Zendamateur.COM

24 uur per dag QRV
Het is nu 25 maart 2019, 08:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 60 meter, ook Leuk !
BerichtGeplaatst: 06 maart 2019, 16:05 

Die band is helemaal niet zo vol. Allen 5357 is vaak druk. Maar je kunt ook een paar kHz hoger of lager gaan zitten. Het bandplan vindt dat niet erg.
Ik zal naar je uitzien vanavond.

Kees

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 maart 2019, 16:19 

Citaat:
Hoe laat kijk jij dan Bas. Zal ik de wekker ook eens zetten.

Ik zat vanmorgen om 6 uur onze tijd voor de radio.

Citaat:
Zit de fout bij mij dat de hele band vol zit? Doe ik iets verkeerd ?
Ik ben nog jong in het ft8 gebeuren, pas enkele maanden,zeg maar wat ik kan verbeteren.

Nee Willy, je doet niks fout. Het gaat prima. Alleen wat jij waarschijnlijk niet ziet is na een CQ van jou er minimaal 20 stations tegelijk proberen je te werken. Dat is juist goed, want je word gehoord. Alleen is FT8 niet zo goed bestand tegen ruis en niet zo gevoelig als JT9. JT9 is wel langzamer maar stations met wat minder goede antennes en weinig vermogen kunnen je dan ook werken. Wij mogen immers maar 15W gebruiken. We zouden dus het liefst zien dat we die mode ook eens kunnen proberen... Maar uiteindelijk ben jij de baas van je eigen DXpeditie hoor. Ik zie je de laatste dagen veel aktief dus gaat hartstikke goed. Hoop je binnenkort te kunnen werken :D

http://pe4bas.blogspot.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 maart 2019, 16:57 

Ik heb nog niks met jt9 gedaan. de vraag was groot om op de 60 m band in ft8 uit te komen, daar dit nog niet was gedaan in Senegal eerder.Maar ik hou me ook aan de regels. Ik gebruik wel 20 wat op de 60 m.En de antennes zijn EndFed. Ik heb dan nog een qrm van S7 de ganse dag. De voeding hangt hier aan een spanning stabilisator.De spanning uit de muur gaat van 180 tot 280 volt, hi!
Als ik de antenne afplug is de qrm weg.Ik had ook graag wat ssb en cw gedaan. Ben geen krak in cw maar vind het toch leuk. De enioge optie is dus digitaal.Vorig jaar was ook zo.Misschien moet ik thuis eens spelen met een qrm elemenator ?De transvolt hangen hier leuk te knetteren. Op een 200 m zag ik iemand een ijzeren deur lassen,Ik wist niet wat ik zag. Het was geen batterij, maar een soort transvolt van een 20 kg in doeken en papier gewikkeld, die man is de ganse dag aan het werk. ja dit is Afrika. Leuk voor de temperatuur; maar de rest moet je er bijnemen. Ik heb nu free internet inbegrepen, en de electra valt al niet meer elke dag 5x uit.Beterschap. Maar het blijft leuk natuurlijk. Als een beetje de power daar laat, soms gaat het hier heel goed en snel.Maar we zijn op vakantie en breng toch een 3 h per dag door aan de trx. De xyl wil ook wat he, hi!Bedankt voor de aandacht, ik kijk er weer naar uit om eens vroeg op te staan of laat te gaan slapen.Donker is hier om 19H30 en klaar om 7h,.lange nachten genoeg te doen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur