Zendamateur.COM

24 uur per dag QRV
Het is nu 22 mei 2019, 15:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: RM Italy BLA-300
BerichtGeplaatst: 04 mei 2019, 14:25 

PA4URK schreef:
wel lijken de gebruikte ringkernen in die PA qua kleur van een ander type als in de BLA-uitvoering. Of komt dat door de foto op je site?

Het is dezelfde kleur.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 mei 2019, 15:16 

Haha, daarom wil ik hem ook graag zo snel mogelijk repareren Egbert. Alle gekheid op een stokje, ik heb hem getest op de verschillende HAM-banden, er komt overal met 25 watt insturing van de Clansman PRC-320 ruim 200 watt uit maar realiseer me dat het niet de juiste weg is. Dat BPF zit er niet voor Jan Doedel in natuurlijk. Uit het servicemanual ben ik trouwens ietsepietsie wijzer geworden. Er wordt daar over twee verschillende PBF-printen gesproken en degene die in mijn PA zit is de meest recente uitvoering. Als ik de print vergelijk dan is de verbrande kern L13, volgens de onderdelenlijst is dat 725/7 maar daar stopt het weer even...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 mei 2019, 15:06 

Ik heb het probleem her en der eens voorgelegd en van Hugo Cnudde ON7FU (de Belgische ferriet-expert) kreeg ik min of meer hetzelfde antwoord als van Hans PE1KWH: Gewoon los solderen de kern, de spoel afwikkelen, het ding eventueel strak met teflontape inwikkelen en daarna de windingen terug leggen en de kern weer terug plaatsen. Omdat ik nog geen uitsluitsel heb over het type kern ga ik dit eerst eens proberen. Ik moet nu alleen nog even dat relais bij Conrad bestellen. Het schijnt trouwens dat ik met mijn RigExpert AA-30 ook inductie kan meten dus zal ik me daar ook eens in verdiepen. Wordt vervolgd :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 mei 2019, 16:42 

Ik heb de ringkern er straks even uit gesoldeerd en daarna de zeventien wikkelingen er af gehaald. Kijk zelf maar, ik denk niet dat dit een positieve aanblik is :roll:

Bijlagen:
Ringkern verbrand1.jpg
Ringkern verbrand1.jpg [ 522.45 KiB | 146 keer bekeken ]
Ringkern.jpg
Ringkern.jpg [ 310.16 KiB | 146 keer bekeken ]
Ringkern 17 wikkelingen.jpg
Ringkern 17 wikkelingen.jpg [ 366.85 KiB | 146 keer bekeken ]

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 mei 2019, 19:30 

Ik ben toch nog even in de documentatie gedoken en wat me opvalt bij de onderdelenlijst van het lowpass filterboard is dat er bij de spoelen gesproken wordt over ANRA, T94 en 725 type aanduidingen. Dat ANRA en 725 zegt mij als semi-leek niks maar T94 wel degelijk want dat is een typering voor een normale Amidon ijzerpoeder ringkern. Daarop voortbordurend lijkt het me logisch dat ANRA en 725 ook ergens voor staan. De kapotte spoel is nummer L13 en dat zou dan een 725/7 moeten zijn. Misschien dat er iemand is die nu opeens zegt van 'Hé, dat is een ... en die kun je gewoon bij ... bestellen!'

Bijlagen:
BLA300.jpg
BLA300.jpg [ 217.2 KiB | 124 keer bekeken ]

Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur