migratie zendamateur.com

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Beheerder
Berichten: 239
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:03
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: migratie zendamateur.com

#61 Bericht door Tjalling PE1RQM »

Een mobiele site is een bijzonder grote winst voor de meeste gebruikers. Afhankelijk van de grootte van het scherm, zal de pagina zich dynamisch aanpassen. Je kan als je browser het ondersteunt, gewoon de desktoppagina opvragen, maar dan moet je weer worstelen met scrollen en zoomen. In Chrome kan dat door op de drie stipjes te drukken en dan onderin het menu te kiezen voor "desktoppagina opvragen".

Het is even ontdekken en dan denk ik dat je al snel niet meer terug wil. Klik maar eens op die drie streepjes linksboven, of volg de links die direct in beeld staan onder de zoekbalk. Daar staan denk ik de rubrieken die je zoekt. Eén knopje zonder schuiven en scrollen.

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: migratie zendamateur.com

#62 Bericht door pa3kc »

Tjalling PE1RQM schreef: 16 mar 2021, 13:57 Een mobiele site is een bijzonder grote winst voor de meeste gebruikers. Afhankelijk van de grootte van het scherm, zal de pagina zich dynamisch aanpassen. Je kan als je browser het ondersteunt, gewoon de desktoppagina opvragen, maar dan moet je weer worstelen met scrollen en zoomen. In Chrome kan dat door op de drie stipjes te drukken en dan onderin het menu te kiezen voor "desktoppagina opvragen".

Het is even ontdekken en dan denk ik dat je al snel niet meer terug wil. Klik maar eens op die drie streepjes linksboven, of volg de links die direct in beeld staan onder de zoekbalk. Daar staan denk ik de rubrieken die je zoekt. Eén knopje zonder schuiven en scrollen.
Heerlijk, dit miste ik erg met Chrome en Safari op mobiele devices.

Het ziet er allemaal erg mooi uit zo!

0000
Berichten: 222
Lid geworden op: 30 jan 2017, 13:00

Re: migratie zendamateur.com

#63 Bericht door 0000 »

PA5E schreef: 16 mar 2021, 12:31 Wel jammer. Iets heel relevants, althans voor mij was bv de meest recente datum/tijdstip post. Dan kon je even snel zien in je favoriete rubrieken wat er nieuw was.
Nu is dit foetsie en zou ik op de gok een rubriek moeten openen om te kijken of er een update is.
Ook het scrollen naar beneden is er extra bij gekomen. Voorheen hoefde ik niet naar beneden te scrollen, kon gewoon met een vinger de rubriek aanklikken ondanks het kleine scherm.

Kwa gebruiksgemak is dit een flinke tegenvaller.


Ik heb het nog eens bekeken op een smartphone met groter scherm. Nou, als je 'm kantelt dan is de rechterinfo wel zichtbaar.
Op een 4 inch scherm niet.
Dus, de huidige mobiele versie is wat mij betreft geen verbetering!


Nog iets over de 'normale' versie. Voorheen was het veel duidelijker (rechter kolom) met vermelding van alleen datum en tijdstip te laten zien. Zo zag je meteen of er een recente update post was.
Nu staat en een bende tekst bij, is ook onoverzichtelijk. datum en tijd is nu weggemoffeld eronder.
qrz.c/db/PA5E

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: migratie zendamateur.com

#64 Bericht door PD2R »

Het zal wel aan mij liggen maar de mobiele versie is een geweldige vooruitgang. Voorheen bekeek het forum zelden op mijn Samsung S9. Nu gaat het uitstekend.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6242
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: migratie zendamateur.com

#65 Bericht door PA3DAT »

PA5E schreef: 16 mar 2021, 12:31 Wel jammer. Iets heel relevants, althans voor mij was bv de meest recente datum/tijdstip post. Dan kon je even snel zien in je favoriete rubrieken wat er nieuw was.
Nu is dit foetsie en zou ik op de gok een rubriek moeten openen om te kijken of er een update is.
Waarom kijk je niet bij Nieuwe Berichten? Linksboven Snelle Links > Nieuwe Berichten.
Of: Nieuwe berichten, rechtsboven op de voorpagina.
Dan zie je een overzicht van alle nieuwe berichten die er sinds je laatste bezoek zijn bijgekomen.
Eventueel bij het verlaten van het forum even klikken op de voorpagina rechtsboven: Markeer Forums Als Gelezen.
Laatst gewijzigd door PA3DAT op 16 mar 2021, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
73 de Aloys PA3DAT / 5P4W

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6242
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: migratie zendamateur.com

#66 Bericht door PA3DAT »

@Tjalling: ik ben geen techneut wat het forum betreft, bij mij gebeurt dat door het IT-team van mijn zakelijke partner en host, ISN in Zoetermeer.
Op mijn verzoek hebben die een regeltje linksboven op de voorpagina gezet:
Je berichten | Nieuwe berichten | Ongelezen berichten | Actieve onderwerpen
Alleen al de link "Nieuwe berichten" op die plek zou een verbetering zijn, nu moet je die nog "uit dat klapluikje halen..."

