migratie zendamateur.com

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Bericht
Auteur
pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: migratie zendamateur.com

#91 Bericht door pc1mb »

Ik zie ook geen probleem hoor.
Alles werkt in mobiele versie, niks ingewikkeld of onhandig. Gewoon prima.

Ik word ook niet zomaar uitgelogd ofzo.
Ja er zijn wat knoppen verplaatst, maar dat maakt het niet meer of minder handig. Nou vooruit: de ongelezen berichten / actieve onderwerpen linkjes staan over twee regels wat dicht boven mekaar in de header, in portrait modus, maar als dat te lastig "klikt" kun je ze ook via de menuknop benaderen, dus dat is een spijker op laag water.

Misschien kan PA5E beter gaan klagen bij zijn mobiel bouwer dan bij deze website bouwer, als het bij hem niet werkt...

Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Beheerder
Berichten: 239
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:03
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: migratie zendamateur.com

#92 Bericht door Tjalling PE1RQM »

Zoals eerder duidelijk was, is er een verschil van mening van hoe een mobiele website er uit moet zien. Wij hebben dit niet zelf gebouwd bovendien, dit is gewoon een open source pakket en een grote groep vrijwilligers bouwt dit. Ik heb tegen PA5E gezegd, dat hij in de browser de desktopversie kan tonen en daar heb ik niet van terug gehoord of dat wel goed was voor hem.

Hoe dan ook ben ik het niet eens met PA5E van hoe een mobiele website er uit moet zien en bekijk ik daarnaast de positieve beoordelingen van andere gebruikers. Ik heb best wel veel aangepast met die feedback, maar ik ga geen ouderwetse desktopweergave terugbrengen op de mobiel. Dat moet je zelf instellen als je dat wil. Voor Chrome nogmaals : drie rondjes rechtsboven en dan desktopsite aanvinken.
Bijlagen
Mobiele weergave
Mobiele weergave
Desktop weergave
Desktop weergave

Gebruikersavatar
PE1FTV
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 apr 2005, 15:30
Roepletters: PE1FTV
Locatie: Riethoven

Re: migratie zendamateur.com

#93 Bericht door PE1FTV »

De mobiele versie werkt voor mij prima hoor. Blij mee :-)
73, Ad (pe1ftv)

Gebruikersavatar
PA2EFR
Berichten: 1455
Lid geworden op: 04 jan 2008, 00:13
Roepletters: PA2EFR
Locatie: JO33HE: Haren Gn.
Contacteer:

Re: migratie zendamateur.com

#94 Bericht door PA2EFR »

Is Tapatalk niet een mogelijkheid?
Zit ook op mijn fora.

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: migratie zendamateur.com

#95 Bericht door pc1mb »

Liever geen tapatalk. Drammerige popups, reclame en dan moeten betalen aan tapatalk om die zooi uit te schakelen. Terwijl de mobiele versie van phpBB zelf gewoon prima werkt.

Nee lekker zo laten. phpBB team is niet achterlijk.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7081
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: migratie zendamateur.com

#96 Bericht door PE2AAB »

Tjalling PE1RQM schreef: 21 mar 2021, 12:34 Hi Rick,

Wij hebben het vervallen van de aanmeldsleutels (zoals phpbb dat vrij vertaald noemt) na een x hoeveelheid tijd uitgeschakeld staan. Ik kan jouw probleem ook niet merken op mijn smartphone (Android met Chrome). Dit zou dus iets specifieks moeten zijn tussen phpbb en jouw configuratie. De enige setting die ik nog zag staan die mogelijk invloed kan hebben, is browservalidatie. Die hebben we ingeschakeld (default setting). Maar als het goed is geeft jouw smartphone gewoon die gegevens retour tijdens het validatieproces. Dus ik heb daar helaas voor nu nog even geen idee van, waar dat probleem zich voordoet.
Hi Tjalling; nog een observatie; het uitlog probleem doet zich alleen mobiel voor en ook alleen bij het profiel 'AllanStyle-SUBSILVER'. Bij 'prosilver' lijkt het probleem zich niet voor te doen. Proefondervindelijk vastgesteld ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

0000
Berichten: 222
Lid geworden op: 30 jan 2017, 13:00

Re: migratie zendamateur.com

#97 Bericht door 0000 »

pa3kc schreef: 24 mar 2021, 23:29
PA5E schreef: 24 mar 2021, 20:33 Tjalling, zorg eens dat de mobiele versie eens fatsoenlijk werkt!
en niet komen met dit en daar zo, even wennen?

Leg dit probleem eens voor aan een 2nd opinion webbouwer, misschien kan hij je helpen in het vinden van een oplossing!
Wat werkt er dan niet voor jou?
ok, ik kan soms misschien iets te fel zijn in bewoording (is m'n default aard).
Tenslotte, als je zendamateur bent, dan ben je eigenlijk al bij voorbaat een soort van 'Paradijsvogel' ..afwijkend van het normale en ...ooh, wacht, dat is een andere ...ik dwaal af :-;
'n poosje afwezigheid doet wonderen, bezinning! Altijd goed ..en terecht dat mensen mij hierop wijzen, ik kan soms even flink uit de hoek komen,

Dit gezegd te hebben, op mijn 'oude' iphone SE (2e gen) vond ik de vorige layout app overzichterlijker.
Ik weet ook dat de weboperator z'n best doet om een nieuwe huidige versie te lanceren met de middelen die er zijn.

Mijn voorkeur is 'simpel, overzichtelijk en eenvoud', zonder poespas, ronde hoeken en meerdere klik's,
Zal het na afwezigheid nog eens bekijken op een iphone 12 mini

da-di-da-dah, tot zover dit bericht
qrz.c/db/PA5E

Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Beheerder
Berichten: 239
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:03
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: migratie zendamateur.com

#98 Bericht door Tjalling PE1RQM »

Je mening wordt wel gewaardeerd hoor. Reken maar.
Het is lastig om het voor iedereen perfect te maken en wij hebben ervoor gekozen om zo weinig mogelijk aanpassingen te doen aan de thema's die met het forumsoftware worden meegeleverd. Daar hebben we er twee van geactiveerd, zodat mensen wat kunnen schakelen. Dat zou je nog wel eens kunnen proberen (kan in gebruikerspaneel).

Groet!
Tjalling

Plaats reactie