Het voordeel is dat je met je NL nummer de QSL via het buro kan versturen.
CW/SSB qso's op korte golf geven de grootste kans dat je een kaart terugkrijgt.
Mij even voorstellen
- PA3GNZ, Tjeerd
- Roepletters: PA3GNZ
- Contacteer:
Re: Mij even voorstellen
Welkom Peter ; Heel leuk om te lezen dat je in aanraking bent gekomen met een bevlogen zendamateur, die jouw heeft aangestoken
Je kunt ook eerst beginnen met electronische QSL kaarten via eQSL ; een gratis service waarmee je eerst wat ervaring kan op doen.
https://www.eqsl.cc/qslcard/faq1.cfm
How do I handle SWL cards? When a user sets the SWL/HAM checkbox in his Profile to SWL, it automatically forces all incoming and outgoing cards to say 'Confirming SWL Reception' instead of the usual 'This Confirms Our 2-Way QSO'. If you are an SWL, just make sure to go to My Profile and set yourself up as an SWL. If you are a ham, when you send an eQSL to an SWL, it will automatically put the correct wording into the card.
Ook leuk om te lezen dat je geinteresseerd bent in morsecode
Het leuke van CW is; als je het eenmaal geleerd hebt, zijn piepjes niet gewoon maar piepjes, maar is het een nieuwe taal geworden
Maar dat komt tzt wel
Eerst maar veel succes met deze hobby en prachtig dat je al hulp aangboden hebt gekregen
73 Oene
Je kunt ook eerst beginnen met electronische QSL kaarten via eQSL ; een gratis service waarmee je eerst wat ervaring kan op doen.
How do I handle SWL cards? When a user sets the SWL/HAM checkbox in his Profile to SWL, it automatically forces all incoming and outgoing cards to say 'Confirming SWL Reception' instead of the usual 'This Confirms Our 2-Way QSO'. If you are an SWL, just make sure to go to My Profile and set yourself up as an SWL. If you are a ham, when you send an eQSL to an SWL, it will automatically put the correct wording into the card.
Het leuke van CW is; als je het eenmaal geleerd hebt, zijn piepjes niet gewoon maar piepjes, maar is het een nieuwe taal geworden
Maar dat komt tzt wel
Eerst maar veel succes met deze hobby en prachtig dat je al hulp aangboden hebt gekregen
73 Oene
Re: Mij even voorstellen
Bedankt voor de link naar de eQSL. Ik zal deze site tzt ook eens doornemen.PA3CWN schreef: ↑03 sep 2024, 17:52 Welkom Peter ; Heel leuk om te lezen dat je in aanraking bent gekomen met een bevlogen zendamateur, die jouw heeft aangestoken
Maar dat komt tzt wel
73 Oene
Oene....leuk dorp naast Epe waar ik regelmatig kom.