Mij even voorstellen

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Bericht
Auteur
PA3GNZ, Tjeerd
Roepletters: PA3GNZ
Contacteer:

Re: Mij even voorstellen

#16 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Het voordeel is dat je met je NL nummer de QSL via het buro kan versturen.

CW/SSB qso's op korte golf geven de grootste kans dat je een kaart terugkrijgt.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514

BQC: 461
NTC: 004

https://www.pa3gnz.nl

PA3CWN

#17 Bericht door PA3CWN »

Welkom Peter ; Heel leuk om te lezen dat je in aanraking bent gekomen met een bevlogen zendamateur, die jouw heeft aangestoken :D
Je kunt ook eerst beginnen met electronische QSL kaarten via eQSL ; een gratis service waarmee je eerst wat ervaring kan op doen.

https://www.eqsl.cc/qslcard/faq1.cfm

How do I handle SWL cards? When a user sets the SWL/HAM checkbox in his Profile to SWL, it automatically forces all incoming and outgoing cards to say 'Confirming SWL Reception' instead of the usual 'This Confirms Our 2-Way QSO'. If you are an SWL, just make sure to go to My Profile and set yourself up as an SWL. If you are a ham, when you send an eQSL to an SWL, it will automatically put the correct wording into the card.

Ook leuk om te lezen dat je geinteresseerd bent in morsecode :D
Het leuke van CW is; als je het eenmaal geleerd hebt, zijn piepjes niet gewoon maar piepjes, maar is het een nieuwe taal geworden :-)
Maar dat komt tzt wel :D

Eerst maar veel succes met deze hobby en prachtig dat je al hulp aangboden hebt gekregen :D

73 Oene

Peter-B

#18 Bericht door Peter-B »

PA3CWN schreef: 03 sep 2024, 17:52 Welkom Peter ; Heel leuk om te lezen dat je in aanraking bent gekomen met een bevlogen zendamateur, die jouw heeft aangestoken :D
Je kunt ook eerst beginnen met electronische QSL kaarten via eQSL ; een gratis service waarmee je eerst wat ervaring kan op doen.

https://www.eqsl.cc/qslcard/faq1.cfm

How do I handle SWL cards? When a user sets the SWL/HAM checkbox in his Profile to SWL, it automatically forces all incoming and outgoing cards to say 'Confirming SWL Reception' instead of the usual 'This Confirms Our 2-Way QSO'. If you are an SWL, just make sure to go to My Profile and set yourself up as an SWL. If you are a ham, when you send an eQSL to an SWL, it will automatically put the correct wording into the card.

Ook leuk om te lezen dat je geinteresseerd bent in morsecode :D
Het leuke van CW is; als je het eenmaal geleerd hebt, zijn piepjes niet gewoon maar piepjes, maar is het een nieuwe taal geworden :-)
Maar dat komt tzt wel :D

Eerst maar veel succes met deze hobby en prachtig dat je al hulp aangboden hebt gekregen :D

73 Oene
Bedankt voor de link naar de eQSL. Ik zal deze site tzt ook eens doornemen.
Oene....leuk dorp naast Epe waar ik regelmatig kom.

Plaats reactie