO22XK

Re: migratie zendamateur.com

#52 Bericht door PH4CK »

ik heb de zoom nu op 110% dan is het goed leesbaar, originele stand mag wat mij betreft wel iets groter.
het moet kunnen anders kan het niet
Denk in oplossingen, niet in problemen

Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Beheerder
Berichten: 239
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:03
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: migratie zendamateur.com

#53 Bericht door Tjalling PE1RQM »

Ik heb het lettertype even op Verdana gezet, wat naar mijn idee een prettiger lezend formaat oplevert. Even proberen zeg maar. Dit geldt alleen voor Alanstyle-Subsilver.
Van dit thema heb ik de maximale breedte ook beperkt. Nog steeds wel redelijk fors met 1500px, maar niet meer een behangbrede weergave op die 87 inch monitoren van jullie ;)

nanko
Berichten: 503
Lid geworden op: 10 okt 2012, 21:42
Roepletters: PA0V
Locatie: JO33JH

Re: migratie zendamateur.com

#54 Bericht door nanko »

Wat mij betreft niks meer aan doen.
Minder gezoek voor mij nu de layout nagenoeg gelijk is aan een ander forum waar ik veel gebruik van maak

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2051
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: migratie zendamateur.com

#55 Bericht door PA1AIS »

Het is heel wat meer links-rechts met de muis.
Ergonomisch is de huidige layout niet echt doordacht in mijn beleving, en dat is jammer.

Als ik ongelezen berichten krijg, moet ik nu helemaal naar rechts om de laatste pagina van een draadje in een nieuwscherm te openen, dat was direct naast/onder de topic titel.
Aangezien de westerse mensch over het algemeen qua schrijven en lezen links georiënteerd is, begin je nu gelijk het bericht te lezen en moet je bewust rechts kijken wie het geschreven heeft. dat was dus voorheen in één oogopslag. Nu niet meer.

Het is erg mooi dat het forum er is, daarover is geen twijfel. Maar de forumsoftware maker kan wel een cursus ergonomie van me krijgen.
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
PA2EFR
Berichten: 1455
Lid geworden op: 04 jan 2008, 00:13
Roepletters: PA2EFR
Locatie: JO33HE: Haren Gn.
Contacteer:

Re: migratie zendamateur.com

#56 Bericht door PA2EFR »

Komt omdat je aan de oude layout gewend was.
Gewoon een kwestie van even gewennen.

0000
Berichten: 222
Lid geworden op: 30 jan 2017, 13:00

Re: migratie zendamateur.com

#57 Bericht door 0000 »

Op de smartphone werkt het niet naar behoren. Voorheen was de hele beginpagina zichtbaar, na migratie alleen een gedeelte, naar rechts scrollen kan niet!
Het ligt niet aan de smartphone instellingen.
Bijlagen
image0.png
qrz.c/db/PA5E

Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Beheerder
Berichten: 239
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:03
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: migratie zendamateur.com

#58 Bericht door Tjalling PE1RQM »

Dat hoort zo, dit is namelijk nu de mobiele versie van de site die je te zien krijgt. Voor het overzicht op een klein scherm, zijn minder relevante functies uit het zicht geplaatst. Het is even wennen, maar alles wat je nodig hebt zit er gewoon in op de mobiele site. Het lijkt daarom nu meer op een app, dan een grote website waar je in moet zoomen en scrollen.

0000
Berichten: 222
Lid geworden op: 30 jan 2017, 13:00

Re: migratie zendamateur.com

#59 Bericht door 0000 »

Wel jammer. Iets heel relevants, althans voor mij was bv de meest recente datum/tijdstip post. Dan kon je even snel zien in je favoriete rubrieken wat er nieuw was.
Nu is dit foetsie en zou ik op de gok een rubriek moeten openen om te kijken of er een update is.
Ook het scrollen naar beneden is er extra bij gekomen. Voorheen hoefde ik niet naar beneden te scrollen, kon gewoon met een vinger de rubriek aanklikken ondanks het kleine scherm.

Kwa gebruiksgemak is dit een flinke tegenvaller.
qrz.c/db/PA5E

PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: migratie zendamateur.com

#60 Bericht door PH7R »

Volgens mij kun je toch via snelle links snel zien of er nieuwe / ongelezen berichten zijn?
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

Plaats reactie