Ik ben al even lid van dit forum maar omdat ik een paar weken geleden mijn 'N' heb ontvangen en omdat deze week mijn laatste werkweek is wil ik wat actiever worden.
Sinds het begin van dit jaar ben ik Veron lid en ook af en toe een deelnemer van het 'onderling QSO' van afdeling A37 Rotterdam.
Ook doe ik daar mee aan de wekelijkse cursus voor 'F'.
Maar... hoe meer ik leer, hoe meer ik ontdek en zie wat ik niet weet! En dat is leuk! Alleen, soms wel wat onpraktisch

Op dit moment heb ik mijn meeste vragen rond het plaatsen van werkende antennes, vooral voor HF en dat in een Rotterdamse woonwijk

Ik denk dat ik ook maar eens met een aannemer moet gaan praten over de beste manier om kabels van buiten, naar mijn shack op de zolder etage te krijgen. Een mogelijk voordeel is wel dat ik een hoekwoning heb.
Met een binnenantenne voor 2M en 70cm (tijdelijk?) kan ik een aantal repeaters bereiken, maar voor hf alleen nog luisteren met ontvangst loopjes, ook binnen.
Ik heb al een aantal maanden SDR RSP-dx, en sinds heel kort een Yeasu FTM-200DE, Yaesu FTDX-10, en een Anytone AT-D878UV II Plus.
Ja, heb mezelf wat cadeautjes gegeven!
Mijn Radioid.net aanvraag loopt.
Voor de hf antenne denk ik aan een Baby Loop op een rotor en die op het houten schuurtje in de achtertuin.....
Maar dat is nog niet beslist want ook dat is best wel een investering.
Genoeg voor nu!
73,
PD0TDM - Ad