Wacht even: die heb je al! Je hebt 'm er op de voorpagina aan de rechterkant bijgezet. Daar moet ik even aan wennen :D

Ik gebruik nu Prosilver. Wordt dat uiteindelijk de enige keuze? Ik vind die AllenStyle-SUBSILVER zooooo mooi! Veel rustiger.
73 de Aloys PA3DAT / 5P4W

Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Beheerder
Berichten: 239
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:03
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: migratie zendamateur.com

#67 Bericht door Tjalling PE1RQM »

Ik had die link niet zelf toegevoegd hoor haha. Blijkbaar is dat tegenwoordig standaard al toegevoegd. Maar anders had ik dat wel gedaan hoor.

We houden zowel Prosilver als AllenStyle Subsilver als optie permanent aan voor dit forum (dus je kan schakelen, hi). Die laatste is als standaard ingesteld voor dit forum nu. Prosilver de optie. Ik heb voor Allenstyle de eerdergenoemde font-optimalisaties gedaan. Ook heb ik de opmerking van het beperken van de breedte op grote monitoren ter harte genomen. Die is nu ook beperkt in Allenstyle-Subsilver, net als in Prosilver. Alleen met 1500px wel iets breder dan Prosilver. Willen mensen nóg smaller, dan de browser maar wat smaller en iedereen is blij ;)

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6242
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: migratie zendamateur.com

#68 Bericht door PA3DAT »

Geweldig, ben ik blij mee! :D
Mijn hartelijke dank.

Bij die AllenStyle mist nog het Zendamateur.com-logo.
73 de Aloys PA3DAT / 5P4W

Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Beheerder
Berichten: 239
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:03
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: migratie zendamateur.com

#69 Bericht door Tjalling PE1RQM »

PA3DAT schreef: 16 mar 2021, 20:56 Bij die AllenStyle mist nog het Zendamateur.com-logo.
Nee zit er wel in, maar browsers hebben een hele volhardende cache algoritme tegenwoordig. Flusht vanzelf een keer, of even afdwingen in de settings ;)

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6242
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: migratie zendamateur.com

#70 Bericht door PA3DAT »

Dat ik daar nou niet aan heb gedacht... :D

Bedankt!
73 de Aloys PA3DAT / 5P4W

Gebruikersavatar
ON5GM
Berichten: 760
Lid geworden op: 02 apr 2008, 07:26
Roepletters: ON5GM
Locatie: Blanden JO20IT

Re: migratie zendamateur.com

#71 Bericht door ON5GM »

Tjalling PE1RQM schreef: 16 mar 2021, 21:25
PA3DAT schreef: 16 mar 2021, 20:56 Bij die AllenStyle mist nog het Zendamateur.com-logo.
Nee zit er wel in, maar browsers hebben een hele volhardende cache algoritme tegenwoordig. Flusht vanzelf een keer, of even afdwingen in de settings ;)
Ik zie het logo niet met firefox, hoe flush ik of dwing ik het af :roll:
Elecraft K3S/100 | 2x Icom IC7300 | Ant : Mosley Pro67B - Hyendfed 30m

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: migratie zendamateur.com

#72 Bericht door pa3kc »

ON5GM schreef: 17 mar 2021, 08:13
Tjalling PE1RQM schreef: 16 mar 2021, 21:25
PA3DAT schreef: 16 mar 2021, 20:56 Bij die AllenStyle mist nog het Zendamateur.com-logo.
Nee zit er wel in, maar browsers hebben een hele volhardende cache algoritme tegenwoordig. Flusht vanzelf een keer, of even afdwingen in de settings ;)
Ik zie het logo niet met firefox, hoe flush ik of dwing ik het af :roll:
Hoi Mark,

In Firefox onder Windows: Tools -> Options -> Privacy & Security -> History -> Clear History
In Firefox onder Linux: Edit -> Preferences -> Privacy & Security -> History -> Clear History

Salukes en greets aan je collega Mark!

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: migratie zendamateur.com

#73 Bericht door PA3RIS »

ON5GM schreef: 17 mar 2021, 08:13
Tjalling PE1RQM schreef: 16 mar 2021, 21:25
PA3DAT schreef: 16 mar 2021, 20:56 Bij die AllenStyle mist nog het Zendamateur.com-logo.
Nee zit er wel in, maar browsers hebben een hele volhardende cache algoritme tegenwoordig. Flusht vanzelf een keer, of even afdwingen in de settings ;)
Ik zie het logo niet met firefox, hoe flush ik of dwing ik het af :roll:
CTRL-F5

Gebruikersavatar
ON5GM
Berichten: 760
Lid geworden op: 02 apr 2008, 07:26
Roepletters: ON5GM
Locatie: Blanden JO20IT

Re: migratie zendamateur.com

#74 Bericht door ON5GM »

Dank u wel Jurgen en Frank

@ Jurgen : ga ik zeker doen, hoor hem praktisch elke dag :D
Elecraft K3S/100 | 2x Icom IC7300 | Ant : Mosley Pro67B - Hyendfed 30m

Gebruikersavatar
pa0ejh
Berichten: 1888
Lid geworden op: 05 mei 2008, 13:23
Roepletters: PA0EJH
Locatie: Brunssum

Re: migratie zendamateur.com

#75 Bericht door pa0ejh »

Ik mis de optie UITLOGGEN in dit nieuwe Forum, nu blijf ik vermoedelijk altijd Ingelogd ???
73's Egbert PAØEJH. Licensed since 1971.
En meer dan 50 Jaar radio-actief

Plaats reactie